cheek.....
Jag undrar hur vanliga cheek piercing är egentligen? har ju aldrig sett någon med det förutom på bild här o Pixie i LA Ink…. men det är ju såååå läckert 
Jag har ju skrivit i en annan tråd att jag skulle gå upp till 70 kg innan jag gör det (är ganska så för mycket smal nu) men har precis diskuterat med min man så förmodligen blir det första semesterdan så det hinner läka tills det är dags o jobba igen 
Sen undrar jag… vilken slags smycken som är bäst? en labret eller stav med bollar eller vad? Jag har nämligen hittat ett smycke som jag skulle vilja ha…men vet ju inte om det är rätt sort….
sen undrar jag om det bara är vissa piersare som gör det… (fast det kan jag ju kanske fråga hon som finns där jag bor) har ingen större lust att åka landet runt precis….
Ursekta dumma o halvnaiva frågor… tack på förhand/Linda

det är labretter som används till cheek piercingar.
stav med bollar = barbell (används ej till denna piercing)
ring till piercing studios i närheten av dej för att kolla om dom gör den piercingen. de flesta seriösa piercarna gör dom, men inte alla.

Linhof, vem är det som piercar här?

Ta annars en sväng till Viking i Uddevalla, hon är riktigt duktig!

#1 Tack för infon
ja misstänkte det var labretter men var lite osäker…
Linn theresia på studio Tess gör det
hon gjorde kevins ögonbryn i julas
men jag orkar inte åka till uddevalla…. är ju fel håll (alla håll är fel håll
)

studio tess… vart ligger den?

Strandvägen…. vid gamla badhustorget (fast det vet du nog inte vad det är) gå förbi kommunhuset, förbi parkeringen, förbi tygbutiken o så svänger du vänster
där har du studio tess

Gomorgon, så du är fortfarande uppe? Jaha ja, då vet jag vart det är.

godmorgon själv
hoppas du nanat gott… för det skall jag göra nu
Natti

god natt på dig. Jag kilar iväg till skolan nu. Du får gärna slänga iväg ett sms när dugår upp igen.
Om du hittat ett smycke du vill ha så antar jag att det är själva kulan du tänker på (staven kan ju kvitta, den syns ju inte) Om det bara är rätt gäng och storlek på den så kan du ju gänga av kulan på det smycket och sätta på den labrett du kommer ha sen när de läkt, om inte smycket du kikat på passar.
Paulina

#10 hmmm…ja tror inte det var gängor på den? men det spelar ingen större roll… ja får ju ha ett gäng olika med tanke på jobbet, humör, och situation
och så gillar jag ju smycken så jag shoppar gärna 
Jag har börjat begripa att det inte är en jättevanlig piercing…. eller har jag missuppfattat som vanligt?
Sen läktid…. åh jag veet att man ska ta det med studion… men det är ju lättare o fråga här
hur lång är den ungefär?
EN kompis till mig gjorde hennes kinder för ca 6 år sedan. Dessa är läkta men blir hon sjuk eller liknande så brukar de bli lite variga igen och svullnar lite. Det är ett känsligt ställe som tar lång tid att läka och det lämnar ganska stora ärr.
Men det är väldigt fint :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

med tanke på att det är en oral piercing så läker det ganska snabbt, om man sköter om dom rätt.
det är en ganska vanlig piercing :)

#13 är den vanlig? har aldrig sett den förut… mer än på bild o tv….
o jag som har så bra läkekött
tungan läkte ju jättefort o det måste ju vara liknande?
Ska ner imon till "min" piercare o kolla om hon gör det… o boka tid i juli…annars får det bli uddevalla 
Jag har sett många som har cheeks. Det kanske inte är en av de vanligaste piercingarna, och det kanske är därför man kanske inte ser sådana så ofta. Men de är så pass vanliga att en profisionell piercingstudio ska kunna genomföra cheeks.
Läkningen är nog olika från person till person. Cheeks har jag hört ska vara en sk "krångelpiercing" då den är svårläkt i vissa fall. Men sköter man om sina piercingar och har tålamod med läketiden så ska det nog gå bra. Men som sagt, satsa på att gå till en proffsig piercingstudio!
/Moonchild89 👻

#16 jag bor nog i en för liten håla för att nån ens ska komma på tanken att göra hål i kinderna *fniss*
Vår piercare här är superduktig… och talar om om det är nåt hon är osäker på… så henne litar jag på (känner ju henne lite dessutom så…)
#17 Haha, jo så kan det vara. Har inte heller sett så många med cheeks. Mest på bilder och på tv. Har bara sett en som har cheeks här i min lilla pluttiga stad ^^ Okej, det låter ju bra att hon är duktig, då ska du nog inte vara orolig. Men du kan ju fråga henne om hon genomför cheeks i säkerhetsfall, eftersom du verkar osäker :)
/Moonchild89 👻

#18 jepp, frågar imon….annars så får Linn ta mej till uddevalla 

det står på din sida att du bor en bit ifrån gbg.
i gbg finsn ju piercing studion tribe som har väldigt bra rykte. du har ju även barbarella i gbg som är toppen!

#17 Hörre du, du har faktiskt mig här också! Jag är också inne på den, men jag vet inte om jag vågar.
Klart att jag tar dig till uddevalla om du vill.
#20 det är närmare till uddevalla. Gillar hon som piercar där, hon kommer ihåg mig mellan gångerna. Mycket trevlig är hon.

Linn va? har du i kinderna? eller vill du ha? vågar du inte? du måste skojja!!! *nu e ja konfys*…
#20 barbarella gillar jag inte….viss personal där är inte särskilt trevlig…blev utskälld en gång för min navel…. alltså placeringen och han vart inte särskilt intresserad av att hjälpa mej hitta ett smycke ens….
men Tack så mycket för infon
tar tacksamt emot mer….även om bra tatuerare…om du vet nån?

"#16 jag bor nog i en för liten håla för att nån ens ska komma på tanken att göra hål i kinderna *fniss*" Jag systade på att så liten håla är det inte, jag vill ju ha det. Nej, jag vågar inte. Men jag är så sugen på en ny piercing nu att jag snart gör en random!
Säg till om du hittar någonstans att beställa ifrån. Jag vill ha ny tunnlar, vi skulle kunna dela på frakten.

#23 jahaaa…. men du…hålan e liten som vi bor i
det är klart att du vågar!!! jag kan göra det först… o så håller jag dej i handen sen
"0 juli blir det och du kan tro jag längtar!!!
Och jag har redan hittat ett ställe jag vill handla ifrån….som du hade länkat till
i en påminnelselista till dej själv
vi måste nog träffas nån da o snacka… smycken bla

#24 jaja, det är väl en liten håla. Känner en som bodde här förut som piercade, du har säkert sett henne, piercingar i hela ansiktet, botte på vita hassel. Men hon har flyttat till tjörn. Tror hon hade cheaks. Får jag följa med dig? Så jag får se hur ont det gör? och det tror du att jag ska komma ihåg vart jag länkat till. Var det barbarella? fast du gillade ju inte det stället.. suck.

#25 Klart du kan få följa med! jag e inte kinkig o skulle det göra skitont så säger jag det med 
Du länkade till den här: http://bodyjewelleryshop.com
*hoppas ja klarar detta nu då….*

#15 cheeks börjar bli väldigt vanligt nu :) iofs så börjar piercingar överhuvudtaget bli vanligare och vanligare och därmed börjar även de "ovanliga" bli vanliga ;)

#27 jag vet… när jag gjorde i näsan för typ 100 år sen (var 14,5) så var det jag o några pundareo en o annan punkare i GBG som hade det…. så jag sågs som en knäppis då… nu har ALLA det…
Men cheeks har jag inte sett förut…har frågat några ja känner o de har oxå bara sett det på tv…. fast ett sånt ufo jag e så är det inte konstigt att jag missat det 
#0 Varför skulle du behöva gå upp i vikt för piercingen?

#29 kan vara så att hennes smiles inte syns så tydligt nu?