Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4510 ggr
Moonchild89
0

Kan inte bestämma mig!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tänkt pierca mig för länge sedan men allt eftersom tiden har gått har jag velat fram och tillbaks mellan olika piercingar. Jag vet att man kan skaffa flera senare, men grejen är att jag bara vill ha 2 stycken (max). Jag suger på att photoshoppa så jag har fixat lite bilder i paint.

Närmare bestämt 4 olika förslag på piercings-placeringar. Så det skulle vara jättesnällt om ni kunde vara så ärliga som möjligt och säga vad jag skulle passa bäst i.

Jag gillar alla lika mycket!

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Förslag nr 2

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Förslag nr 3

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Sista

/Moonchild89 👻

ChristineL
0

Tror du skulle passa väldigt bra i bara en medusa faktiskt. Septumen blev också snygg.

[jenkass]
0

jag tyckte personligen att du passa jättebra i septum! inte så "vanligt" heller som läppiercingar osv.

Moonchild89
0

#4 Ja, jag håller med dig! medusa har jag fallit pladask för ^^ Tycker att det är grymt snyggt. Inte så jätte vanligt heller.

#5 Ja, septum har jag funderat på länge, men vet inte om jag kommer passa i det. I såna fall blir det en väldigt liten ring. Skulle nog inte passa i en för maffig ring i näsan.

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

Medusan eller septum, men jag lutar åt de sistnämnda!

Moonchild89
0

#7 Okej ^^ Det gör jag med, om jag ska vara ärlig. Men det är lite spännande med septum också tycker jag. Men som sagt så vill jag ha två, så jag kan ju i alla fall börja med den som det lutar mest åt.

/Moonchild89 👻

stalgren
0

nytt förslag ceeks i smilisarna :)

Liss
0

Lite svårt att se när de är så små prickar, hur du skulle passa i de eller inte egentligen. men septum såg bra ut.. och en off center är alltid snyggt i princip. Och medusa är lite mer ovanligt ..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

soetisen
0

Jag tycker septum passade dig bra. Men du passade i snakebites också :)

Jag tycker inte att medusan passade dig så bra :/

- Medarbetare på studier.ifokus

mandariiin
0

septum såg bäst ut på dej!

meduza  är  vanligt….

snake bite känns det som om "alla" i 14års ålder gör, så den är jag väldigt emot.

off center är snyggt om man matchar det med resten av piercingarna man har/ska göra.

jag satt oxå och funderade på cheeks som #9

spiritedaway
0

Jag tror septum skulle passa bra :)

Tina-A
0

Septum! (eller cheeks!)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

linhof
0

Meduzan var snygg! skulle vara fin ihop med en i mitten i underläppen….. eller varför inte cheeks som nån sa? du skulle verkligen passa i det Skrattande

Markegard
0

Tycker verkligen snakebites och/eller septum !

Har också problem med att bestämma mig, haha! vet hur jobbigt det är Skrikandes

Zsarorna
0

septum eller cheeks

Moonchild89
0

Tack för alla förslag. Tror att jag är med förvirrad nu än när jag skrev inlägget faktiskt ;) men jag får läsa igenom alla förslag en gång till och fundera lite. Cheeks har jag funderat på innan, men jag är lite osäker eftersom det är en sk krångelpiercing och så är jag rädd att det ska göra ont, då jag är ganska nålrädd. (det är ju ganska mycket hud som nålen ska igenom) Men jag får som sagt fundera lite grann till och återkommer när jag har bestämt mig ^^

/Moonchild89 👻

FunkyShrimp
0

medusa eller septum.

kanske cheeks?

JMax
0

Röstar på förslag nummer 2, snakebites

Cheeks annars…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Moonchild89
0

Hallå igen!

Nu har jag bestämt mig för snakes. Jag vet att det är vanligt och tråkigt enligt många, men jag tycker att det är så läckert! Om inte ekonomin tillåter (vilket jag inte tror att den gör just nu) så blir det nog en off center till att börja med. Cheeks är också läckert som satan men jag vet inte riktigt om jag ska våga mig på det…

/Moonchild89 👻

Markegard
0

#21, Det kommer du passa bra i ! Kul, lägg upp bild sen.

Neh, eller hur! det är snyggt, men vågar man?

Moonchild89
0

#22 Tackar! Ja det kommer jag göra ^^ Nej, precis. Det är sjukt snyggt, men det är som sagt rätt mycket hud som nålen måste igenom när man gör cheeks. Sen är det fortfarande lite läskigt med läkningsprocessen. Det är ju trots allt en piercing som kan krångla sig.

/Moonchild89 👻

Hardcore-Generation
0

Snakebite är snuskigt snyggt :) Och vem vet , du kommer kankse ändra dig senare och göra nån till iallfall ? :)

Moonchild89
0

#24 Jo men precis! Det brukar ju bli så =P

Förresten, någon som har piercat sig på Pistolero i Borås? Jag funderade på att pierca mig där, pojkvännen har bott där så vi åker dit ibland. Blir nog i början av Juli eller nåt sånt. Fast jag vill nuuuuu =o

Anyways, det verkar vara ett bra ställe och så får man ju 100 kr rabatt om man gör 2 piercingar samtidigt. Så det blir nog 700 för båda piercingarna. Nu känns det som att det verkligen kommer bli av efter allt velande hit och dit. *Happyface* ^^

/Moonchild89 👻

cillisw
0

Jag tycker helt klart medusa! Flört

Moonchild89
0

#26 Ahhh, jag blir galen ;) men det blir kanske en medusa också så småning om. Medusa är så snyyygt!! Men först och främst snakes :)

/Moonchild89 👻

NeverToLate
0

Hej hej :)

Skönt att man inte e ensam om all piercing placerings förvirring ^^ hehe

Tycker du ska köra på det du tycker känns bäst :) .. försök måla med kajal å låt d sitta några timmar för att vänja dig lite vid tanken att ha något där. (Septum kanske inte e så snygg att måla, men prova sätta dit en liten inställbar ring eller ngt örhänge eller så)

Jag skulle nog vilja hålla med 15#

Om jag vore du(baserat på din bild) så skulle jag nog faktiskt pierca septum och mitten av läppen, och jag tycker du ska ha ring eller hästsko :) Det skulle bli super snyggt !

Om inte septum å mitten så skulle jag köra på snake bites .. Har själv snakes + en i mitten för tillfället hehe ^^

LinnB
0

Tror snakes blir jättebra. Tror du skulle passa farligt bra i septum också :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Moonchild89
0

#28 Hejsan =) Haha, jo det är ju så frustrerande när man inte kan bestämma sig, för jag tycker att de flesta piercingarna jag har funderat på är riktigt snygga! Oj, vilket bra tips. Det ska jag verkligen testa. Då kanske man ser bättre vilket man tycker passar bäst.

Septum tycker jag är väldigt fint, men jag vet inte om jag vågar. Jag är alltid lite känslig när det gäller piercings, förutom läpp-piercingar då, eftersom jag har haft en innan. Fast det kanske inte gör lika ont som jag tror. Ja, jag skulle absolut ha en hästsko eller en ring om jag skulle pierca septum. Fast då skulle jag vilja ha små smycken.

Snakebites har jag i alla fall bestämt mig för. Sen kanske det blir att göra Septum. Har lite beslutsångest om jag ska vara ärlig. Det står mellan Medusa, Snakes, Cheeks eller Septum. ^^ AAAHHH!!

/Moonchild89 👻

NeverToLate
0

Snakes å septum e också snyggt ;) hehe ..

Cheeks e snyggt :) .. men d e ju ofta en piercing som kan krångla mycket tyvärr ..

Moonchild89
0

#31 Ja men eller hur :) men jag ska nog börja med antingen snakes eller medusa. och sen kan man ju se om man vill göra fler sen. Fast jag kommer nog inte ha fler än 3 i alla fall.

Ja, jag älskar verkligen cheeks, det är både snyggt och gulligt (speciellt om man har smilegropar). Men som du säger, det som gör att jag inte riktigt är säker på om jag vill göra cheeks är för att cheeks kan krångla om man har otur. Frågan är bara om man ska chansa. =/

/Moonchild89 👻

NeverToLate
0

om det skulle gå bra å man har gulliga naturliga smilegropar så e ju cheeks att dö för (AA) haha .. men om inte så kan dem vara pain in the as, smärta, ev. ärr å bortkaste pengar .. så man vet aldrig ..

Ja prova måla lite å se hur du känner å lite så :) .. Vänta med att pierca dig tills du e säker på vad du vill ha :)

Moonchild89
0

#33 Jo, precis. Jag har ju smilegropar och har hört att jag skulle passa bra i Cheeks, sen är det en relativt ovanlig piercing också (om man jämför med piercing i läppen i alla fall) Ja det är det jag är rädd för, men det är väldigt kul för de som har piercat cheeks som läker bra.

Haha, funderar på att starta en ny tråd om Cheeks, så kanske de som redan har Cheeks kan berätta om hur deras piercingar läker, även om det är individuellt. Men det kanske kan vara spännande.

Jo, jag får testa det ^_^

/Moonchild89 👻

NeverToLate
0

Ja gör du så :) .. Cheeks e ett intressant ämne så det blir säkert en välbesökt bra tråd med mycket kul folk :) ..

Moonchild89
0

Slänger väl upp en bild på hur Cheeks skulle se ut på ett ungefär. Ni får ursäkta att det inte är perfekt gjort. *gäääsp* ;)

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

One more =P

/Moonchild89 👻

Markegard
0

#37, hade du inte bestämt dig för snakes? ^^

Men du skulle passa riktigt bra i cheeks, du har ju små gropar med!! *avis*

Moonchild89
0

#Haha, jo det hade jag ^_^ men jag gjorde bilderna för att jag var lite nyfiken på hur det skulle se ut och FAN också, det såg ju bra ut =P

/Moonchild89 👻

Markegard
0

#39, Haha jaa det gjorde ju de ! Skrattande

mandariiin
0

jag röstar fortfarande för cheeks. och ännu mer nu när man såg bilderna. :)

Moonchild89
0

#41 Okej ;) får se om jag ändrar mig till Cheeks, men jag är mer inne på snakes i nuläget. Cheeks är ju lite 50-50 på hur slutresultatet blir. Kan bli riktigt bra eller riktigt dåligt.

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

cheeks är lika svåra som en navel, om man ska jämför med något. men sen är det ju olika beroendes på hur kroppen reagerar på olika människor.

NeverToLate
0

Du skulle passa asbra i Cheeks tror jag :) ..

Moonchild89
0

#43 Jasså, det visste jag inte. Jo det är ju så :( Det är så störande att vissa piercingar krånglar mer än andra. Speciellt Cheeks, då jag tycker att det är en av de finaste!

#44 Man tackar ^_^

/Moonchild89 👻

linhof
0

o ja röstar också på cheeks…fortfarande Flört

Moonchild89
0

#46 Hehe, okej ^^  ja…vi får väl se :D

/Moonchild89 👻

linhof
0

#47 hehe… ja tycker så i alla fall… du skulle bli skitsnygg i det! du e iof redan snygg…. jag önskar att jag hade en lika stor hejaklack som du för att göra cheeks…. för det ska jag Glad 20/7…

men min gubbe hemma bara rynkar på näsan o fnyser när jag säger nåt om det…plus att han har fått för sej att jag är för gammal! Obestämd

Tomte e han…

Moonchild89
0

#48 Naw, tack :) åwh, ska du, va roligt *avis* hoppas det går bra. men släng upp en bild på dig själv vettja så kan man se om du passar, men det gör du säkert :) äsch då, han kommer ändra sig när han ser hur snyggt det är hehe :D

/Moonchild89 👻

linhof
0

Vassego

Men du får vackert kolla min avatar…eller i mitt album Flört har inte så mkt bilder på mej själv faktiskt då det oftast är jag som håller i kameran…

Men jag tror nog det blir snyggt Glad på oss båda Flört och jag längtar nått såpass…. o det bästa är ju att ja har extremt bra läkekött…. Naveln min tog 1,5 vecka, tungan to 2 veckor ca…. näsan en vecka osv… får nästan inga ärr o sånt heller…

Man blev ju lite skrajsen där en stund när man hör att folk säger det är en problem piercing…. men det är värt att prova Skrattande Det är ju såååå snyggt om det blir bra!

Moonchild89
0

Jag kollade nu. Klart att du kommer passa i Cheeks, man blir aldrig för gammal för piercings. Måste bara påpeka att bröllopsfotona i ditt album var hur grymma som helst ^^ Roligt med lite annorlunda.

Jag tror också att det kommer bli bra! Det är ju skönt att du vet att du har bra läkekött, då ska det nog gå bra. Ja visst är det värt att prova.

Men jag förstår dig, jag blir också lite rädd när jag hör om piercingar som inte har blivit bra. Det värsta som kan hända är ju att dom krånglar. Men då får man helt enkelt vänta och se om det blir bättre, annars ta ut dem. Nåt annat lär ju inte hända :) Ja grymt snyggt är det!

/Moonchild89 👻

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Moonchild89
0

#50 Jag kollade precis. Klart att du kommer passa i Cheeks, man blir aldrig för gammal för piercings, så länge man själv gillar det så är det bara att köra på. ^^ Jag tror också att det kommer bli bra! Det är ju bra att dina andra piercings har läkt bra, då ska det nog inte vara någon större fara. Ja visst är det värt att prova. Men jag förstår dig, jag blir också lite rädd när jag hör om piercingar som är svårläkta.

Det värsta som kan hända är ju att dom krånglar. Men då får man helt enkelt vänta och se om det blir bättre, annars ta ut dem. Nåt annat lär ju inte hända :) Ja grymt snyggt är det!

/Moonchild89 👻

linhof
0

#51 oj va du svämma över Flört Tackar för att du tycker det Glad och jag tycker som du…man blir aldrig för gammal!

O tack för att du gilla våra bröllopsbilder Skrattande det är himla kul att ha gjort nåt som ingen annan har… det blir så unikt då Skrattande

Moonchild89
0

#55 Haha, jag vet. Det var nåt knas med datorn i natt. Eller rättare sagt med internet. När jag skickade så stod det "sidan kan inte visas" så fick skriva om meddelandet hela tiden för jag trodde inte att det hade kommit fram men det blev tydligen skickat ändå =o

Nej, precis :) man ska köra på sin egen stil och skita i vad andra kommer tycka/tänka! Hehe, varsågod! Ja verkligen, alltid roligt att bryta traditionerna lite och göra något till sitt enget. Jätte roligt!

/Moonchild89 👻

grejs
0

Jag har piercat mig hos Pistolero ett par gånger. Tjejen som piercar är jätteduktig och trevlig och jag skulle verkligen rekomendera att göra det där! :)

Moonchild89
0

#57 Okej :) det låter ju jättebra! då blir det nog pistolero om jag drar till borås. De verkar ha bra priser också, kollade hemsidan :)

/Moonchild89 👻

Gluskap
0

Jag röstar också för cheeks!

Moonchild89
0

Hehe okejsi ^^ det står mellan cheeks och snakes. Men just nu lutar det faktiskt mest åt cheeks. Är bara rädd att det ska göra fruktansvärt ont, det är väl det som hindrar mig. Men man får la lida pin om man ska vara fin som man så fint säger. ^_^

/Moonchild89 👻

linhof
0

#60….du kommer bli såååå fin i cheeks o ett, tu, tre så har du glömt hur det kändes FlörtKyss

Moonchild89
0

#60 haha, naw tack ^^ får försöka tänka så. Om du piercar dig innan mig får du lova att berätta alla snaskiga detaljer om hur det gick hihi

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

woups. #61 mena ja ;P

/Moonchild89 👻

soetisen
0

#60 Jag kan ju säga att det gjorde rätt ont ;) Men det gick fort över så det är ingen fara :)

Det var lite lager genom lager känsla. Dem två första "lagren" gjorde mest ont ;)

[Katteeen]
0

#64: Jag tyckte tvärtom när jag gjorde min läpp, de två första kändes knappt men sen sved det till när jag kom till det sista lagret inne i munnen liksom.. Det var ju iofs inte Cheeks men, det kanske är olika. :)

soetisen
0

#65 Det är ju lite tjockare i kinderna och att jag är rätt känslig :P

Sen så är det väl olika hur man tycker det känns med dem olika lagren som du sa :)

linhof
0

#62 absolut ska jag berätta om hur vedervärdigt det var…eller okej eller bra Flört

Jag gör mina den 20/7…. så gör du innan mej så måste du berätta!!!

det kan ju omöjligt vara värre än att pierca näsvingen själv…. eller föda barn…så… i fix Glad

Moonchild89
0

#62 Haha ja gör det ;) Oh, men det är inte så lång tid kvar, tiden går fortare än vad man tror! Klart jag gör :) Jo, det har du iofs rätt i, man lär ju knappast dö även om det kan kännas så när man är extremt nervis för en sak. Men man lär bli sjukt nöjd efteråt i alla fall, så får man tänka!

Jag måste bara berätta nåt knasigt. Jag har drömt flera gånger att jag har piercat mig (under senaste tiden). Snacka om att man längtar om man till och med drömmer om det ;p Haha när jag vakna var jag nästan tvungen att känna om jag hade nåt grejs i fejset men det hade jag inte *suck* ;P

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Amen dumma mig, nu skrev jag fel igen ;)  #67 skare va!

/Moonchild89 👻