Idéer tack! :)
Hade tänkt tatuera mig, gärna en drake eller någon slags tribal, alternativt drake med tribalinslag eller så. Jag tycker om texter med så de går också bra.
Har dock en idé nu om att ha en drake på ena höften, som på något vis ska slingra sig upp längst höften. Jag kommer bara inte på någon bra placering och har inte inspiration för att rita något eget just.
Vad säger ni om idén? Kom gärna med andra förslag, någon får även gärna göra en snabb kluddis i paint på placering och "slingring" längs höften :)
Har du gjort någon tatuering förut? Det låter som att du tänkt att göra en stor tatuering och det kan tänkas bli jobbigt om man inte vet vad som väntar gällande smärta.

Jag har en tribaldrake på låret som jag älskar, och din idé om en på höften låter jättesnyggt. Men, tänk på att det gör ont (tycker iaf jag) att tattuera vid benpartier där huden oftast e tunnare. Och så kan jag tillägga att jag hade svårt o gå i över en vecka pga min drake…

#1 Jag hade inte tänkt göra en speciellt stor utan mer en lagom .. Och ja, det är första :)
#2 Har du ingen bild så man får se? :) Det är just det jag är rädd för .. att det kommer göra fruktansvärt ont :P
Jao, att de är ens första och den blir lite större tycker jag inte riktigt man kan tänka på, på så vis. Vill man ha en tatuering kan man inte gå och tatuera en liten först, bara för att de är ens första, och sen tatuera den större som man egentligen ville ha.
Vill man ha något (de kanske är de enda man vill ha) så gör man de, även om de är första eller sista gången.
Att de gör ont är otroligt individuellt, desutom har du massa endorfiner som rusar. Läs gärna artikeln om "att tatuera sig".
Annars har jag inte direkt några idér. Du får tänka på hur du vill ha den, gå till en duktig tatuerare och prata ihop dig med honom/henne och så ritar tatueraren upp det. :) Placering får du tänka lite mer på om du inte bestämmt dig. Dagen kommer då du vet exakt vart du vill ha den och de känns rätt :)
Lycka till.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#4 Tack ska kolla den sidan :) Nej helt rätt har du där, jag är lite osäker på placering, men jag har försökt rita upp en tatuering som skulle kunna passa på just höften men jag kommer inte fram till någon bra. Jag spånar vidare :)