Fråga angående mouche/angelbites!
Alla piercingar jag skaffar gör jag själv. Den första jag gjorde var dock en miss, en väldigt sned medusa med för kort labrett = resulterade i att jag tog ut.
Nu till ämnet, jag har gjort double mouche/angelbites, och de ser bra ut, läker fint osv.
Frågan jag då har är: brukar en piercing i överläpp (ex mouche eller angelbites) vila emot tänderna eller emot tandköttet på insidan? Mina piercings vilar precis emot roten av tänderna/början på tandköttet. Det gör mig inget alls, men det är något jag har funderat på bara.
Tacksam för seriösa svar!
Jag vet att man inte bör pierca sig själv, och det faktum att jag inte ens vet hur de ska sitta på insidan kanske gör det hela om möjligt ännu dummare, men som sagt, jag vill endast ha svar på min fråga.
Tack.
Nu vet jag inte riktigt vad du menar med "vilar mot tandköttet". Om man har labret är de klart att de går imot endel, och överläppen desto mer eftersom tänderna och tandköttet ligger närmare där. Men om de trycker mot tandköttet och sliter, då bör du ha kortare stav.
Om de ligger imot/trycker imot länge så kan de också leda till tandlossning vilket inte är de roligaste. Så se efter de där ordentligt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag menade mer om de sitter för långt ner ifall de ligger emot tänderna och är menade att ligga mot tandköttet, eller om de ska ligga mot tänderna.. liksom?
Däremot så är de i läkstadiet ännu så kortare stavar är inte aktuellt förrän om några veckor.
Ja de bästa du kan göra, är ju att ta ut dem och låta en ordentlig piercare göra dem. Men eftersom du är mindreårig finns väl inte de alternativet heller.
Men en professionell piercare vet åtminstone exakt vart dem ska sitta för att slita minst på tandkött och tänder.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Eftersom du vet vad alla vill säga kring att du gör det själv, så hoppar jag över de bannorna ;) Min mouch sitter i samma höjd som dina på utsidan. Däremot är hålet inte rakt taget, utan det är taget liiiite neråt. Det betyder att plattan är mot tanden och inte tandköttet. Men som Lisette säger, så ska den verkligen inte stöta emot, för då får du problem. Min stötte inte mot trots längre stavar. Så då är det garanterat feltaget i så fall. Tyvärr.
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Alla piercingar man har i läppen ligger mer eller mindre mot tanden/tantköttet. Skaver det väldigt mycket bör du byta till kortare stavar, som LisetteS säger. För om tandköttet slits ner så växer det aldrig tillbaks, det är en sak man bör tänka på.
Jag hade själv en labret piercing som skavde ner tandköttet under en tand. Tandköttet sitter nu längre ner än på de andra tänderna, och tandköttet kommer förmodligen aldrig att växa tillbaks just på den tanden. (Labreten är urtagen för typ 3 år sedan)
Så det är absolut värt att tänka på.
/Moonchild89 👻
Haha oj, "tantköttet" ^^
/Moonchild89 👻
Hmm, okej. Thx everybody för alla svar! : >
Ska leta fram en bra piercare och göra om dem någon gång nu innan juli eller efter sommarN.
Vet någon en bra piercare i gävleborgs län/sundsvall, så säg gärna till!