Piercing på festival
Jag funderar på hur man ska sköta sina piercingar när man är på festival? Jag har nämligen ett antal oläkta piercingar som jag tvättar varje dag här hemma.
Hur hade ni tänkt göra?

Ta med det du tvättar med hemma?
Precis vad jag tänkte säga, de är väl bara att ha med sig rengöring och en flaska med rent vatten? :) Rent vatten borde finnas på plats?:)
De är nog ingen fara, bara köra på som man brukar. Iof kan man väl kanske tillägga att alkohol hämnar läkningen, de vet du kanske :) Och jag vet inte om du ska dricka heller för den delen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Men jag tänkte att de e lite svårt o göra koksaltlösning? ;/

Kan du inte ta med färdigblandad?
Det finns det steril koksaltlösning att köpa på apoteket.
Men den e ju kall.. Kan man inte bara slarva lite över en vecka o bara tvätta med vanligt kranvatten? Eller kommer det påverka mycket?
det är ju oftast rätt skitigt på en festival. Jag själv skulle inte våga chansa.

Vad gör det att den är kall?
Vad kostar på apoteket då?

Typ 40 spänn, inte vet jag. kolla deras hemsida eller närmsta apotek?
Då tar jag nog med mig lactasyd tvål flaskan ist :)
Denna fick jag på köpet när jag piercade mig i underlivet:
http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=8968
En ganska liten och behändig flaska som räcker jättelänge. Borde vara smidig att ha med sig när man åker bort.
Det viktigaste när du är på festival är att hålla dig borta från att dricka alkohol!! Gör du ändå det får du sänkt immunförsvar och kommer med stor sannolikhet att få en infektion. Men som andra skrivit, ta med dig en lösning köpt på apoteket. Det är vad jag använt till mina piercingar och det har fungerat jättebra.
Hålla mig borta från att dricka alkohol på festival? Nej, inte ens magsåret håller mig borta 
#13 Då kan du förvänta dig en infektion och har då bara dig själv att skylla. Det finns en anledning till att seriösa piercare ger rådet att hålla sig borta från alkohol när man har oläkta piercingar.