Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 1237 ggr
Gluskap
0

OT: Kokar

Jag kokar nu så förbannad jag är!
Sambon köpte en sprillans ny cykel för 6000 spänn så han kunde cykla till jobb för att jag skulle slippa köra honom och därmed spara på bensin och pengar…

Dra på trissor, han fick behålla den i hela 2 veckor! Skrikandes

Hur kan det vara så in i h*lvetets svårt att skilja på mitt och ditt när cykeln var fastlåst i stället med ett fett godkänt blocklås?! Borde ju gå att räkna ut att en sak inte tillhör mig och jag inte har nyckel till låset och aldrig haft det heller…

Sambon är också riktigt arg och ledsen, han svär för sig själv och säger hela tiden att han hoppas att han inte ser någon på hans cykel… Det gör jag med!

Han skämtar (lite allvar) om att han ska skriva en stor skyllt och sätta upp vid videobutiken där alla idioter hänger och skriva att "Cykeln skiter jag i, men du bör nog gå och testa dig, lämnade en överraskning på cykeln till dig som är obotbar" Cool

Nu blev han ännu gladare när han upptäckte att där den är försäkrad öppnar dom kl 8… Undrar sen hur lång tid det tar innan han får en ny cykel…

ChristineL
0

Nej, fy! Två veckor bara? Suck… Ja det finns folk till allting, tyvärr. Hoppas verkligen det går fort med försäkringsbolaget.

Gluskap
0

Han löste en extra försäkring till cykeln som gör att vi slipper självrisken.
Jätte bra! Så fort bekräftelsen på anmälan till bolget kommer så kan han hämta en ny cykel. Så jag hoppas det går fort…

Sitter för säkerhetsskull och håller koll på blocket!
Men den har inte dykt upp där än iaf!

Moonchild89
0

Ahhh man blir så arg när man läser det ni varit med om. Hoppas det löser sig. Kom på en sak som hände min famor för ett par år sedan. Hon såg killen som stal hennes cykel när hon stod på balkongen och hon for ner och skrek efter honom när han cyklade iväg.

Och han stannade konstigt nog och lämnade tillbaks cykeln. Han måste ha blivit skitskraj haha! min farmor ska man inte jävlas med, för hon är en riktigt tuff tant och kan ryta till ordenkligt om hon blir arg.

Hon såg killen ett par gånger på bussen också och då stirrade hon ilsket på honom. För hon sa att hon aldrig skulle glömma hans ansikte, det har hon nog inte gjort än idag. Fast hon anmälde honom inte för han var så ung. Men han gör nog inte om det i alla fall.

Hoppas ni också kan få reda på vem som stal cykeln, det är bara att försöka hålla ögonen öppna och hoppas att ni hittar den skyldige.

/Moonchild89 👻

Liss
0

Usch jaa! så jäkla trisst! .. Jag vågar inte ens köpa en ny cykel för den sakens skull. Skulle jag köpa en cykel skulle de vara den fulaste cykel jag kunde hitta, bara den funka! :P

Tyvärr så har visst folk väldigt svårt för att förstå och respektera vad som är ditt och mitt.
Fast på blocket kommer den nog inte ut än på ett tag isf. Men håll ögonen öppna, bra att han får en ny iaf.

Så får han köpa ett lås som man borrar fast i gatan ;) neeh blää elaka människor!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Gluskap
0

Det sjuka är att ramen+hjul var fastlåst i cykelstället som de hade sabbat!
Men sambon har nog lärt sig att han ska ha cykeln inlåst alltid och aldrig våga ta fram den ;)

Liss
0

Hehe jaa, eller hur! Bara ha den inlåst och ha att titta på ibland :P

Jo men dem har ju speciella verktyg. Får köpa ett motorcykellås/moppelås. Den kedjan är riktigt redig:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆