Frågor angående diverse piercings.
Jag har skapat 2 trådar tidigare, en om mina angelbites placeringar och en om piercande hemma.
Nu bestämde jag mig i alla hast för att skapa en tråd om alla piercingar jag har/ska skaffa, så jag slipper skapa en massa om varje.
1. Jag funderar på cheeks. Jag har ingen aning om hur de placeras, men det känns som om man kommer bita mycket på stavarna invändigt och därmed även få mycket tandskador. Är det sant? Dessutom så har jag hört att det tar lång tid att läka, ungefär hur länge? OCH är dermal ett bättre alternativ än riktig kindpiercing?
2. Ögonbrynspiercing, har hört många skräckhistorier om det. Om man går till en utbildad piercare, bör man ändå oroa sig för musklerna i ögonbrynet då? (rädd om mitt ansikte är jag, tro det eller ej!)
3. Funderar på att göra en vertikal medusa (har helt glömt bort vad den heter, så lättast säger jag väl så då), men det känns som om det dels kommer göra rätt ont eftersom alla med vertikal labret säger att det gör obeskrivligt ont. Och dessutom så känns det som om det blir svårt med kyssar och liknande, om det är en kula mitt ute på övre läppen? Jaja jag vet inte..
4. Återigen till det här med mina angelbites, som jag själv piercat. Just nu ligger de placerade invändigt så de är precis i roten av tanden, eller då i början av tandköttet. Varje gång jag äter eller pratar (alltså, så fort jag öppnar munnen) så stöter de i början av tandköttet och liksom.. jag är rädd att de ska tillslut bestämma sig för att totalt kvadda tandköttet, och göra ett tomrum under tandköttet.. det är väldigt svårt att förklara hur jag tänker, men.. det är ju en platta på labretterna. Och jag är helt enkelt rädd att plattan ska kila in under tandköttet, eftersom det är precis där de är placerade.
Är det någon risk för detta eller oroar jag mig i onödan? Bör jag ta om mina angelbites och placera dem annorlunda? Utvändigt ser de väldigt bra ut och jag är otroligt stolt över dem på så vis!
Långt inlägg, tacksam för svar.
1.Har cheeks själv och jag känner inte av dom ett dugg se bara till att ha en stav som passar och inte är för lång eller för kort så ska det inte vara något problem.Mina läkte på ungefär 2-4 veckor och det kändes knappt någonting tyckte jag iaf
2.Såvida piercaren inte slinter med nålen, så är chansen att bli blind nästintill omöjligt Synnerven går bakom ögat och för att komma åt den så måste man passera ögongloben och dess muskelfästen, vilket man inte gör. Likaså är risken att en infektion ska leta sig in från endera näsan eller ögonbrynet är obefintlig. En förlamning av ansiktsmusklerna vore också svårt att göra, då man helt enkelt inte kan åstadkomma så mycket skada på nervbanorna så man får ett sådant bortfall. När folk säger att man kan träffa "fel" nerv, så är det en missuppfattning om hur merparten av nervsystemet fungerar. Man sticker nämligen inte ens i närheten av kroppens stora nervbanor
3.Har gjort ett gäng vertikala på olika personer och alla säger olika vissa säger att det gör ont vissa säger att det knappt kändes.Olika från person till person.Sen det blir lite svårare att kyssas men du vänjer dig efter ett tag
4.Mitt råd är att plocka ut dom låta dom läka och sedan låta någon som vet vad den sysslar med göra dom så att det blir bra och att du slipper tandproblem i framtiden.
#1, ojdå!
jag har bara hört massor av skräckhistorier om kinderna.. att de inte läker på mindre än 6månader upp till flera år och att dte gör jävligt ont och om folk som kan dra köttslamsor ur dem (även efter läkning!)
bara jag som hört om extremfall innan?

På mig så är mina cheeks placerade så att jag inte kan bita på dem. Nu slår dem lite i mot tänder/tandkött men det blir nog bättre när jag byter till en kortare stav. Läkningen är ju olika för alla. Bara för att det går bra för mig så behöver det inte göra det för dig osv.
Bara du går till en duktig piercare som vet var man ska placera cheeksen så är det nog ingen större fara. Kan ju även tillägga att jag inte kan dra ut köttslamsor ur mina cheeks ;)
Vertical medusa (jestrum) har jag också funderat på. Men det är ju samma sak, det gör olika ont för alla beror på hur hög smärttröskel man har och så vidare. Du lär dig nog hur du ska kyssas efter den.
Och jag tror inte du behöver oroa dig för ditt ansikte om du går till en proffesionell och piercarar ögonbrynet :)
- Medarbetare på studier.ifokus