Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1625 ggr
Lenore
0

Dyrare frisktandvård?

Jag har gjort en labretpiercing och nu påstår mamma att jag kommer att sättas i en högre riskgrupp i frisktandvården pga detta. Det hade min kusin fått göra påstod hon när hon skaffade sig en i tungan.
Någon som vet om det är sant? Kan inte hitta någon information om det på nätet.

Jag ligger i riskgrupp 1 och har aldrig haft hål eller andra problem med tänderna och tycker att det låter knäppt att man skulle få betala mer bara för att man har en piercing.

mandariiin
0

en läpp piercing är alltid en risk för dina egna tänder. men var noga med hur lång stav du har m.m. så kan det funka.

min mamma är tandsköterska, och jag har själv tre piercingar i läpp (över och under), smiley och i tungan. även fast man har hennes tjat och kunnande så har jag skavt sönder tanköttet vid underkäket pga piercingen. och då har jag ändå varit noga med stavlängd….

var försiktig och håll koll bara.

anaprincess
0

Min tandläkare antecknade mina piercinga och fick en högre risk. Hade tunga, monroe och i under läppen.

murderdolls
0

jag har två piercingar "i" munnen och jag har aldrig haft ett hål i hela mitt liv. Jag har blivit erbjuden det billigaste tandvårdabonnemanget.

[jenkass]
0

om det är så att det sliter på dina tänder/tandkött kan det nog hända att de blir dyrare med tanke på att frisktandvård går ut på att man på egen hand ska ta hand om sina tänder.