Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5256 ggr
Moonchild89
0

Piercingstudio i Sthlm!

Hallå!

Jag skulle vilja få tips om piercingstudios i Sthlm. Funderar nämligen på att dra dit nån gång i nästa vecka och pierca mig då jag ändå ska dit och shoppa lite.

Så drop in är ett måste då jag inte bor där. Det ska helst ligga inne i stan eller vad man ska säga (nära Centralstationen) Då jag inte hittar särskilt bra i Sthlm.

Har mest varit på…hum vad heter området, där rockzone, PunkTshop, Sko Uno ligger. FAN jag tror att jag behöver en guide! Nån som kan Sthlm?!

/Moonchild89 👻

Tavar
0

Du har alltså mest varit på drottinggatan med sidogator :P vet tyvärr ingen inne i stan, får se om någon annan vet något :) ska hålla lite koll på svaret jag med då jag undrat det med ;)

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Moonchild89
0

Visstja, drottninggatan var det! =) Okajsi, men tack för svaret i alla fall!

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

Mitt i smeten, "går inte att missa" ;)

Moonchild89
0

Haha okej! jag har inge vidare lokalsinne så jag hittar nog inte tebax till centralen om jag väl ger mig in i "smeten" ^_^ men man får la ha karta med sig som värsta turisten i värsta fall =P

/Moonchild89 👻

Tavar
0

#4 Jag är här i från o har karta själv ibland :P Det är omöjlig att hitta om man verkligen inte vet

Aviendha
0

#4 Det är inte långt och alla vet vart de båda ligger så det är ingen fara. Tom lantisen jag hittar och tar mig utan problem däremellan ;)

Tavar
0

#6 Jo, var värre när jag skulle hitta till piercaren i Karlberg :P har aldrig gått runt där innan men nu hittar jag faktiskt lite ^^

nagini
0

finns ju en piercare inne i bluefox som ligger ungefär vid hötorget..

men venne hur bra dom är

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Tavar
0

#8 Har hört det med aldrig hört om någon som varit där. Verkar inte precis lika stort som butiken

nagini
0

brukar köpa mina smycken där, men har aldrig piercat mig eller tatuerat mig där

Tavar
0

Kanske är värt att kolla upp :P Skulle vara bra om de faktiskt var duktiga där

nagini
0

Jomen visst :) gör det!

annars är ju East street underbara! men lite svåra att hitta till kanske

Tavar
0

Hitta typ inget om dom på google utom namnet på studion, Plain Pain :/ låter lite konstigt tycker jag med tanke på att de är på en plats där massvis med folk kommer och går varje dag…

[Kamillah]
0

jag piercade mig på plain pain för några veckor sedan och piercaren är jättesnäll och allt är bra där. har inte haft några problem.

Tavar
0

#14 Låter bra det :) vet du några fler som varit där och vad de tyckt?

DesireEsmeralda
0

Det är Simon som piercar på Plain Pain. Om man söker på hans namn också så hittar man nog lite mer. Vet inte så mkt om honom men har bara hört bra saker. Annars är East Street min favorit, det är ju som sagt var inte mitt i stan men inte så svårt att hitta. Lycka till!

"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

Tavar
0

#16 Tar man tunnelbanan är det inte så svårt att hitta :P kollade på kartan, är inte många meter mellan stationen och east street

nagini
0

#17 det trodde jag oxå.. haha, jag åkte in dit för nån vecka sen med en kompis.. vi tyckte oxå "Det är bara att gå en liten bit, inte så svårt"

men när vi väl hade gått av tunnelbanan så visste vi inte vilken utgång vi skulle ut genom, å sen när vi hade kommit ut visste vi inte om det va rätt osv XD

vi irrade runt ett tag.. men hittade tillslut rätt…

men du kanske har bättre lokalsinne än oss :P annars kan man ju fråga folk ^^

Tavar
0

#18 Ska jag dit kommer jag be min mor rita ut alla tunnelbane-uppgångar innan ^^ är som när jag ska av i hötorget, glömmer alltid bort vart jag ska gå upp

mandariiin
0

plain pain är det bästa skulle jag säga. Simon är grymt duktig. och dom har bra priser. problemet är kanske att han är nu bortrest till den 10/5.

men om du/någon annan ska pierca sej i sthlm så rekommenderar jag det stället! har varit där många gånger, och känner simon privat….

Moonchild89
0

Tack för alla svar! Jag kommer nog satsa på Plain Pain om jag åker till Stockholm. Det verkar vara en bra piercingstudio! Frågan är bara om man hittar dit. Men det lösser sig nog! Men hur mycket kostar det att pierca läppen? Där jag piercade mig sist kostade det 500kr.

/Moonchild89 👻

Tavar
0

Det ligger på samma gata som sko uno, alltså den som köper o säljer begagnade skor :P Man får gå in på blue fox en trappa upp. Mique och PUB ligger på samma gata med :)

Moonchild89
0

Aha, okej då vet jag var det ligger. Tror jag i alla fall ^^

/Moonchild89 👻

Tavar
0

Det är bara att fråga några ungdommar vart Blue Fox ligger annars :P de flesta vet

nagini
0

Karta:

Starta vid sergelstorg.. gå till en rulltrappa som är där, ta rulltrappan upp, gå rakt fram, förbi donken + punktshop osv..

då kommer du till Hötorget, då går du åt vänster andra ingången till vänster.. finns två st.

gå raktfram, förbi sko uno osv, och så kommer du till bluefox ^^

Moonchild89
0

Tack så mycket ^^ nu ska jag nog hitta! Har ju vart på punktshop och sko uno så jag tror att jag kommer att hitta annars kan jag ju fråga någon som Tavar säger. ^_^

/Moonchild89 👻