Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 1771 ggr
LisaLisa
0

Industrial+konsert?

Hej!

Jag har länge velat göra en industrial, och kommer nog göra det snart.

Men grejen är den att jag är galen i metal och konserter, helst då kombinerat ;)

Jag vill inte att piercingen ska ryka, samtidigt som jag inte vill missa ett tillfälle att "röja" till jävligt bra musik.  Borde jag vänta tills jag blir äldre, och kanske inte är lika galen? x) Hur skulle ni göra?

ChristineL
0

Jag tror inte det är å stor risk att industrialen ryker för att du röjer loss på en konsert, men du kan kanske vänta med att göra den tills du inte har massa konserter inplanerade?

Sickfish
0

Du ska nog låta den läka innan du ger dej ut på nästa konsert. men är det ett måste att göra den precis innan en konsert så går det rätt bra o tejpa över den som skydd men man ser lite mongo ut och det är ju en risk.

LisaLisa
0

Jag har aldrig konserter inbokade. Jag brukar boka när jag får reda på att det är, och då kan det vara kanske en vecka innan.  Det är för att det blir så spontant som jag inte vet hur jag ska göra.

soetisen
0

#3 Du kan ju försöka välja en tid på året som det oftast inte blir så mycket konserter på?

Annars får du ja ta risken och hoppas att det inte skiter sig med industrialen. Det gör rätt ont att få smällar på en oläkt piercing..

- Medarbetare på studier.ifokus

LisaLisa
0

#3     Jag tycker det gör ont även på läkta :P

soetisen
0

#5 Jo det tycker jag med, men det är mycket värre om den är oläkt enligt mig ;)

- Medarbetare på studier.ifokus

LisaLisa
0

Det har du rätt i :)

Mischa
0

Med tanke på att hygienen är en stor del av hur pass lyckad en industrial blir (kan vara krångliga att få läkta) så kanske du bör göra det efter konserten.

≧◔◡◔≦