Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 7060 ggr
Maliceangel
0

Första tatueringen

Jag har bokat tid för tatuering nu. Det är min allra första och jag är jätte nervös redan nu, trots att det inte är dags förrän i Juni! Jag oroar mej faktist inte för smärtan, inte än iallafall. Utan mer för att det inte kommer bli som jag förväntat mej, tänk om jag inte blir nöjd över tatueringen? Jag syftar då på att tatueraren kanske inte är så bra på just det motivet jag vill ha.

Förutom det känns allt så perfekt! Jag har velat tatuera mej jätte länge, fast väntat så att jag inte ångrar mej. Det är det perfekta motivet och det görs i Juni! Den månaden som betyder mest för mej. Uuh, nervös! Jag ska leva med den resten av mitt liv. Jag borde njuta nu den senaste tiden utan tatuering men njä, jag längtar! Men det är lite skrämmande. En så stor förändring. Hur kände ni när ni väntade på att gadda er första gången?

Aviendha
0

Jag kände nog exakt det du beskriver ;) Man vet ju inte vad man har att vänta sig eftersom man inte gjort det förr. Ändå så måste jag erkänna att jag är lite nervös innan varje tatuering jag gjort.

Jag antar att du tittat igenom din tatuerares tidigare jobb? Det ger ju en hint om hans tidigare prestationer och ser det bra ut så är det ju lovande =)

Försök sova ut innan och ät riktigt under dagen. Ha gärna med något som du kan äta när du är där, det är lätt att få ett blodsockerfall ;) Jag hoppas vi kommer att få se bild på nyförvärvet sedan =)

Maliceangel
0

Ja det har jag gjort :) Och jag tycker han är jätte duktig! Det finns mycket snyggt, men just den här tatueringen ska sitta på min arm, och det är det som är läskigt =S Jag får äta en rejäl frukost för jag ska tatueras 9:00 på morgonen! *puh*.. 

Tack för råden! Dom behövs! :) 

Men hur ont gör det egentligen? Jag har nog ganska hög smärttröskel. Men om det är en sån där obehaglig smärta som man inte står ut med? ..

haha, känner jag mej själv rätt lär det blir rätt många foton ur alla olika vinklar ;)

Aviendha
0

Det låter ju jättebra! =)

Det är så olika. Jag tycker inte att killen har någon smärttröskel alls, men åt honom kittlas (!) det. För mig är det tvärtom, smärta.

Nålarna perforerar huden i så hög hastighet så att de känns som att de rispar hårt med något vasst, iaf för mig. Dock går smärtan över direkt de lyfter nålen. Som tur är producerar kroppen endorfiner som tar bort mycket av smärtan. Om inte får man härda ut ;)

Går det absolut inte att stå ut med smärtan kan man ju avbryta, och göra färdigt en annan dag, men de flesta klarar det. Man kan nog räkna med att det känns, men de allra flesta klarar av det.

Haha, låter super, vi älskar att gotta oss i andras bilder när vi inte själva har tiden och pengarna att sitta under nålen ;)

ChristineL
0

Åh, vad spännande! Vill absolut se bilder sen! :D

Min känsla inför första tatueringen var nog som din, var jättejättenervös en lång tid innan. Och sen när jag väl var där var jag så nervös så jag trodde jag skulle svimma innan jag ens hade satt mig på stolen :P Men det gick bra, och det är bra att vara mentalt förberedd på det allra värsta för då blir mnalltid positivt överaskad. Och så har något sött att äta eller dricka under tiden är ett bra tips eftersom blodsockret sjunker.

Men det kommer att gå så bra så! :)

Liss
0

Jag bad min mor att inte tala om för mig, när min tatueringstid var, förrän samma dag. När vi bokade la jag aldrig datumet på minnet utan hon skrev upp det i sin egen almanacka :)

Jag gick upp för att käka frukost och hon satt där och fika med sin vännina. Efter jag ätiti lugnt och fint så berättade hon att vi skulle ner på stan. Jag undra varför, och hon sa att jag skulle tatuera mig.

Då vart jag skit nervös! Så vet egentligen inte om de hjälpte att vänta med och berätta eller inte. Man kan nog behöva berabeta tiden innan för sin första tatuering sådär :)
När jag var klar och kom hem så släppte allt och jag fick frossa och låg och skaka/svettades i sängen :) hehe.. Så nervös var jag!

Men de var inte alls så farligt som jag tänkt mig och de gick så bra så. De kommer gå bra för dig med :) Ät innan och ta med dig något sött om du skulle få sockerfall.
Läs gärna artikeln "att tatuera sig" om de behövs.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

milky
0

Lyssna på Lisette;

Ät ordentligt innan du går dit, ha gärna vattenflaska och något sött med dig.

Jag har hög smärttröskel och tycker inte smärtan är något, men man e nervös över att det inte ska bli som den bild man hade i huvudet.

Jag har alltid en gullig polare med mig, det e skönt :)

Lycka till :)

stalgren
0

oj det kan vara bra ,jag gick tid efter ha jobbat i 8h inte ätit något på hela dagen satt i 3h å gadda …jag var rätt borta efter det

NathaliiieA
0

Jag var faktiskt inte nervös :D helt lugn, tänk inte så mycket på det, det är som om du skulle få ett sår, och sp blir det ett ärr som stannar kvar  för resten av ditt liv…  och de gör inte så ont, det känns ju men absolut inte så man skriker lr gnyr :) helt ok, ska nog göra en till tatuering faktiskt.  :D lycka till

Maliceangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den gjord! Min allra första tatuering!

Jag stålsatte mej när maskinen började låta. Min första reaktion & fråga till tatueraren när han hade börjar var: Blir det inte värre än såhär? Jag var både lättad, förvånad och besviken Tungan ute

Så känslan var mer än uthärdlig! Jag gjorde ju dock på armen, har hört att det är det ställe som gör minst ont.

Iallafall, här är resultatet. Helt ny och blodig! Bilden är tagen i en konstig vinkel så hon ser sne ut etc, men ni ser ju iallafall lite hur den ser ut!

Bild 1.

Maliceangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2.

ChristineL
0

Vilket vackert oh speciellt motiv! Och grattis till att äntligen ha gjort den ;)

Maliceangel
0

Nu blev jag nyfiken :) Varför tycker du att den är speciell?

ChristineL
0

Jo, jag tror inte att jag har sett någon linande tatuering tidigare. Kvinnor/änglar/älvor av alla möjliga slag ha jag sett, men nog ingen som liknar denna, oh jag menar speciell i positiv mening :)

juliapettersson
0

Jag ska göra min första på måndag den 15:e, och är nervös över motivet! Har nämligen visat bilder för tatueraren på ungefär hur jag vill ha den, han ska rita upp en ny åt mig som jag ska komma och kolla på nu i veckan. Tänk om jag inte gillar den han har ritat upp? Förvånad Vet inte varför, men är nervös över detta! Tänk om jag inte kan förklara hur jag vill att han ska ändra den osv… Usch, nervig!

Maliceangel
0

#13 Tack! Den betyder jätte mycket för mej :) Tatueraren designade den utifrån mina önskemål :) Min stil och hans skapande. Jag är jätte nöjd! Helt otroligt att han kunde få den till att verkligen passa mej så bra efter bara några få samtal :O Jag är inte heller direkt den bästa på att förklara.

#14 Sådär tänkte jag också! Jag gick & pratade med honom om vad jag ville ha, glömde säga hälften och gick därifrån med magverk :P Kom tillbaka några veckor senare för att komplitera det jag sagt tidigare och fick även se en liten skiss som han gjort utifrån det jag sagt gången innan. 3:e gången jag kom dit var det dags och jag var jätte orolig. Jag tänkte att han kanske inte alls förstått vad jag ville ha och att vi kanske borde haft något slags möte innan. Men så blev det såhär! Jag tror inte du behöver oroa dej! En duktig tatuerare kan sitt yrke :)  Jag är också jätte dålig på att förklara men på något sett förstod han ändå.

juliapettersson
0

Nu har jag varit och kikat på skissen och den såg bra ut Skrattande Lite lugnare…