Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3740 ggr
flisan708
0

Minnestatuering

För tre veckor sedan så gjorde jag en minnestatuering och jag är så glad och stolt över. Min första tatuering. Glad Fick ett hårspänne av min mamma ca 2,5 månad innan hon dog. På det var det två fjärilar som satt ihop. Skojade med mamma och sa att denna ska jag tatuera in, först sa hon :- Varför då, är du galen?! Sen gick det ett litet tag och då sa hon: - Gör det!!!

Nu har jag den och är så lycklig över det. Ska idag iväg och fixa till lite kanter på den. Tror jag har grejat för mycket med den. Ni som har får gärna ge tips.

Men är en stolt bärare och det kanske blir en till i framtiden, det blir det men frågan är var. Vet motivet.

Lisa

soetisen
0

Får man se bild? :D

- Medarbetare på studier.ifokus

flisan708
0

Ska ta en bild på den. Men jag ska iväg idag och fylla i lite kantar som försvunnit. Men visst kan jag fixa en bild.

Aviendha
0

Vilken fin historia bakom =) Ser fram emot att se bilderna! Visst ger det mersmak? ;)

ChristineL
0

Jag vill också se bilder! :D

Moonchild89
0

Me 2 ^^

/Moonchild89 👻

flisan708
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den, tyvärr gör den inte sig rättvisa. Har försökt fixa i fotoprogrammet men är inte så bra på det men….. ni ser hur den ser ut. Som sagt ifylld idag så den kommer att bli ljusare.

Men jag är jättestolt och glad över den. Visst får man mersmak som Paulina sa.

Moonchild89
0

Man ser inte så tydligt, men det man ser är jättefint :) Stolt och glad ska du absolut vara!

/Moonchild89 👻

flisan708
0

Det är jag, har nog sagt det hundra gånger snart men…… kan inte sägas nog mycket.

Är det någon annan som gjort någon minnestatuering som ni kan berätta om.

Lisa

Telefonkontakt
0

Vad fin tanke. Har gjort något likande med minnestatuering. Men inte motivet allså :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Markegard
0

Jätte fin !

milky
0

Otroligt vacker historia bakom tattueringen och den är superfin :)

Liss
0

Ja, lite suddig bild. Men de jag ser är jätte fint! Och historien bakom gör tanken om dem bara vackrare.

Mersmak får man.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

ChristineL
0

jag gillar verkligen idén :) jättefint, synd att bilden blev suddig bara :P

Aviendha
0

Får du en klarare bild vill jag gärna se, men av det man ser så ser det riktigt bra ut, den ska du vara stolt över! Det är faschinerande vad mycket en minnestatuering kan göra egentligen..

Har två själv. En text runt fotleden till minne av en vän/kärlek som dog när jag var 16 och en tass efter första illern på foten, där han alltid lade sin tass när han ville upp i famnen. Dessa två betyder oerhört mycket för mig.

flisan708
0

Tror nog det kan bli en bättre bild om ett par dagar när det läkt lite mer efter ifyllningen.  Men är nöjd och den är en del av min sorgebearbetning. Kul att höra att det är fler som gjort minnestatueringar. När man kollar på miami ink osv så verkar det vara en av de vanligaste orsakerna till att man tatuerar sig.

Tycker det är häftigt att en tatuering kan betyda så mycket för en.

Lisa

Ps Vad skulle ni inte tatuera in på er själva? ds

Aviendha
0

#15 Jag gissar dock att miami ink är vinklat. Många tatuerar sig bara för att det är snyggt, men där verkade ju alla ha historier bakom och det är väl kanske det den breda publiken vill ha. Men det är inget ovanligt skäl ändå =)

Hm, det finns nog en hel del jag inte skulle tatuera. En pepparkaka tex ;) Skämt åsido. Jag har svårt för tribaler, så det är någ långt dit för mig. Sen finns det väl fler saker om man tänker efter lite.