Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2276 ggr
[SarahOhrn]
0

Problem med navelpiercing

Jag måste bara höra lite om någon mer haft samma problem.

Första gången jag tog hål i naveln, september 2005, så hade jag ont av piercingen i flera flera månader och efter ungefär 9 mån växte den ut.

Sen tog jag ett nytt hål 2007 tror jag det va och det växte ut rätt snabbt igen, dock hade jag inget ont av den.

Sen hörde jag med piercaren som piercat min tunga (eftersom den funkat utmärkt hela tiden) och hon sa att den behöver inte alls växa ut igen och att det kan va dåligt gjort. Så jag gjorde en ny i juni 2008, som jag för det första inte haft alls mycket problem med förutom att den inte läker helt men den gör inte ont eller så och jag kan inte se att den växt ut, den har blivit lite sne men som sagt kan jag inte se att den växer utåt och den är inte infekterad, den blir dock det nån enstaka gång ibland men mest är det att det är torrt o flagnar runt om hålet och det har växt lite snett då smycket hamnat snett när det blivit lite infekterat.

Men nu har jag ändå haft den i 11 månader och kan som sagt inte se att de nväxer utåt men frågan är om den inte borde va HELT läkt nu :S Jag känner mig tom utan den och VILL inte att den växer ut!!! :( Kan det va att jag är övervitkig så den rör sig mycket när man sätter sig och sådär?!

Skillnaden nu är att jag inte bytt smycke, innan har den växt ut efter att jag bytt smycke… Så nu ska jag inte gröa det förens det är HELT HELT läkt… Men frågan är OM de kommer läka :S

[SarahOhrn]
0

*putt*

hus-musen
0

Om din kropp inte vill ha den så kommer den att stötas ut oavsett om du byter smycke eller inte skulle jag tro. Om den läker ihop eller inte vet jag inte, har du kollat så den inte skaver så staven är för lång? Det tar ju oftast 3-12 månader innan den är läkt=)

Qui dormit, non peccat

[SarahOhrn]
0

Jo det har ju gått 11 månader nu.. Men nu växer den inte ut men staven är nog lite lång, dock vågar jag inte byta än heller ifall den då börjar växa ut pga det :S