Staven åker in i läppen.
Jag har ju gjort ett till hål bredvid min gamla piercing i läppen. Och nu när jag har stav i det gamla hålet så åker plattan på baksidan in i läppen. Den gjorde det förr också, men inte mycket. Nu är det så mycket att jag inte ser plattan ens. Det är lite mer än tre veckor sen jag gjorde den nya. Så det bör inte vara svullet längre. Men vad ska jag göra? Ska jag köpa en längre stav?
Har du haft ring förut då?
är det samma stav som förut eller bara samma längd?
tjockleken på läppen skall väl knappast förändras efter att båda är läkta, samtidigt är det en smaksak.
Jag vill absolut inte ha någon kontakt mellan tänderna och smycket, så jag ha 5mm stav och det har jag inte kunnat hitta på svenska marknaden förutom i plast och där är grymt stor skillnad i storlek.
≧◔◡◔≦
det är ett tecken på för kort stav om hela plattan åker in i läppen. om halva plattan åker in så är hålet snett.
#1 ja, jag hade ring i när det var svullet. det är samma stav som jag hade förut, den är 6mm.
#2 men den va ju inte för kort förut? hur kan den ha blivit det nu? :S plattan åker liksom rakt in i läppen, så det är inte hålet som är snett. men jag får väl dra mig ner på stan och köpa en längre stav då :)
om din kropp klarar av plast så kan du köpa en plaststav som du sedan klipper av till den längden du vill ha så gängas den om när du skruvar på en kula, jättesmidigt. då kan du börja med lång och sen om de inte hjälper eller känns fel så går den ju att kapa av :)
#4 lät som en bra idé :) men dom har inte plaststavar här i stan. så då blir det till att beställa då :)

Staven är utan tvekan för kort.
Ska du beställa "plast" så kör på PTFE/Bioplastic,det är kroppseget.
ska ner på stan imorn efter skolan och köpa en till stav. det får bli en titan, för jag känner att det är bäst att byta till en längre asap. tar ju lite tid om man ska beställa.

låter som en smart plan!
är det i en studio du köper? då är det konstigt om de inte har bioplast för det har blivit väldigt vanligt idag och rekomenderas allt mer till svårläkta piercingar för vissa personer..
Men hopppas det hjälper med längre stav! lycka till
#9 ja, det är i en studio. jag har inte kollat om dom har det :S dumt nog! men jag köpte iaf en 8mm stav idag. och den sitter perfa. men den åker fortfarande in i "gropen" då och då. men jag gissar på att gropen kommer att försvinna om ett tag.
vad bra att den sitter bra! vänta ett tag och om det inte hjälper så kan du testa att ha ring i tills gropen försvinner och sedan byta tillbaka till staven

Föstår inte riktigt vilket hål du har staven i? är det en gammal läpp du har bytt från ring till stav el, en gammal Labrett(vanlig/offcenter/uppe/nere)? att plattan åker in på insidan händer i stort sett alltid pga, den mjuka vävnaden men så mycket som du beskriver ska den inte åka in så håller med resten här du har för kort stav. men börja med att tänk vad du gjorde för hål från start? var det en läpp med ring el, någon form av labrett med stav? för det är 2 helt skilda piercingar och ska ladriga blandas ihop vad det gäller smycken. har du gjort läpp ska det vara en ring och har du gjort lab ska det vara stav för dom placeras helt olika i fråga om djup och vanligtvis vinkel. och nej det går inte att göra ett "mittimellan" hål, heller klart rent tekniskt går det att sticka men det gör det inte det hela rätt;)
så snälla när ni gör hål runt munnen bestäm er för vilken piercing ni vill ha och håll er till det, bara för att det går att byta typ av smycken så betyder inte det att man bör;) fel smycke i fel hål = garanterade tandskador, kanske inte direkt men ni kommer att skada era tänder och läppar i onödan.
Faffa/WiCK3D Bodymod, ASAP medlem
Besök gärna vår hemsida där hittar ni lite allmän info om saker man bör tänka på när man ska till att göra en ny piercing och även så kan ni hitta våra medlemmar om ni kanske undrar vart närmaste studio ifrån er ligger;)