Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: off-topic
Läst 1226 ggr
Gluskap
0

OT: Vad är det för jäkla värld?!

Nu är jag otroligt arg, så ber om ursäkt för svordomar och att det säkert är lite rörigt!!

Vad är det som händer?!
Denna värld är fan inte riktigt klok!

Vi gick och lade oss vid 11, pratade och läste och kollade efter luftpistol (eftersom de stal min sambos nya cykel i natt)

Helt plötsligt så hör vi en man som skriker "Din jävla idiot jävel!!!"
Min sambo springer ut på balkongen för att kolla, vi bor på en hörna och på andra våningen.
Då ligger där en tant på marken och mannen står bredvid och försöker hjälpa henne upp.

Sambon kommer inspringandes i sovrummet och säger till mig att få på mig kläderna fort som fan, det ligger en tant på marken!

Jag lovar, jag har ALDRIG fått på mig kläder så fort!
Springer ner medans min sambo hämtar mobilen och kommer ner och får se att tanten har slagit upp ansiktet, hon är helt förstörd och säger att en kille tagit hennes väska och hon har ju nycklar och allt där i…

Mannen blödde också, han hade försökt stoppa killen och ramlat omkull och skadat handen.

När sambon kommer ner så fixa han dit ambulans och polis, jag fixar filt till damen som börjar komma i chock, shit, jag får panik, vet inte alls vad man ska göra! Hon klagar över huvudet och att hon mår illa, shit ska hon sitta eller ligga?! Säger till henne att bli där hon är, och sitta kvar när hon försökte resa sig, ah allt snurrade i mitt huvud och tiden gick så långsamt!

Iaf så kommer snuten och ambulansen långt om länge!
Här där vi bor så brukar ungdommarna hänga nere på torget precis bredvid (24/7) och grannarna brukar inte vara så sega på att vara nyfikna. Men jag lovar, så jävla öde som här var har jag aldrig sett det! Fega jävlar rent ut sagt! För precis innan så var där folk i rörelse…

Min sambo försökte hitta snubben, men han satt väl och tryckte någonstans. Misstänker att det var han som kom gåendes, när han såg polisen så började han springa, så jag hoppas polisen hann i fatt honom!

Tanten och mannen uppskattade verkligen hjälpen! Nu när jag kom upp så kunde jag känna hur dom kännt om ingen hade kommit ner för att hjälpa och de inte kunnat ringa efter hjälp! Jag är så otroligt glad över att vi har sovrumsfönstert öppet så vi hörde och kunde vara till lite hjälp!

Behövde bara skriva av mig lite!

peaches
0

Jättebra gjort av er! Civilcurage verkar vara något som inte alla besitter. Antingen är dem väl rädda för att hända med dem själva, eller så bryr dem sig inte. Fast jag hoppas att ingen står passivt av ren egoism.

Aviendha
0

Kul att höra att det finns lite hopp kvar, att mannen hjälpte till och att ni kunde få dit polis och ambulans. Jag förstår inte alls hur folk tänker..

Markegard
0

Det är ju tyvärr inte många som reagerar som ni gjorde, det där ligger ju även i psyket att man inte ska ingripa, vet inte vad det menet heter. men men, BRA JOBBAT!

Sen är det väl helt normalt att man grips lite av panik, att man inte riktigt vet vad man ska göra, men jag tyckte att du handlade bra och stor stjärna!

Fler som dig! (er)

Gluskap
0

Tack alla =)
Tanten fick inga allvarligare skador, så som hon slagit i huvudet trodde jag hon kanske åkt på hjärnskakning, eftersom hon klagade på att hon mådde illa sen också. Men måste varit chocken och att det sökte henne!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Stor eloge till er för att ni vågade reagera, de flesta är som du säger fegisar och smyger bakom gardinen.  Fler som ni behövs

milky
0

Eloge till alla som agerar medmänniska ……

Liss
0

Ja de var otroligt bra gjort av er. De är läskigt när man tänker på, att om man skulle bli anfallen mitt i stan skulle nog inte en enda människa våga ingrippa. Så en absolut stor eloge till er!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆