Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1735 ggr
[Liinda]
0

Tungpiercing krånglar

Jag har haft den minst 2 år nu och den har börjat ömma. Saken är den att den sitter ganska mycket snett så att staven nästan sitter i det blåa under tungan. Eller det ser ut som att den sitter i den faktiskt. Och det är bara den halvan av tungan som ömmar och får svårt att tugga ibland för den blir så öm. Det kommer och går under dagen.

Skulle behöva lite råd och tips.

Aviendha
0

Den har alltså börjat ömma nu på slutet?

Det kan ju vara så att placeringen trycker så att du blir öm, och kanske har den flyttat sig lite under tidens gång.

Jag vet inte riktigt vad du ska göra åt det hela. Är du säker på att du har rätt storlek på staven? ÄR storleken och/eller placeringen fel så går ju en av dem att rätta till. Är det placeringen så kan det ju leda till ren smärta tids nog och kanske andra tråkigheter. Kanske kan du gå till en piercare och fråga?

mandariiin
0

jag har haft min tung piercing i över 5-6 år, och kan fortfarande vara lite öm till och från. men det beror mycket pga att jag kan ha bitit till snett i staven, legat och spänt tungan under natten, elle ratt jag har en infektion i kroppen.

se till att avra noga med tandborstning/munhygien, så brukar det lösa sej. om det gör riktigt ont, gå till en piercare och koll aupp det hela.

metalbitch
0

jag har haft min i 17 år och den kan ömma tilloch från ibland,tex ätit massor av stark mat,krökat mm.

tror inte att det är allvarligt i allafall, annars kan man köpa munsköljning som innehåller klorhexidin..kan dock ge missfärgning på tänder och tunga om man använder det för länge…det kan borstas bort

[Liinda]
0

Tack för svaren :) Okej men då tror jag nog inte att det är så allvarligt och det är mycket möjligt att jag har en aning för lång stav. Blir det värre går jag till en piercare så får dom kolla på det.

Men det kan nog vara som ni säger att jag har spänt tungan eller slarvat lite  med tandborstningen :S :P

Zsarorna
0

Jag har aldrig känt av mina i tungan på de senaste 10 åren, men har hört att många kunnat göra det. Det kan alltså vara pga dålig munhygien, stark mat och sådant… men kan det vara något allvarligare fel? Kan den vandra till områden som inte klarar av piercingen? Just eftersom det bara är hennes halva tunga menar jag.