Skåra
Bytte för ca en vecka sen min offcenter till en ring men det är så att den grävt ner sig i läppen. Hade lite skavsår uppepå läppen de första dagarna men det har nu gått över, har dock en skåra runt hela insidan av läppen. Är det för det är lite svullet efter bytet eller är ringen för liten?
// Tavar
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
För liten ring var det första jag tänkte. Jag ha dock ingen off center själv, men jag skulle tippa på något sådant.
/Christine
har ingen off center .. men fick samma på min labret, då jag hade för liten ring ..
Endera är det svullet så att platsen inte räcker till, eller så har du en för liten ring. Visst, jag får en skåra längst upp, sett från hålet, när jag sover och den ligger tryckt mot samma ställe hela natten, men dagtid har jag inte det, och det är bara på toppen av läppen med..
Paulina
Det där känner jag igen! Jag hade ring i min läpp då jag hade labret-piercing. Minns att det blev en skåra efter ringen, och det försvann inte förrän jag hade tagit ur ringen. Så jag förmodar att den satt lite för tight runt min läpp. Du kan ju testa att köpa dig en lite större ring och se om det blir bättre! Det kan ju visserligen bero på svullnad också men då har du ju i alla fall ett extra smycke till godo :)
/Moonchild89 👻

Tack för alla svar :) ska se till att skrapa ihop lite pengar (är lyckligtvis helt pank nu -_-'') så jag kan köpa ett lite större smycke. Även om det är så att denna ringen inte är förliten kan jag ju ha den andra tills svullnaden gått ner helt, tror inte skåran kommer hjälpa läppen bli mindre precis
men ska se till att skaffa en ny 
De är vanligt att de blir sådär under läkning. En labretstav åker gärna in en bit, plattan på insidan, så att de blir en lite grop. Och ring kan de bli samma sak på insidan och/eller irritera en del. De är kroppen som försöker reglera till de nya medans de läker, och om de då ligger något där så försöker den passa in saken.
Först fick jag en liten grop och bytta till ring, då vart de bättre. Men efter ett tag vart de irriterat med ring också och värkte precis vid hålet. Men de är ju för att hållet måste "formas om" till en ring. Men när de väl är läkt blir de bra :)
Köp en större om du tycker att du behöver mer utrymme och de är svullet. Sen kan du även bryta av med en stav ibland om de känns bra. :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#5 Jo, ska nog försöka beställa en större ring snart. Ska kanske byta tillbaka till staven så länge? Tänkte att staven skaver ju inget så kanske är bättre att ha den så länge så man inte stör läppen i onödan.
#7 Använd de som känns bäst :) Och en stav är bättre i läksyfte, eftersom en ring rör sig mer och drar in mer bakterier :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#8 Kan nog ha i ringen tills jag får tag i en ny, får ju pengar om bara några dagar så ska nog beställa en så fort som möjligt då. Vet dock inte om jag ska ner till piercaren och beställa eller om jag ska göra det från någon sida
en ny hos piercaren här kostar det mellan 100 till 200kr men då sätter ju dom in den och man slipper hålla på med att göra rent och fixa med den hemma.