Byta navelsmycke
Jag har haft min navelpiercing sen i November. Jag har aldrig bytt ut läkstaven, eller tagit ut den. Nu har jag köpt ett nytt navelsmycke och vill byta ut den. Men hur gör jag? Gör det ont? Hur vet jag att de inte kan bli infekterat? Många frågor, men jag är så nervös :-)
Föresten, det är inte för tidigt väl att byta navelsmycke nu?
Tack på förhand!! :-)
Du ska inte byta smycke förrän naveln är helt läkt, dvs inte gör ont och inte vätskar mer. Gör det ont när du byter så är det helt enkelt inte tid än. För att vara så säker det bara går på att det inte ska bli infekterat så kokar du det nya smycket, tvättar med ytdesinfektion eller klorin så är det så rent det blir. Och att vara ren om händerna.
Och det är lätt att byta :)
/Christine

Är du osäker så kan du gå till piercingstudion och få hjälp att byta smycke där. På läksmycket sitter ofta kulorna fastskruvade väldigt hårt och ibland kan det vara svårt att få bort kulorna själv.

jag väntade tills jag kunde dra i smycket utan att det gör ont alls i naveln (ett år)
men om du ska byta måste du se till att det inte är nån som färgar av sig, för det är ju varken kul lr bra
och den måste vara ren.. såklart ^^,