Tatuering + psoriasis?
Lika bra att fråga i förväg. Blir ingen tatuering nu närmaste tiden med tanke på att jag fyller 17 i augusti, hehe.
Men till saken! Jag fick diagnosen psoriasis när jag var 10 år, de sa att jag kanske skulle växa ur det, men 6 år senare så är det lika illa som för 6 år sen. Jag har det på armbågarna och knäna ner till fötterna. Är det någon som vet om det går att tatuera trots att man har psoriasis? Nu är det inte så illa det jag har men det är tillräckligt för att slå ner mitt självförtroende och gå med jeans och långärmad på sommaren, haha!
Jag älskar bodyart och om intresset är lika stort när jag har fyllt 18 så vore det rätt trist om min hudsjukdom hindrade mig från att göra det jag vill.

…..

Du måste vara extremt noga vid efterbehandlingen av tatueringen och även om du gaddar ett odrabbat område så bör du vara medveten om att det kan slå upp i tatueringen, och för en redan läkt tatuering gör det inget, den sitter utan problem kvar medans eksemen kan komma och gå ovanför utan att riskera att något händer med den.
Och självklart ska inte din hudsjukdom hindra dig från att göra det du vill =)
#2 Åh så bra, då vet jag :D!
Min kille har faktiskt en form av psoriasis som syns som en massa små röda prickar när han inte sköter om sin kropp som han borde gällande mat och sömn och när han blir förkyld. För honom har inte psoriasisen varit ett hinder när det gäller tattoos.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 Det låter precis som det jag har!
När jag var liten var det som tjocka lager med extra hud, men numera är det som röda fläckar, ibland mer, ibland mindre, brukar bli lite bättre när jag har solat, men att sola är inget jag sysselsätter mig med ofta, och poolen är inte riktigt tillräckligt varm för att en badkruka som mig ska våga hoppa i än! :')