Hur länge kan man vänta?
Jag har ganska nyligt tappat min navelpiercing. Har ingen extra. Hur länge kan man vänta imed att sätta i ett nytt smycke nnan det inte går att få i något? Har haft piuercingen typ 10 år. Och jag vågar inte byta själv :/
det är otroligt individuellt. på en del växer piercinghål igen på en dag medan det tar månader för andra och på vissa växer det inte ihop på alls. Men om jag vore du skulle jag nog skynda mig med att fixa ett smycke för å vara på den säkra sidan ;)
Hände mig med, tappade smycket på skolan. Dock har jag sett till att jag har fler än ett (en hel burk egentligen ^^), så att jag har back-ups när sånthär händer :)
#2 Väldigt smart tanke :)
Som sagt är de där individuellt. Har du bra läkkött kan de växa igen på bara en dag om de vill sig. Fast de brukar inte växa igen helt och hållet på bara en dag. Men blir som en hinna utanpå. För andra kan de ta flera månader. Så de är svårt att säga från person till person :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

du har har haft hålet i 10 år…. så du behöver nog absolut inte vara orolig den förat veckan eller mer. jag har kvar mitt hål som jag gjorde för ca 8 år sen. jag tog ur smycket för snart ett år sen. det vill bara inte växa ihop….

de är så olika när de gäller piercingar, bara för att man har haft dem ett par år så betyder det inte automatiskt att de tar längre tid att växa ihop eller inte växer ihop alls. Min mamma har haft hål i öronen i minst 30 år nu, hennes växer inte ihop fast hon har varit utan örhängen i 10 år eller nått. Medans min moster som tog ut sina efter 30 år växte igen på nån dag.
Qui dormit, non peccat
Nu har jag satt i ett nytt smycke i alla fall. Gick ganska smärtfritt :)