Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 2860 ggr
Moonchild89
0

Byte av smycke efter töjning

Nån som vet hur lång tid det tar att töja ut örat till önskad storlek? Tex om man har ett töjsmycke i örat (med den storlek man vill ha) och sen vill sätta dit ett annat smycke i samma storlek? Hur lång tid måste man vänta då?

Jag har nämligen ett töjsmycke i ena örat och har äntligen fått in hela i örat nu. När jag testade att ta ur det för att sätta dit det andra smycket så drog hålet genast ihop sig och blev typ dubbelt så litet, innan jag ens hade hunnit testa att sätta in smycket. Det är så irriterande. Vill så gärna sätta dit tunneln jag köpte. =/

/Moonchild89 👻

ChristineL
0

Ja, tunnlar just har jag hört kan vara lite bökiga. Om jag inte minns helt galet så brukar det funka bra att töja en storlk större och sen sätta i dom tunnlarna man vill ha. Brukar vara enklare då. Men annars vänta tills örat känns helt bra bara och det är ju olika från person till person.

HolyFuck
0

Jag brukar vänta en vecka ungefär.

Moonchild89
0

Okej! Men grejen är att jag har en silicon-tunnel och det sägs ju att det ska vara lättare att sätta dit sådana. Men jag har en tunnel som heter Kaos Skin Eyelet som är en lite annorlundare silicon-tunnel (beställt från barbarella) Den är väldigt tunn om man gämför med andra silicon-tunnlar så den "vecklas" inte ut ordenkligt när man försöker sätta dit den. Så det måste nog vara för att örat inte är helt ut-töjt ännu, men jag tycker att jag har haft i den länge nu. Men man borde kanske vänta lite till ändå, det kanske inte är riktigt läkt ännu.

/Moonchild89 👻

Liss
0

Först och främst är det ju bäst att de är helt läkt, innan man sätter i ett annat smycke. Och sen som Christine säger, så är de rätt bra att töja upp en halv millimeter- en millimeter mer än vad man vill ha. Så de får gå ner sig till den rätta i stället för att man ska pressa i det.

När man töjer kan de också bli så att man får lite skrynkligt skinn runt hålet. Och då blir de trixigt att få in tunnlar ibland. Men de brukar också räta ut sig mer när de läker.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆