Labretten är i vägen.
Tjuuuuu ppl!
I dag gjorde jag en s.k "offcentre-labret", alltså en piercing i sidan av nedre läppen.
Sitter snyggt utvändigt osvosv. Den första timmen kändes det underbart, den satt perfekt. Nu har den börjat skrapa emot tanden, och när jag äter något så fastnar den i tänderna och det gör j*vligt ont.
Min fråga är då, är det för att det är en för lång stav, eller är den helt enkelt alldeles tokigt tagen?
Nu ska jag banna hon som gjorde den, när jag för en gångs skull inte gör det själv, så blir det fel. *mutter*
Det är nog längden. Satte nyss i min läkstav för att den svälld3e, första tiden som svälld gick det bra, sen när svullnaden gick ner så lyckades jag bita i den och trasa sönder läppen *ont*
Eftersom den är nytagen så bör du inte byta den direkt, den kan svälla än så extrarummet kan ju behövas. Dessutom vänjer man sig fort och är försiktigare. Kvarstår problemet så bör du söka upp din piercare så ni kan justera den.
Paulina
Justera = ev byta smycke till passande längd eller få råd och synpunkter från en proffessionell. Såg att jag uttryckte mig dåligt i #1 ;)
Paulina
Ajsing =S har själv varit med om det. Har skavt bort en del tandkött pga det o det är verkligen inte bra. De växer ju inte tebax. Men du kan ju se hur det läker. Läker det bra utan svullnad och så, kan du ju byta lite tidigare till en kortare stav för att minimera risken med tand och tand-köttsskador. O om det skulle svullna efter att du har bytit äre bara att försöka härda ut ändå och byta tebax till den den du har i nu. Se bara till att ha rena fingrar när du byter sen. Lycka till!
/Moonchild89 👻
Eller som Aviendha säger, gå till en som kan sin sak och byt till eventuellt kortare smycke där. Kan komma in bakterier om man inte är noga med hygienen. =/ så kan nog vara bra i säkerhetsfall nu när jag tänkte efter.
/Moonchild89 👻
Testa bioplast labret när svullnaden i läppen har lagt sig. Skitbra för tänderna, det sliter inte.
Bioplast kan visst skava. Det finns dock ett nytt sorts smycke som jag inte kommer ihåg namnet på, där de gjort något speciellt med plattan på baksidan som gör att det inte skaver/skaver betydligt mindre.
Var gjorde du piercingen? Enligt min chef ska en korrekt utförd off center inte skava.
Hmm, okej. Det lustiga är att staven jag har i nu, är 10 mm lång. Den är för kort för läksmycke har jag själv konstaterat, men iaf. Och den är ganska precis den längd som passar tjockleken på läppen.
Ändå så sitter den i vägen. Det jobbiga är inte att den skrapar i tänderna när jag pratar, (även om jag är orolig att tänderna ska gå sönder) utan att när jag äter så fastnar den i ovansidan av tänderna, också biter jag på själva plattan och det gör så jävulskt ont. Jag funderar på att göra om den på samma ställe, fast göra den lite mer nedåtlutande på insidan. Den sitter nästintill alldeles rakt nu. Jag har dock ingen aning, hum.
Mjo, såna har jag sett på barbarella's hemsida. Har funderat på det, men i det här fallet så är inte det det enda problemet. Som jag sa till #1 så biter jag även på den när jag äter, och det gör ont. Uh.
Det var en tjej som min polare känner, hon har piercat många andra och det har enligt dem blivit bra. Men det här känns då inte bra i alla fall.

#7 Jag tycker att du ska be om att få pengarna tillbaka eftersom den verkar ganska så mycket felplacerad. Och göra den på en annan studio.
- Medarbetare på studier.ifokus
Det där hände mig med. Att jag bet på staven när jag käkade. Men det blev bättre så fort jag satte dit ett kortare smycke. Gå tillbaks dit du piercade dig och byt till ett kortare smycke.
Det där "fenomenet" är ganska vanligt, tror inte att det beror på piercaren. För den piercingstudion som jag var till var väldigt proffsig.
Som piercare sätter man alltid dit ett läksmycke som är något längre eftersom det är så olika för alla. För en del kan det svullna rejält medans vissa slipper just det där med svullnaden.
Kan inte tjejen du var hos byta, så gå till en annan piercingstudio. De flesta piercingstudios byter smycke åt dig, helt kostnadsfritt.
/Moonchild89 👻
Och en sak till. Är du orolig att piercingen inte är rätt gjord. Gör om den hos en profisionell piercare!! Läste nu att du tyckte att staven var för kort, sorry var nog lite snabb i svängarna där. Men det bästa du kan göra är att gå till en proffisionell piercare och be om råd, och som sagt eventuellt byte av smycke.
/Moonchild89 👻
#9&10
Hmm, hokay. Göra om den ska jag antagligen göra, vi får se när och hur.
Ja, de finns på Barbarella. Är inte säker på om vi har dem inne i själva affären just nu men jag vet att jag sett dem i på lagret.
Bara för att hon lyckats med några andra så betyder det inte att hon lyckats med din. Den kan ha blivit sne ändå :) Skulle nog rekommendera att låta en piercare titta på den.