Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 3975 ggr
Eazyy
0

Träna med navelpiercing?

Jag tänkte skaffa mig en fastare mage nu till sommaren 09.
Tänkte bara höra om det påverkar piercingen med tanke på att jag piercade den för en vecka sen.
Ifall piercingen stöts ut lättare eller något sånt ;)

Tacksam för svar! :)

hus-musen
0

Ja jag har hört att man inte ska träna just magen för att huden rör sig väldigt mycket då och kan skadas av en nytagen piercing.

Qui dormit, non peccat

murderdolls
0

På en precis nytagen piercing skall du vara lite försiktig, mest så att du inte kommer emot den och fastnar med den. t.ex undvika att köra rygglyft (liggandes på mage och lyfta överkroppen mot taket.

Eazyy
0

Tack för svaren! :)
Men jag tänkte mest på att eftersom att magen blir mindre och fastare att även fettet precis vid piercingen blir mindre och att den blir sned eller stöts ut.
Låter säkert jätte konstigt, men jag är extremt nojjig :P

Aviendha
0

Den borde inte ändras nämnvärt av mindre fett enbart. Är den rak nu så kommer den nog vara det med skulle jag gissa eftersom det är huden som avgör den biten =)

hus-musen
0

Beror väl lite på hur du ser ut nu oxå! Har du en stor mage så kan ju huden börja hänga tex o då hamnar ju piercingen konstigt. Men är de bara en liten trimmning du ska göra så kommer inte piercingen ändras=)

Qui dormit, non peccat

Eazyy
0

#4 Vad skönt, tack för svaret! :)

#5 Nejdå, jag har ingen stor mage, bara det att jag inte är riktigt i form, men den är normalstor eller hur man ska säga :)
Så bra, så nu slipper jag oroa mig för det :)

Tack för hjälpen! :D

Betiz
0

jag brukar träna min och har alltid gjort det även som ny och inget hände och det såg inte annorlunda ut eller något sådant.