Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: töjning
Läst 3911 ggr
kristinajjj
0

Har min töjning spruckit?

Jag har en töjning i ena örat, som fram tills igår endast var på 2 mm. Men den åkte ur i sömnen och nu kan jag inte hitta den! Dum som jag var tryckte jag i en 4 mm'are jag hafe hemma, och nu är örat helt svullet och det blöder en massa.

Har jag råkat spräcka töjningen? Och isf, vad ska jag göra? :o

Moonchild89
1

Jag tror att du har spräckt örat. För blöda ska det inte göra. Har själv varit med om det och det är inget roligt alls.

Eftersom jag inte ville "down-size:a" (gå ner i storlek) då jag hade kommit så långt med töjningen, så hade jag kvar töjstaven. Tog bara ur den varje morgon och kväll och gjorde rent töjningen ordenkligt. Funkade bra med bara tvål och vatten för mig men har även hört att koksaltslösning ska vara bra att rengöra med.

Efter ett tag så läkte det, i alla fall någorlunda och då satte jag i min silicon-tunnel. Just dom tunnlarna är bra att sätta dit i ett öra som nyss har läkt då det inte är några vassa kanter och förövrigt är väldigt bekväma att bära.

/Moonchild89 👻

Liss
0

Ja du har spräckt örat. Blöder de är de spräckt.

Som sagt kan du gå ner några storlekar, tex till 2mm igen och låta hålet vila och läka. Och rengöra det gärna med koksaltlösning.
Om du har kvar 4 mm så kommer de trycka hela tiden och de får inget ordentligt utrymme att läka.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kristinajjj
0

Tack så mycket för hjälpen, får se till att göra det!

NathaliiieA
0

ja det har du :/ var också dum och gjorde ungefär samma sak, byt till den minsta du kan hitta, ha den i ungefär 2-3 veckor och sen kan du töjja ut igen (långsamt) och få inte panik nästa gång och tyck i en … ;P åk och köp en ny ist :P