dumma frågor...
Vet inte riktigt vilken kategori så det fick bli allmänt..
Har ni fått några riktigt dumma frågor om era piercingar nån gång???
Fick en senast i morse ang. min tungpiercing: hur smakar din mat när du äter med den i munnen?
Tja, va svarar man? jag svarade ialla fall: hur smakar din mat när du äter? med fyllningar i tänderna?
ja kunde ju inte låta bli… 
Nej, det tror jag inte att jag har varit med om. Bara frågan om inte tragusen gjorde väldigt ont. Och sen att min frisör tyckte att den var jättesöt sen jag böt från ring till stav med kon. Men en kompis däremot hade varit ute på krogen med en relativt nygjord septum och ringen hon hade var ganska stor då. En kille skrek åt henne att hon hade nånting i ansiktet. Det var lite otrevligt…
/Christine
#0 Haha, bra svar!
Inte fått så många riktigt dumma kommenrarer, förutom frågan "väger de inte mycket tillsammans?" om mina 6 piercings.. Som om det ger utslag på vågen.
Paulina
Vilket underbart svar.
Har aldrig fått någon konstig fråga gällande mina piercingar, men däremot gällande mina ögon.
Har ett blått och ett brunt öga, ofta frågar folk om jag ser samma färgnyanser med båda…hehe
#3 Ingår det inte i grundläggande biologiundervisning att det är pupillen som släpper igenom ljus till näthinnan som bildar bilder med färg osv och irisen runt om är bara en färgklick som inte påverkar, och finns för att reglera pupillens storlek? Det gjorde det på min tid ;)
Paulina
Folk brukar fråga hur jag kan äta med den eller om det gör ont att ha den där. Ja, om det gjorde ont skulle jag knappast ha kvar den :)
har en off center labret.

Haha, fyndiga svar!

Jag var på gröna lund för ett tag sen och skulle åka fritt fall. Hon som skulle sätta på bältena sa: Har du piercing i kinderna? (hur allvarlig som helst) Jag: Ja… Hon: Kan man verkligen göra det? (lika allvarlig) Jag: Ja…
Skulle det inte gå varför skulle jag då ha det?
- Medarbetare på studier.ifokus

Haha, "kan man göra det?" näääe, det är bara en illusion ;)
Man vet aldrig, limmar på kulorna varje dag :)

Har nog mest fått dumma kommentarer… Fast en gång så var där en som frågade mig om jag kunde spruta ut vatten genom min piercing…
#10: Haha, kul att du tar upp det, jag provade det när jag tog ur min Monroe… Det gick inte! x) Hahaha, jag var inte särskilt seriös ;)

haha, jo visst har man fått dumma frågor!
Men roligast är nog chefen, hon tror man bara sätter i tungpiercingarna när man ska ge oralsex? Så hon brukar fråga lite snajsigt vad jag ska göra "ikväll?" när hon upptäcker dem.
Ja du ! :)

hehehe… Näsan är det många som kommenterat… "kommer det inte ut snor när du snyter dej?" ööööh! nä! jag tar ju inte ut smycket när jag ska snyta mej….
eller den här!: om du håller för näsan, kan du andas via hålet då??? ASG! jomenvisst kan jag! om jag vart en myra, o inte behövt typ en halv liter varje gång ja andas!
en annan skröna… jag har mer bakterier i näsvingen om jag e piercad… öööh! nä! jag har lika mkt som innan… och ska jag jämföra med öronhål….så är näspiercingen renare… för fejjan tvättar jag varje dag… men inte örsnibbarna….
Vet inte om jag har fått nåra dumma frågor direkt, men kommentarer!! Farmor bara skakade på huvet när hon fick syn på mina töjningar. Sen sa hon: "Ska du inte hänga stora tyngder i öronen också så att dom blir ÄNNU större?!" Haha! Sen har jag väl fått en och en annan kommentar om piercingen i läppen.
/Moonchild89 👻
#10 Det kunde iaf jag göra när jag hade en labret, ja, när jag tog ut den och skulle göra rent.
När jag hade en ring i läppen fick jag bara bra kommentarer och ovanligt mycket hångel på krogen! ^^
De är många som frågar om man de inte gör ont att ha piercingen där. Men jag förstår inte riktigt varför en piercing skulle göra ont hela tiden och att folk verkligen inte inser det. Jag brukar svara; gör dina hål i öronen ont konstant?
Sen är de mycket kommentarer om septumen, att de måste vara jätte jobbigt när man är sjuk. Men jag snyter mig som vilken annan människa som helst, och neeh de rinner inte ner längst ringen.
Annars vet jag inte riktigt om jag fått någon speciell kommentar. Bara massa positiva om töjningarna i öronen och massa "åhh.. oj, nemen, kan man göra så!" ..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#16 som jag har uppfattar det ibland reagerar folk inte lika mycket på töjningar i öronen som de gör med piercingar. folk blir lite mer nyfikna på det :9
#17 Ja, dem fattar inte riktigt att man faktiskt kan töja öronen på det viset. Utan man borde bara kunna ha små smycken som alla andra :) Speciellt nu när jag har mina rosa silicontunnlar, som verkligen syns. . då brukar folk i kassor och grejer till och me kika och fråga :)

fick en himla kul kommentar om tungpiercingen för 6 år sedan…
Jag jobbade på något som i dag kallas för korttidsboende… var inne hos en tant som var 96 år, fräsch och modemedveten… hon gillade min plupp i näsan o hade sagt att om hon vart 10 år yngre så hade hon gjort en sån. Då skulle hon hinna njuta av den ett tag, hon var ju så gammal nu så kroppen skulle väl lägga av i chocken av att få hål 
Så en dag så fick hon syn på mitt smycke i munnen.
-AAAH! vrålade hon! -VA E DET? -får jag se?
Hon "tvingade" mej att visa upp tungan ur alla tänkbara vinklar…och såg lite pillemarisk ut….
efter en stund så frågade hon varför…vad var poängen, för det måste ju finnas en anledning…
Jag svarade att en av anledningarna var att jag tyckte det var snyggt… o då studsade hon som ett barn på julafton i sängen… -Den andra anledningen måste ju vara sexuell fnittrade hon - eller hur?… jaaa, jooo, mmm, (jag rodnade en del o visste inte hur ja skulle bete mej)… -fast det kan ju knappast vara för din njutnings skull mös hon…
WTF tanten e 96 o snackar om…. tjena! Inte direkt det jag förväntade mej av nån i hennes generation…
Sen kläcker hon: -attans att ingen kom på nåt sånt när jag vart ung! Jäklar va det hade kryddat sexlivet! 
Henne glömmer jag aldrig kan jag säga 
#19 Haha fy va roligt *asg* :D hon verkar vara en riktigt cool tant!
/Moonchild89 👻

#20 jaaa… helt störtskön! då skulle du hört henne när hon fick tandlossning o tänderna började ramla ut!
"Jaha! nu är det kört! bara pure till mej hädanefter… faassst… (o glimten i ögat) fellatio lär ja ju bli bäst på… synd bara att karlarna här e i så dåligt skick… går ju inte att ragga på dom o skulle man lyckas så är risken att de fattar va som händer väldigt liten…"
sååå rolig dam…o ja önskar att jag hade lärt känna henne typ 10 år tidigare…
#21 Haha, hon låter hur gullig som helst. Tycker att gamlingar är så söta ^^ Brukar se tanter och gubbar som håller varann i händerna på stan, tycker att det är så awesome ^_^ är så fint med människor som har åldrats tillsammans!
/Moonchild89 👻

#22 men visst e det!
jag kan se mej själv me gubben min, gåendes på stan, hand i hand (såvida vi inte har rollator då) han, silverhårig, hål i det buskiga ögonbrynet, jag, röd/svart färgat hår, rynkig, hål i näsan, och hål i mina kinder (om man kan se dom då) och lite tatts här o var 
Och du kan tänka dej va kärringarna snackar! ungdomarna kommer garanterat tycka vi e cooooola som f-n!
apropå coola! den store grabbens (14 år) polare… tycker vi e sååå coola! en del har frågat honom om de kan få byta morsa me han
när en annan stått breve…
#23 Haha, neee va gulligt ^^ kan också se mig och killen just så! Fan vilka coola gamlingar alltså!! Haha, ne men va roligt. Man ska se till o va ung i sinnet så länge man kan o göra det man vill göra satt man inte ångrar sig som den där tanten gjorde där du jobbade ;)
/Moonchild89 👻

#24 jupp…. kan du tala om det för min man??+ han bar skakar på huvvet o rynkar på näsan när jag pratar om mina kommande cheeks… o så säger han juh att jag e för gammal! undrar vem som e gammal? måste vara han… när man anpassar sej så till andra… suck.
Vet du… de som reagerar mest negativt på jobbet ang. tatueringar o piercingar är inte de gamla… utan arb.kamrater
knas va?
Det finns störtsköna gamlingar där ute, verkligen kul att du mött en av dem linhof ;) Sådan tant vill jag bli!
Paulina

#26…jag vill bli det med
har mött en del roliga karaktärer faktiskt… både unga som gamla…
Ja de där med vilka som reagerar mest är lustigt. Dem i min ålder tycker oftast, naturligtvis att de är coolt. För de är väl i min årgång de är populärt och lite neråt och uppåt.
Men sen, dem i min mors ålder (runt 40-50år) blänger och dömmer ut en så de står "härliga" till. Medan äldre i 70-80-90års ålder tycker de är jätte tufft och dömmer inte för fem öre. Hade en dansgrupp för äldre och dem älskade mig och tog mig in som ett av deras barnbarn eller något och "åhha" och beundrade mina piercings :D
När jag hade min första piercing (medusa) och precis hade gjort en monroe, så fick jag kommentaren av min mormor att "jaha, ska du inte pierca hela ansiktet när du ändå håller på? Tycker du det där är fint nu då?"
Mitt svar blev ungefär "Om jag inte tyckte att det var fint så skulle jag väl i alla fall inte göra det?"
Och då sa hon "så det är inte bara för grupptrycket då?"
Sedan fick hon svaret "Folk brukar inte vilja att jag ska pierca mig faktiskt"
Sedan orkade jag inte med henne, hon är alltid lika. HOHO. Så jag gick.
Sedan då jag gjort min jestrum, så fick jag en massa kommentarer om "är den inte obekväm?" och "det ser ont ut!"
Ja, det gjorde ont att göra, men den känns knappt nuförtiden.