Solskyddsfaktor på tatuering?
Hej!
Jag undrar om ni använder solskyddsfaktor på era tatueringar? Undrar även hur pass mycket man "skadar" sin tatuering vid solning i solarie? Solar då ca 20 min lite då och då.

jag öser på med solskyddsfaktor 50 på mina två tatueringar som blir utsatta för direkt solljus.
vet inte hur mycket det bleks och så, men jag vill inte riskera något.. fast jag använder samma solskydd över hela mig när jag är ute i solen pga känslig hy :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ja, när tatueringen är läkt kör jag på solskyddsfaktor 50-80 på tatueringen. Finns väldigt bra på apoteket.
Och om jag solar ute så har jag samma över hela kroppen.
Jag vet inte exakt hur mycket de skadar, är olika från person till person. Men man får ju se till att skydda den helt enkelt. Men efter ett tag bleks dem i vilket falls om helst.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Oj, så höga ni har! Jag har aldrig haft mer än 30. Dock så håller jag mig ju gärna undan från solen 
_No way! Yes way!
#3 Ja de är bara i början jag har lite högre.. brukar också ha runt 30 annars :) Eller inget alls.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag använder aldrig solskydd men jag tycker att det inte är en särskillt stor vits för mig eftersom att mina två tatueringar är svarta (dock lite rött i ögat på den på skuldran) och har en soltålig hud, däremot så ser jag alltid till att återfukta huden efter att jag har dushat/badat/solat. Det brukar räcka för mig. + Att det skulle se för jäkligt ut om jag skulle smörja solskydd på den på skuldran eftersom att tatueringen inte täcker hela huden, lika så på magen, man får ju lätt vita "fläckar" på huden och det är inte så snyggt. Och skulle man försöka täcka bara linjerna som tatueringarna består av så skulle man få pilla halva dagen med det.
Däremot när jag har gjort min heltäckande sleeve som kommer att innehålla en hel del färger så kommer jag att använda solskydd på den eftersom att några utav de färger som jag kommer att ha i den har lättare att försvinna helt än andra färger.
Tack allihopa för era svar! :) Ha en trevlig midsommar! :)