Korsettpiercing?
Korsettpiercing är ju mera en typ av playpiercing - nått man endast gör för en kort period.
Men, finns det någon metod man kan använda för att få dem permanenta?
Och, kan man göra korsettpiercing längs med handleden/armen eller måste dne nödvändigtvis sitta på ryggen eller sidan? o.O
kanske helkorkade frågor, men jag är nyfiken ^^
Om det går att göra dem mer permanenta tror jag inte, men det är sjukt snyggt ;)
Och visst kan man göra liknande grej på armen, det tror jag absolut!
/Christine
Tror det kan vara svårt att få dem att sitta kvar helt, men det är nog ingen omöjlighet. Tja, bara du har en plan/lång yta så borde det gå att göra som ex på armen =)
Bästa är väl att prata med en piercare om det är möjligt, de borde ju ha sista ordet ;)
Paulina
Jag tycker personligt att det är riktigt creepy med korsettpiercing.. *ryser*.
här är en rätt så bra sida om detta…skötselråd,bilder mm

om man piercar rätt och sätter i bra surface smycken så går det att ha dem permanent. men då är det som vanliga surface piercingar, och de kan vara svårläkta ibland.

Jag såg en tjej som hade en piercing längs handleden, alltså på övansidan tvärs över typ. Den var nygjord då så om den fungerade att ha permanent vet jag inte. Men det var nog hennes tanke.
Fråga en kunnig piercare.
Annars tänker jag så, att man borde kunna fixa en permanent med dermals. Eftersom dermals sitter bättre än surface piercings/ ytliga piercings. Så att man fixar ett antal dermals som en korsettpiercing.
Dock får man nog tänka lite på placering eftersom vissa ställen är svårare än andra. Om man rör sig mycket och använder området mycket så sliter det mycket mer och gör det enklare för surface piercings eller dermals att gå ur kroppen. (rejektion)
Men som sagt, fråga en proffsig piercare som har gjort dermals och surface tidigare.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kan någon visa en bild? eller berätta hur man hittar en BRA bild utan att förlita sig på google?
http://www.bmezine.com/pierce/11-surface/corset001.html
Där har du hur mycket som helst att kolla på

Wow dessa är grymt snygga, men det känns endå som att det trots att de sitter på armarna skulle vara både svårläkta och svåra att leva med (tänk om man fastnar i något med dem, klantig som jag är skulle jag fastna i allt :S)
Man borde kunna göra dermals där tror det skulle läka bättre en om man skulle göra surface
#10 jävligt snygga var de!
men man skulle ju inte behöva ha dem snörade hela tiden ifall man är rädd för att fastna, kanske bara till fest eller så? :P

#12 om man bara ska ha det till fest så känns det väldigt onödigt, för det är inte så snyggt utan banden i :S