Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 1920 ggr
Candela
0

Bada utomhus..?

Är det otroligt korkat att göra en piercing nu, eller ska man vänta till hösten?
Jag kommer antagligen inte bada särskilt mycket i sommar (är inte riktigt lagd åt det hållet Tungan ute), men blir det riktigt varmt så är chansen stor att det blir ett dopp i Vättern.
Är det okej med en nygjord piercing?

Gluskap
0

Det beror ju på var du tänkt pierca dig. Det finns ju sådana duschplåster, men de fungerar ju inte på alla ställen!

Candela
0

Tänkte göra en Christina.. Om jag vågar Tyst

Gluskap
0

hihi ja okej, där fäster inte dom plåsterna. Men jag hade nog väntat tills efter sommaren, dels för värmen också.

Candela
0

Kanske är bäst så. Och så hinner jag samla lite mod Flört

Liss
0

Ja en Christina tar ett bra tag att läka, eftersom den är ytlig. Så då kommer vi in på rötmånaderna och de kommer säkert bli ännu mer problem med piercingen om man gör den under den tiden. Värmen och allting sånt :) Så jag skulle vänta till efter den värsta värmen helt enkelt. Desutom ska man inte bada med nya piercings heller då:)

När jag samlat mod och pengar hade jag med tänkt en christina :) Fast de har jag sagt länge nu, men vill enbart göra en av en kvinnlig piercer med så :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[MissCaandy]
0

Åh jag har en christina. Den har inte läkt än, gjorde den i december tror jag. Jag tyckte inte alls den gjorde ont så det tycker jag gott ni ska göra :D Dock gör det ont om man ska raka på den..

fenixthebasketcase
0

Ihh! MissCaandy; hur kändes det att göra en sån? ^^

Liss
0

#6 Hehe jaa, för min del är det inte smärtan jag tänker på. Jag är bara väldigt känslig med att visa upp mig, så jag behöver som sagt en kvinnlig piercer isf :D

Desutom kan man ha på lite emlakräm om man känner sig känslig för smärtan :)

[GlittriGris]
0

ny på det här med percingar vad är en christina :P?

Liss
0

#9 Googla så får du upp bilder :) De är en intimpiercing på venusberget i princip.

[GlittriGris]
0

10# aha okej, lustigt namn till en sån piercing :P

fenixthebasketcase
0

Killarnas heter väl prins albert så det är ju inget konstigt. :P

[Wera]
0

#12 Haha Prins Albert XD Skrattande