Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1595 ggr
Gluskap
0

Hjälp!! Vad göra med piercingen?!

Okej, jag har ju skrivit här om att vara arbetslös och sånt ju.
Nu har jag äntligen fått ett positivt samtal av alla hundratals jobb jag har sökt.

Så på måndag ska jag på intervju… kommer ta ut mina piercingar då. Men hur gör jag sen om jag nu mot all förmodan skulle få jobba där? Det är inom restaurang och jag vill ju inte hålla på att ta ut och i piercingen i läppen hela tiden…

Tungan har jag små diskreta kulor i så den märks inte… Läppen vet jag inte vad jag ska göra med… vill ju hellst inte behöva ta ut den…

Finns det något osynligt jag kan sätta i hålet?! hm…

murderdolls
0

Det har ju helt och hållet med hygien att göra. När jag jobbade på burger king så hade man alternativen ta ur eller sätt plåster över. Anar att det är liknande på restaurang.

Gluskap
0

Jo jag vet att det är pga hygien, men jag pillar inte där… Ja i värsta fall får jag ju ta ut den innan och sen sätta i den efter… Tänkte mest för när jag jobbade på en annan restaurang så var där en tjej som fick ha sin piercing i läppen men med ett annat smycke i.

Aviendha
0

Det bästa är väl att höra med arbetsgivaren ang. deras policy. Någon retrainer kanske? Har sett folk med piercings inom restaurang så det är nog lite fall till fall hur de väljer att hantera det hela. Har ingen egen erfarenhet ang sådana men det sägs ju kunna funka.

Gluskap
0

Vad är retrainer för något?? och var kan man hitta??

NathaliiieA
0

på internet sidor, gå in på barbarellas sida, där finns retainers, läs om det där ;)

Liss
0

Ja de finns ju retainers du kan ha sålänge. Men jag vet inte vad dem säger om de på jobbet. Visst blir de mer diskret, men dem kanske tycker att de är just hygienen som är dålig med piercings. Prata med dem om de först.

Retainers är oftast i någon plast, alltså genomskinnlig, som man kan sätta i hålet sålänge. Finns till läppen också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

linhof
0

om man jobbar inom mat branchen så får man inte ha piercings….inte nån stans får man ha smycken…

det strider mot hygienlagar…. kommer inte ihåg va den heter nu men så är det. och då gäller det retainers oxå… däremot så kan ju en del strunta i reglerna Flört 

men fråga på intervjun va de säger om piercing…det kan ju bero lite på vilken tjänst du sökt med Glad

Linn
0

När jag gick hotell och resturang fick jag ta ur smyckena under tiden vi var i köket, även när jag jobbade på Statoil, eftersom att man serverar korv där. Visst var det lite halvstönigt men det gick bra. Så om de inte vill ha piercings under arbetstid så tycker jag att du bara tar ut det under tiden du jobbar.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus