Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4180 ggr
Ninja
0

Få ut ringarna ur öronen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag piercade öronen för ca ett halvår sedan (andra gången, tappade örhängena till de jag hade när jag var yngre så de växte igen).
Nog för att jag gillar mina ringar men skulle vilja variera så har köpt andra örhängen nu.

Problemet är att de nuvarande sitter så förbaskat, hur får jag ur kulan? 
Och om jag får ur den och sen vill ha de här ringarna igen någon gång, hur får man dit allt igen?

(gammal bild, helt nytagen.. det är såklart fullständigt läkt nu)

ChristineL
0

Det lättaste är faktiskt att gå tillbaka till piercaren och be han/hon om hjälp med det. Annars är det ju så med dom där ringarna att dom nyper ju åt så kulan sitter fast, alltså behöver man en tång att öppna dom med, vilket inte är så lätt när man är själv…

Markegard
0

Prova att hålla i kulan med dem ena fingrarna och med dem andra tar du tag i ringen, sen drar du dem åt två olika håll! Skit svårt att förklara.. men det behöver lizzm en sne putt.

Lycka till !

Satmaran
0

Ta en smal spetsig tång, typ smycketång sätt den inuti ringen och dra sen skaklarna utåt, då bänder du ut ringen en aning och kulan släpper.  Så gör jag ;)

Ninja
0

Testade med något liknande, tog en sax, stoppade in i ringen och öppnade upp. :P Ska försöka hitta på något lämpligare sen ifall jag vill krångla i dom i öronen igen.

Tack för hjälpen!

mandariiin
0

på Clas Ohlsson köper man en tång för ca 50kr som man öppnar ringar med. komme rinet ihåg vad den heter….

mandariiin
0

tången

den längst till vänster på bilden menade jag….

metalbitch
0

men sen är det e ståhej att få in captive bead ringar igen…

Ninja
0

#6 Jaaa såklart, att jag inte tänkte på det. Jag har sett såna tänger hos far min, så jag får fråga honom om jag behöver dom i framtiden. :)

#7 Jo, jag räknar med det. Så det är inget projekt jag ska starta om jag har lite tidspress på mig, eller är på dåligt humör. Tungan ute