OT: Företagets skyldigheter?
Alltså detta här är helt OT, men jag har ingen aning om var jag ska fråga!
Jag var precis och släppte av min pojkvän på sitt jobb, när han skulle gå ut så var där så fruktansvärt halt så han ramlade, han slog ryggen i bilen och vek ena benet konstigt… =( Han hoppade in i bilen igen och sa att han ville åka hem igen för han fick ju både jätte ont och blev riktigt arg. När vi satt där och klurade på om han ändå skulle gå in så kommer en kollega till min pojkvän gåendes och lägger sig raklång han med =(
**
Vad har företaget för skyldigheter**, eller rättarsagt, är det företaget eller fastighetsägaren som ska se till att man kan gå där utan att slå ihäl sig?
Min pojkvän gick tillslut in, för han ville inte få någon karensdag =( Han hade verkligen jätte ont, han har super hög smärtgräns så när han tycker att han har lite ont så hade en normal dödlig hållt på att avlida!
Ska bli spännande och höra vad han säger när han ringer sen, han ska in och prata med VD när denna behagas komma till jobb.

det finns försäkringar som skall täcka skador som sker på vägen till jobbet, under tiden man jobbar och på vägen hem ifrån jobbet, vi har iaf sådana på mitt jobb.
Jag tror nog att det är fastighetsskötaren som är skyldig att se till att det är sandat, eller ev. kommunen beroende på vem det är som äger marken just där. Men som #1 säger så brukar man ha en försäkring som täcker sånna skador, så kolla upp det!
/Christine
Jo, kolla upp försäkringar osv. Kanske finns det någon på konsumentmakt.ifokus som vet något? Jag har noll koll ärligt talat. Tror det beror på flera olika saker.
Paulina

Tack för svar! Tänkte inte på att det fanns konsumentmakt =) Har lagt in tråden där med.
Nu har det iaf skrivits ett tillbud.
Fastighetsägaren är ett stort känt fastighetsföretag här i malmö, som har fastighetsskötare… Så jag tror att det är dom som ser till att där blir plogat och saltat…
det skall kollas upp med erat fackförbund, det räkna som olycksfall inom jobbet…om det nu va att han va på väg till jobbet…
har själv suttit som fackombud och skyddsombud på mitt förra jobb nämligen