Svullnad, hjälp!
Sen igår har min läpp svullnat upp betydligt!
Den är hård och öm och jag vet i fan vad jag ska göra? o_O'
Stavarna jag har är 10mm, och med tanke på att jag även hade en 10mm läkestav till labretten borde dte ju inte vara några problem tycker jag, läppen är ju smalare längre ut…
Hm, vet verkligen inte vad jag ska göra?
ska jag låta dem vara ett tag och se om svullnaden går ner, eller vore det bäst att byta smycken?
Jag har inga längre stavar men därimot större hästskoringar - skulle det kunan funka eller rör dom på sig för mycket så att läkningsprocessen tar längre tid?
Och till sist, är dte vanligt med blåmärken?
Har märkt att jag har mörka märken under smyckerna..
Tack på förhand!!
EDIT: det handlar om snakes.
Hur länge sedan var det du tog dem? Det var ju bara någon dag sedan va?
Blåmärken kan uppkomma i början. Min off center labret svällde inte förän efter ett par dagar. Jag har rätt tjock underläpp men 9mm räckte inte till tillslut, vilket gjorde att jag var tvungen att byta smycke för att staven bgränsade svällningen och det gjorde ont.
Sålänge läppen fortfarande har lite utrymme att svälla på i smycket så låt det sitta kvar. Det är en risk att byta i en oläkt piercing med tanke på alla trevliga bakterier man kan råka bjuda in.
Är du riktigt orolig så tycker jag du ska knata iväg till din piercare och fråga om råd, alternativt ringa sjukvårdsupplysningen.
Paulina
#1 Jag tog dne igår.
Bara nån timme efter att jag skrivit inlägget här så var det så svullet att stavarna satt riktigt tight! gick inte att röra på dem eller nått.
Så aa, jag tog ut dem (med spritade händer!)
Och satte i hästskoringar (som var sterilförpackade..)
Nu har svullnaden släppt sjukt mycket! Visst, det är svullet men läppen är varken hård, spänd eller öm längre :DD
Dock är ringarna lite för stora och det sre korkat ut -.-
ska beställa hem ett par 14mm stavar nu och sätta i dem sedan när de väl kommit hem! :D
Piercare har jag inte i närheten och sjukvårdsrådgivning låter onödigt - allt de säger är att man ska ta ut smyckerna och låta dte läka XD
Jag hade samma problem med min mouch. Labretten på 10 mm räckte inte till, så det svällde upp som sjutton. Fick sår på insidan eftersom plattan skavde mot. Satte in 12 mm och nu har det läkt ihop fint. De på studion sa att vissa sväller mer än andra och att det enda man kan göra är att sätta in större smycken.
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

jag svällde mycket när jag tog min off-center.
jag löste det genom att dricka mycket kallt å suga på massor med isbitar ^^
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna