Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 5776 ggr
stalgren
0

intimsmycke...varför!!

hej,jo nu vet jag att jag kommer att bli hängd men jag måste fråga varför??….

är det en tjejgrej eller?

har många piercade kompisar men ingen kille med intim smycke är det bara tjejer som gör det och varför?……

å säg inte att det är snyggt :P

var snäll mot mig nu för jag gillar det inte :)

Telefonkontakt
0

Kan stimmulera en del under sex? Kul att ha? Snyggt?

Jag själv ska kanske pierca mig på intimare delar och den största anledning är för att jag inte trivs med hur jag ser ut mellan benen och då kan en piercing för min del kanske få mig att tycka att jag ser lite finare ut. Sen så om det stimmulerar under sex är bara en bonus.

Jag känner många fler killar än tjejer som är intimpiercade faktiskt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

stalgren
2

jo stimmuleringen visste jag redan om men :)

Telefonkontakt
1

varför piercar killar snoppen då? är ju samma fråga :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

hus-musen
0

Jadu varför piercar man sig nånstans på kroppen över huvud taget?

Vet fler killar med piecingar i könet än tjejer.

Qui dormit, non peccat

[disembowel]
0

Jag har mina intimpiercingar för att jo, jag tycker det är snyggt. Dessutom känner jag mig mer "komplett" med intimpiercingar eftersom jag har piercingar på i stort sätt alla andra ställen :) Min erfarenhet är även att det är vanligare med killar som har intimpiercingar än tjejer.

Aviendha
0

I grund och botten ligger nog det estetiska. Har man tur kan vissa ge stimulans som tidigare nämnt. En annan sak som jag märkte som "bieffekt" var en enorm kick av att ha fixat att låta dem sätta nål igenom det allra heligaste ;) Dessutom ger/gav den mig ett enormt självförtroende som kanske kan relateras till att den ser bra ut på mig, men jag trivs med tanken på attveta att den sitter där, på ett annat sätt än med de andra piercingarna. Svårt att förklara :P

skrellet
0

jag skulle göra för det är snyggt.

tror killar har mer vanlig ring eller barbell, och inget "bling bling". det är mer manligt ;)

LinnB
0

Jag vill göra en intimpiercing dels för att jag tycker det är snyggt, och dels för ett lite ökat självförtroende.

Smaken är som baken, helt enkelt :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

mandariiin
0

jag gjorde det för att få det mer "jämnt" över kroppen. hade i ansikte, öronen, navel m.m. och sen var det helt tomt neråt.

så en mer symetrisk tyngd äver kroppen var jag ute efter. och jjag tror nog inte att killar delar upp det på samma sätt, utan dom piercar sej där dom vill, utan att planera det på samma sätt som tjejer… sen finsn det självklart killar som tänker likadant som tjejer och vill passa ihop sina piercingar.

Liss
0

Jag vill ha intimpiercing, just för att jag tycker de är snyggt. Varför inte smycka dem intimare regionerna när man smyckar allting annat, egentligen?

Desutom är ju ett självförtroende ett plus. När jag piercade mig på dem andra ställen jag har så har jag kännt mig mer komplett och mer som jag. De är möjligt att en intimpiercing kan komplettera mig än mer.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

murderdolls
0

Ärligttalat, Sorry, Men jag tycker att det är snyggt, iaf christina som jag har. Tycker att det är jäkligt snyggt och varför är inte det ett bra argument? ;)

Du kanske inte gillar det men åandrasidan så är ju smaken som baken, så det kvittar ju för min delGlad

peaches
0

Jag kan hålla med, jag förstår inte heller riktigt varför. Eller jag tycker inte folk är konstiga som gör det, jag skulle bara aldrig vilja "skada" det som är mig mest kärt :) dvs mina bröst och min härlighet haha. Vill jag ha mer njutning köper jag väl mig en vib. istället :)

Tycker dock det är coolt dem som vågar göra det, christina är väl den intimpiercing som är av det snyggare slaget.

ChristineL
0

Ja, men varför inte sätta en piercing där när man kan pierca hela resten av kroppen? Jag skulle vilja ha en Christina, varför? Jo, jag tror att jag skulle känna mig snyggare och få bättre självförtroende, samma kick som för övriga piercingar och tatueringar jag har. Om inte ännu mer eftersom den är så pass hemlig och jag bara visar den för en speciellt utvald isf. Jag skulle känna mig finare med en intimpiercing helt enkelt.

stalgren
0

Skrattande#12 tack SkrattandeSkrattande

#11 jo att man vill moda könet å tycker det är snyggt…visst

#10 för att det är intimt, intim betyder det mest dålda eller privata varför pierca det kan leda till massa pinsamheter är det värt det blir det så skönare i sängen

#13jag gilla det ChristineL säger och jag kan förstå smatidigt som jag inte kan det ochså men det är väll bara för mitt tycke säger imot Glad

#9 det låter konstigt om man gör det för att jämna ut blir det för mycket till slut anser jag efter som det finn mer delar på kroppen att pierca

#6 inte du paulina GråterFlörtjo att överkomma saker ger mod och stolhet men att göra det för det känns som att det är fel

#4 ja jag töjde mina tre hål för att det var snyggt …då är min tanke att jag vill vissa det jag tycker är snyggt så gör jag med allt även det man inte styr över för att det är ens eget på något sätt gör ens personlighet störe /rikare för sig själv ,men man vill ha uppsaktnig eller igenkänande för det men tycker är rätt eller tycker är snyggt men intim??

#3 ja du ..det vill jag veta med, jag tänker inte sitta å skryta att jag kommer inte behöva att krydda min Skämsför mig eller henne men har

din man piercing på könet? om be han skriva här:)

om inte det kan inte vara så att det blir konstigt att han får tankar att han inte kan göra dig tillfredställd i sängen.. jag vet att vi som är föräldrar och har vart på förlosning eller i kan få annan syn på vulvan efter det ….men det kan ju bli konstig stämning eller liknande…det var bara en tanke ja la ut

hur gör ni ni som har pojkvän eller sambo eller man fråga ni först inte för att man behöver men det finns ju rätt många som har gått så långt med percingarna att det börjar bli mer sjukt än snyggt vart är gränsen för er

i slutändan dömer jag er inte, klart att alla har olika uppfatningar och tycke eftersom ja inte gillar det å tycker att det inte är vackert att ha på det stället så var jag ju tvungen att fråga vad som driver till att ha det där

jag tror många gör piercingar för fel orsak att hämnas, chocka eller jävlas inte för att ni har gjort det eller?

många andväder ordet komplett,jämna ut ,snyggt eller stärka självförtroendet varför har ni inte starkt självfötroende från början betyder det att du känner dig sämre eller svagare om ni inte är piercade eller varför är ni inte kompleta….varför jämna ut du var väll jämn från början?och att inte vara komplett vet jag av efter som  det känner alla prylbögar ett måste ha eller göra behov och man tror eller lurar sig själ att man blir komplett..

lol nu vet jag snart inte vad jag har skrivit längre….visst jag kan förstå men ändå inte ,många kan göra det för fel orsak tror jag bara inne grej eller kompistryck osv.

alla stav fel över får ni se över jag är sämst på att skriva hade sagt det här i en mening ist. så ge mig era nummer…skoja bara

mandariiin
0

jo men det blir ju för att komplitera utsmyckningen. har man som jag har, massa i öronen, läppen (både över och under), näsa, munnen (tunga + smiley), nape och sen i bröstvårtor och navel, då vill man gärna jämna ut det med något "där nere". det kändes tidigare väldigt tomt med att ha så mycket upptill på kroppen, men nästan inget nertill. jag ville ha mer "jämnvikt" om man kan förklara det så.

sen är jag en fanatiker av symetri. så jag vill ha det jämnt fördelat, och passande/matchande. sen har ju jag planer på att göra en till intim för att få det bättre, då det fortfarande känns tomt neråt på kroppen. och så blir det några fler piercingar fördelade snyggt över resten av kroppen ;)

murderdolls
0

Jag såg en bild på en tjej som hade en christina i en tatueringstidning och jag bestämde att jag ville ha en sådan, hade nämligen aldrig sett en sådan innan och tyckte att det var så snyggt. Sen visade jag för min pojkvän och frågade vad han tyckte och han tyckte också att jag skulle köra på det :) Han är rätt stöttande även när det kommer till bodymods ;)

Men ja, mitt argument att det är snyggt sitter i. Jag har gjort denna piercing av samma anledning som jag gjorde mina andra piercingar.

Och jag kan lova att det inte beror på grupptryck då jag är den i min bekantskapskrets som är besatt av piercingar och tatueringar och jag har typ två vänner som har varsin piercing och de verkar inte ha något som helst intresse för det.

Chockera folk? Skulle jag vilja chockera folk så skulle jag göra något väldigt mkt extremare än en piercing kan jag lova. Så det är inte heller orsaken till min intimpiercing.

Hämnas? På vem och varför skulle någon bry sig om ifall jag piercar mig i muffen?

Otillfredställd? Definitivt inte och min pojkvän är väldigt medveten om att min piercing har typ 0% med sex att göra.

stalgren
0

jag hoppas ingen har tagit det för alvarligt ville bara veta efter som jag skulle aldrig göra det vad det är som driver till det …… roligt att så många svaraSkrattande tack!

Aviendha
0

Tja, jag pratade med killen om det innan och han sa väl "kör hårt". Så där var det lugnt, bara jag inte skulle ta i blygdläpparna för det gillar han inte, men jag själv är inte helförtjust i den piercingen heller. Det blev en VCH. Sexuell njutning får jag inte alls av den, snarare tvärtom innan man lärde sig ny teknik Flört

Huvudorsaken var att jag tyckte att det var snyggt. Sen är resten bara bonus. Jag hade ju knappast kunnat förutsäga ev. sexuell njutning, självförtroende mm.

Jovisst, min mamma tog det nog som rent jävelskap. Hon tittar på mig från topp till tå och suckar "ja, man får ju tänka att du är fin på insidan iaf, det säger iaf min väninna om sin dotter som också är en sån där piercad och tatuerad sak". Dock var det inte motivet alls för min del.

Chockera, nja visst kan jag väl göra det om jag nu skulle vilja, men det hade jag absolut inte i tankarna när jag planerade den. Grupptryck finns inte ens, kände inte en kotte med mer piercings än en i naveln på den tiden. Jag var mao. redan rätt udda på lilla hemorten.

stalgren
0

#18 låter som ni alla har gjort det för rätt orsak iaf. :)

ja mammor dom är för sköna :)

jag trode alla skulle bli arga på mig för vara oförstålig eller ja.. annan smak är väll bättre att säga :)

men för att vara på den säckra sidan får jag byta Avatar ;)

Liss
0

Klart alla har rätt till sin åsikt. Och den ska man få framföra utan att folk ska göra påhopp:)

För min del handlar de också mest om att de är snyggt. Jag har funderat över den länge, och när jag sett bilder så blir jag än mer sugen. Eftersom de är en riktigt snygg piercing, christina!

Mina vänner jag har, har ingenting. Dem är inte alls för tatueringar och piercings. Ja, förutom dem jag har i andra städer. Dem är lite beroende åtminstone:P Men grupptryck handlar det verkligen inte om. Skulle aldrig få för mig att göra något för någon annan.

Och chockera folk? De är ju ingen förutom jag och min partner som kommer veta om det. Och ja, möjligtivs ni här inne eftersom jag säkerligen kommer berätta när den är gjord. Men dem här inne tror jag itne blir speciellt chockade:) Dem är vana..

Och en Christina piercing gör inget för det sexuella, den sitter på venusberget.

Självförtroende kan man ha redan innan, men en piercing kan förstärka det. De är som att man klär sig så som de känns bäst. Och klär man sig så som man vill så känner man sig ju mer so sig själv? eller? Samma sak med piercings för min del. När jag pierca läppen och septum så kände jag mig mer som mig själv, just nu åtminstone. Och även om de är intimt så ska man väl kunna smycka sig även där. Även om de är privat, för jag har då inte tänkt visa upp den för allmänheten. Den är för mig!

hus-musen
0

#15 Spelar ingen roll vart utsmyckningen sitter så är det fortfarande en utsmyckning.

Jag skulle kunna säga att töjda öron är skitfult och totalt onödig, de fyller ju inte heller någon som helst funktion annat än den som gör det tycker att de är snyggt. Samma med tattueringar.. är de nödvändiga? Nej inte ett dugg! Men de är ett sätt att smycka sin kropp och göra den mer personlig.

jag tror inte att någon gör en tattuering eller en piercing för att hämnas eller jävlas med någon.. Inte för att chockera heller, grundtanken är ju ändå att de ska vara snyggt. Men visst grupptryck faller en del för med de brukar ångra sig rejält oxå.

En riktigt snygg tattuering eller piercing kan höja självförtroendet precis som ett par snygga jeans eller nått annat klädesplagg kan höja självförtroendet. Ser inget konstigt med det.

Qui dormit, non peccat

stalgren
0

#21 sant… men jag tror att vissa det för andra vad jag tycker är snyggt för att få boostat självförtroende

män inte med ett intim smycke går man inte å vissar för alla eller hur det är fall du kan boosta dig själ att du har vågat eller något då

och höja självkänslan som du nämner finns det många andra saker man kan göra ist. som är bra lättare en att låta en främling pilla på en :D

jag tror att jag har dålig erfarenhet med intimsmycken bara…

hus-musen
0

#22 Jag har tattuering på ett ställe, inte går jag o visar den för alla. Jag har hål i öronen, de visar jag inte heller för alla. Så jag förstår inte ditt argument!

Om man hela tiden måste visa upp sina kroppsmyckningar så har man nog bra mycket större psykiska självhävdelseproblem än om man har något som vanligtvis döljs under kläderna.

Jag har ingen intimpiercing och är inte intresserad av att skaffa en heller.Men det bryr mig inte att en "främling skulle pilla" ocm jag skaffade en, för de är ju som att gå till gynekologen, piercaren är proffsig och det är inget sexuellt. Och som tjej kan man välja kvinnliga piercare om man vill det, och som kille kan man välja en manlig om man är blyg.

Jo jag tror att du måste ha väldigt dåliga erfarenheter.. Varför då?

Qui dormit, non peccat

stalgren
0

med att hävda sig är vad alla gör på olika sätt för att få mening eller status i livet

nä erfarenheten är väll all inom porrbranchen hade intimsmycken en dålig bild bara

hus-musen
0

#24 Om de bara är inom porren du sett det så skulle inte jag kalla det för erfarenhet direkt..Du har bildat dig en åsikt bara.

Qui dormit, non peccat

stalgren
0

exackt en dålig bild har jag på det

skrellet
0

det är ju som att säga att det är dåligt att blondera håret för många innom porrbranchen gör det.

hus-musen
0

#27 håller helt med dig!!

De måste vara superdåligt att blondera håret, tattuera sig, pierca sig raka benen och underlivet för de gör extremt många inom porrbranchen..

Verkar inte logiskt i mitt huvud ska man fördöma en sak så ska man fördöma allt.

Qui dormit, non peccat

ChristineL
0

Jag har då inte sett många porrbilder/filmer där de har piercat underlivet…

Liss
0

Har inte heller sett några intimpiercings i porrfilmer.

Och varför skulle de spela in, varför får man en "dålig" bild av något som man ser i porrfilmer? De är väl inte mindre bra för det, eller förändrar att vissa tycker de är en snygg piercing. Ser ingen logik i det.

stalgren
0

#30 ja man har väll alldrig sett up på porrstjärnor inte jag iaf. det är bara att tjejer i porbranchen har hafft det är det jag menar med att man har hafft dålig bild på något sett… allså min uppfatning

#27 humm blondera håret anser jag inte lika extremt som att pierca sig i underlivet…. ok ja dumma blondiner :) finns det ett utryck väll ;) men många tycker det är snyggt med

#29 inte att jag ser många porrfilmer…det var nog en 10år sedan men dom jag har sett är det många som har hafft,det är väll därför jag har den dåliga bilden

stalgren
0

#28 vet inte vad det kom från men det finns mer än tusen sätt att pierca sig tatuera sig på det ända jag tyckte var konstigt var att göra det i underlivet och jag försöker förstå varför…

om porrbranchen var bara en tanke vart jag har fått att det är dåligt / fult att ha intimsmycke och vad det var som drev folk till att det göra det ..men ni hade inte den bild jag hade på det inget att bli upprörd på :)

[Mova]
0

#32 Men nu har du väl förstått varför medlemmarna här inne gör det? =) Jag är själv riktigt sugen på en christina, tror att det blir en helhet tillsammans med mina två lodräta placerade dremals vid bröstkorgen samt den lodrätt placerade i naveln :)

stalgren
0

jag har inget imot att folk gör det, jag förstår inte varför folk säger att det är snyggt , självstärckande ,utjämnande och stimulerande med mera men jag ser inte vad som gör detta .

det är det jag har frågat om för att ha en bättre insikt i något som jag alldrig skulle göra eller  har förståt jag drog jämnförelse med vad jag trode jag hade fått bild på det av…det hjälpte inte :) folk missupfata det och började störa sig på mig som jag är dum ihuvudet jag vet att jag har problem med att skriva och uttrycka det jag villsäga …

men vågar man inte fråga eller svara kommer det vara störe mellanrum på folk och det är ju alldrig bra

klart att jag ser vad det är ni vill göra och vad det är varför men jag ser inte att just intimsmycke skulle hjälpa mot alla andra stälen man kan pierca sig på men det är inte mig att bestäma eller få er att ändra er det är inte därför jag börja skriva här men vissa verkade ta det på ett dåligt sätt att jag skulle göra just det

det börja som en fråga det sluta som en förklaring

LinnB
0

Jag förstår precis vad du vill ha sagt med det du skriver, men det är ju bara så att alla tycker olika :)
Jag har nämligen haft precis samma åsikt om det som du har, men jag har gjort en helomvändning nu bara den senaste månaden. Jag vill ha mer självförtroende i sängen, bland annat. En av anledningarna till att jag vill ha en piercing just där. En piercing i örat eller i läppen hjälper inte det.
Och jag vet att en intimpiercing skulle öka mitt självförtroende i sängen just eftersom att min piercing i läppen till exempel ökat mitt självförtroende på andra sätt :)

stalgren
0

#35 okej det kan jag förstå

men vad är det som gör att ni har dåligt självförtronde i sängen det låter som ni inte får tillräckligt med kärlek eller uppvakning?

jag vet många killar har complex för sina kön men det är väll inga problem med tjejens på samma utstärkning ni har väll mer kropps fixering … nu drar jag genom snitet av min uppfattning

kan det inte bli tvärt om då att pojkvänen reagerar fel på det då blir det inte sämre då?

stalgren
0

jag menar ni är ju inga fula tjejer här

LinnB
0

Jag får absolut tillräckligt med kärlek, mitt dåliga självförtroende och min halvkassa självkänsla bottnar i tidigare förhållanden där jag inte blivit behandlad bra.
Och det är inte på grund av min pojkvän jag skulle göra det, om jag gör det, utan det är helt för min egen skull :) Han är inte överförtjust i piercingar överlag, men det är jag. Jag får bättre självfötroende i alla fall, så får han väl säga vad han vill om det :)

Aviendha
0

Jag håller helt med Linn, hon är en vis kvinna =) Jag får kärlek så det räcker och blir över, och i killens ögon är jag i samma snygghetsklass som Angelina Jolie (den ni ;) men ändå så.. ja. Den får mig att känna mig het, och jag gillar tanken på att den sitter där.

Man förstår inte alltid alla saker. Jag kan inte förstå varför folk vill tatuera ögonvitan tex, för mig finns ingen mening, men jag antar att de får ut något av det och det är allt som jag behöver veta. Jag förstår inte varför folk skaffar en hel hög med barn, för mig konstigt,. för andra helt naturligt. Inget rätt eller fel, bara olika preferenser/uppskattninar/viljor/åsikter.

Du vet ju själv vad som fick dig att ex. töja, något många tycker är fult/onödigt, och inser då att vi alla har olika motiv, sen är ju smaken som baken - klöven! Och tur är väl det ;)

Ixion
0

Jag skulle kunna tänka mig att göra en intimpiercing. O jag är KILLE så det är inte bara tjejer som funderar på det =P

Varför skulle jag vilja ha en Prince Albert? Jo för att det är snyggt och jag skulle känna mig lite mer kaxig och sexig. Sen som många nämner så blir det väl en del stimulans av att ha en där =)

Men jag är nog lite feg till att verkligen skaffa en intimpiercing…men man ska iofs aldrig säga aldrig =D

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

stalgren
0

tack för din ärlighet :) ja det känns som man inte skulle kunna annvända den på ett par veckor efter det

jag håller på med massa extrem sporter å mindes när jag spela paintboll å sköt en kille på dasen han hade intimsmycke men det var svårt att se eftersom den var svart blå röd gul efter den träffenSkrikandes

murderdolls
0

Det gör ont att bli skjuten på alla piercingar kan jag lova. jag var med i ws förra året och blev skjuten rakt på min bröstpiercing. Foten i munnen

stalgren
0

aj…. jag kan tänka mig detSkrikandes

Candela
0

Jag vill göra en Christina för att det är så j*vla snyggt och sexigt Skrattande
Fastnade för det när jag såg en piercad tjej i en porrfilm.. Skäms

Gjorde en genom klitoriskappan först, för att jag var för feg för att börja med en Christina. Är nöjd, men känner att det ju egentligen är en Christina jag vill ha. Känner mig inte komplett helt enkelt Flört