Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3175 ggr
Liss
0

Äntligen, en beställd tid!

Ja, nu äntligen har även jag fått mig en tatueringstid. Och det känns så bra!

I Juni smäller det, då är det dags igen. Och de blir att börja på min sleeve. Ska dit i maj och kolla en tid, så jag får snacka med honom lite innan och planera tatueringen.
Men i Juni är det inbokat nu i alla fall, ett 3 timmar pass alldeles för mig :)

Nu är det bara att vänta. Men de är ju inte jätte långt bort åtminstone.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Åh, jag längtar som en tok tills jag får se =) Kan du ge en hint om motiv? nyfiken ju ;)

Liss
0

Hehe :) En hint kan du väl få, Old school/New school kan jag ju säga åtminstone ;)

sofie
0

Åhh det va ju inte mycke till hjälp :p Blir man ju ännu mer nyfiken ;)

Ixion
0

Vad härligt! Måste få se hur den blir sen =)

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Liss
0

#3 Hehe ja:) men desto roligare att visa er sen :)

#4 Klart du ska, du får ju till och med se Irl ;)

stalgren
0

hehe kul… ja det ska bli roligt att se Glad

Pimu
0

*spärrade upp ögonen* när jag läste rubriken .. trodde du skulle börja me den "stora" tatueringen .. FörvånadTungan ute

.. men sleave är inte så "bara" de heller .. Flört

LinnB
0

Hurra! Längtar galet tills jag får se resultatet! :D

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

ChristineL
0

Åh, vad roligt gumman! Hoppas verkligen du kommer bli nöjd, jag ser jättemycket fram emot resultatet!

Liss
0

#7 Hehe, njae ryggtatueringen lär nog ta ett bra tag till ;)

Och jag längtar också galet, till Juni! :P

#9 Ja då, klart jag blir nöjd ;) Ska planera ihop med Martin i maj någon gång.

[jenkass]
0

ååå guud va roligt!!! =) trots att det låter så långt borta så går tiden ganska snabbt ändå;)

Liss
0

Ja, för tusan :) De är ju redan april, så är de bara maj och sen är det :P haha!

Liss
0

Jag har nog inte riktigt insett att de kommer bli av ännu. Så jag längtar inte direkt ännu. Kanske inte kommer förän jag sitter där :) Eller så känns de mer efter att jag planerat mera med tatueraren.

Kul blir de i alla fall. Och de närmar sig.

stalgren
0

hur många tatuerare är det på det stället som du ska till?

JossanH
0

sååå spænnande :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

#14 Ja du, det är Calle och Martin. Och de är dem jag vet om… Annars är det bara två piercare också. Tror inte de är någon mer som tatuerar, men säker är jag inte.

stalgren
0

okej,jag har min nästa tid 18maj varför får ni vänta så länge? jag har en kompis som tatuerars på sama studio som jag men han fick vänta tre gånger så lång tid som mig på tid attt gadda jag ska nu göra min tredje sitning nu och han väntar än :S

Liss
0

#17 Anledningen till att de är ett bra tag till tatueringstiden, är just för att Martin är väldigt efterfrågad och fullbokad mest hela tiden. Jag hade tur som fick i hans sista vecka, sen är han också barnledig några månader. :)

Hellre vänta på något gott än ha bråttom och få något halvdant :) Jag vill enbart att Martin ska göra min sleeve, så de är det värt.

dragontear86
0

vad e sleeve?? Känner mig dum som frågar men har ej fattat va de e..

[jenkass]
0

#19 Sleeve är en benämning utav "tröjarm" så tatueringen går runt hela armen och inte bara på framsidan etc. det finns lite olika typer utav sleeves:

- full sleeve hela armen, alltså från handled till axeln.
- halv sleeve går oftast från axeln ner till armbågen, men kan oxå gå från handleden till armbågen (och inte längre upp så att säga)
- 3/4 sleeve från axel till halva underarmen. ex: 75% är täckt
- Quarter sleeve, axel till biceps. ex. 25% täckt (en kvart av armen, som du hör på namnet)

dragontear86
0

ahh.. då förstår jag.. kunde man engelska ordentligt kunde man ju räknat ut de.. haha.. tack iaf

stalgren
0

#18 ja didi på redrocket är ganska eftertracktad med han brukar ha fullt upp :) han har väll en 15-20 års erfarenhet så det gör väll en del

det kan vara högsessong för tatueringar nu med

Liss
0

Ja, och jag ska göra en halv sleeve från axeln och ner till armbågen :)

#22 Jo, de är ju det också. På något lustigt vänster så är de mer bokade tider under sommaren ;) hehe, de är då folk kommer på det.

dragontear86
0

Han på redrocket e väldigt trevlig med.. tänkte försöka göra en där någon gång.. men de blir längre fram.. hihi

Liss
0

Jaha, 14 dagar kvar då!

ChristineL
0

Weee! Ska bli så kul att se bilderna Kyss

Moonchild89
0

Oj, va roligt :D *avis* blir så sugen själv! ;P 3 timmar va lång tid, hoppas det går bra!

/Moonchild89 👻

Liss
0

Jao, ska bli kul att få den på armen :)

Nja, 3 timmar är ett rätt vanligt pass tycker jag :) Hoppas han kommer långt.

Moonchild89
0

Hehe okej =o har inga tattoos ännu så jag är lite behind the scenes ;P syrrans pojkvän gjorde en sleeve som tog 3 timmar i alla fall, fast det var inte så värst mycket detaljer på den.

/Moonchild89 👻

Liss
0

Ja, min på ryggen tog 3½ timme ungefär. Och den är inte mycket detaljer alls. Fast de beror nog också på hur duktig tatueraren är. Men som sagt, jag hoppas han kommer långt. För de här blir en hel del att pilla med :)

Moonchild89
0

Ja, det har du rätt i. Man tycker att en duktig tatuerare ska hinna en del på 3 timmar. Blir kul att se bilder sen ^^

/Moonchild89 👻

JMax
0

Va skoj! Längtar efter bilderTungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Liss
0

Hehe jaa.. och jag längtar efter dagen! :)

Är nog dags att traska ner och prata med honom innan också. Så han vet vad han ska göra :) Han ville bara ha någon vecka på sig, så han kom ihåg precis vad vi pratat om :P

Gluskap
0

Så roligt =) Nu är det juni!!
Tyckte ine att jag såg det någonstans, när är det dags??

Liss
0

Den 15:e är det dags, så alltså 11 dagar kvar :D

Liss
0

Jaha, så är de bara resterande av den här dagen och söndag kvar då :) Sen är de dags för mig att fördärva min arm :D

Var nere och snacka med Martin i fredags igen. Och han hade suttit och småritat lite, såg riktigt, riktigt bra ut!! Och så prata vi lite idér och han kom fram till att han bara kommer pilla lite med idéer och sen frihanda på mig på måndag :) Och han sa att han trodde vi nog skulle hinna med hela armen också. Jag har så taniga armar:P

Så nu börjar dagarna gå riktigt långsamt, nu börjar jag fatta att de är dags :D

ChristineL
0

Wee! Ser fram emot att få se ett helt resultat på måndag när jag kommer hem från jobbet då ;) :D

[jenkass]
0

guuud så spännande.. ska bli riktigt kul med bilder sen =)

Liss
0

Jajamensan, ska tatta mig vid 13.00 men ska iväg innan också. (Sitta på en himla AF grej och vänta på att få tatuera mig, super skoj!)
Så sitter jag i 3 timmar efter 13 antagligen :) Så kommer väl hem typ 16.30 möjligtvis.

JMax
0

Vi sitter nog ett helt gäng här på helspänn o väntar på bilder!Cool

Liss
0

Hehe jaa , dock lär ni ju säkert få vänta lite extra efter de eftersom de är plast och tjohejsan. Och att få en bra bild på sin egen arm ;) Kanske får be Martin ta en bild när han är klar eller nåt :)

ChristineL
0

Ja, det är klart att du får be han ta en bild när det är klart! Eller flera så minsta lilla detalj är med :D

Liss
0

Haha, stackarn :P Och mobilbilder blir de ju tyvärr då. Men ja, jag får be honom. :)

Liss
0

Jaha kära vänner :) Nu är jag hemma med en öm arm.. Han hann inte klart hela ändå. För han börja inte tatuera förän 13.45 typ.. men de är bara färg och bakgrund och ögonen på dödskallen kvar dock :) Så de blir en sittning till så är den finisch.

Men så fick vi väldigt bråttom sen också, för martin skulle iväg och alla andra skulle käka. Så de blev inga kort där.. och nu är jag inplastad och ska ha de till imorrn :)

De enda jag kan bidra med är en inplastad, blodig, övertejpad tatuering som inte är klar :P Men cool är den.. Wohoo så glad jag är! Kommer nog bli många mornar då jag får en chock i spegeln Skrattande

Gluskap
0

Fy!
Jag som plastade av min igår och fotade för att kunna visa ;)

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hih, ni får nog helt enkelt vänta till imorrn iaf, för dem bilderna vart inte bra för fem öre :P

Ja visst är jag elak ;) Orkar inte plasta om och ha mig..

Kan ju visa en dålig sneakpeak på svalan längst ner iaf, och en ofylld ros :)

Moonchild89
0

Det man ser verkar spännande. Sweet!! Blir kul att se helheten sen =)

/Moonchild89 👻

Liss
0

Hehe, jaa imorrn så :) Om jag får någon att fota mig, lite trixigt själv.

Men är lite tråkigt dock när rosorna är helt tomma och dödskallens ögon är helt tomma, ser lite lurigt ut då :P Vill ju göra klart … NU! Men men.. nu tar de 3 månader tills nästa tid igen. Kunde fått en i Augusti redan om jag ville, men så fort hinner jag inte få ihop ytterligare 2600:- inte.. *pust!* .

Moonchild89
0

Ja, det är ju lite svårt att fota själv så att allt kommer med. Jo precis, det är dom små detaljerna som gör skillnad =) Oj 3 månader…aja väntar man på nåt gott ;) måste ju läka till sig lite också kan jag tänka mig, de tar ju alltid sin lilla tid. Gjorde det mkt ont?

/Moonchild89 👻

Liss
0

Äh, läker gör de på några dagar :) Nej då, ont gjorde de inte direkt. Dem två första strecken, eftersom man alltid glömmer bort hur de känns mellan gångerna. Men sen vart de bara ett evigt durrande. Fast skuggningen är lite mer brännande.. Och precis vid armhålan var inte jätte skönt.

Men måste säga att jag höll på och somna ett tag :P

Gud vad den rinner.. plasten bara glider av :(

ChristineL
0

Åh, äntligen! Vill se mer! :D vad härligt att den äntligen är på gång, och ser jättemycket fram emot att se det helt färdiga resultatet :D

Gluskap
0

Åh, skynda dig i morgon, vill ju se ordentligt! Men det man ser set ut att vara super snyggt!!

Liss
0

Mer kommer imorgon kära Christine :) De är mer att se en bara svalan iaf :) Fast du får se den IRL någon gång ist med,, bilder gör de inte riktigt rättvisa med små detaljer och skit :)

Ja de gör jag med! Jag vill ha min rosa färg jue! :D

Någon som vill låna mig 2600:- Oskyldig Muhahaha!

ChristineL
0

You better come visit me darling ;)

Liss
0

Hehe, yes indeed. Du ska inte komma på nattsuddsträffen då?;)
Lite skumt att de är dyrare till Örebro än till Västerås.. hum!

Måste bara säga Christine.. hon som jobba där, i reception. Såg precis ut som du och beteede sig som du. Tror du har en själsfräende:P Jag kände mig verkligen som hemma! ;)

Linn
0

Oho! väntar med spänning tills det blir foton utan plast!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

ChristineL
0

Nja, jag har ju inte varit medlem på sålänge på nattsudd så jag vet inte. Har inte tänkt på det iaf, men västerås är ju nära :)

Åh, men vad roligt! Hene måste jag träffa, coolt ^^

Liss
0

Men Linn, (ovanför dig christine) ska komma kanske. Tror inte hon vart så mycket heller. Jag tycker du kan komma, precis som jag tycker Linn kan komma! :D Om du vill såklart.

Hehe :P

ChristineL
0

Hmmm, jaja den som lever får se, kanske dyker upp när ni minst anar det, moahaha!

Liss
0

Yes please:D I will love it! Är ju jätte nära för dig;)

Hum, tror jag startar en ny tråd imorrn om de här. Den här är alldeles för rörig och om själva bokningen:P

ChristineL
0

Okej, jag ska sluta skriva :P

Liss
0

Tss,, de var ingen pik vännen;) De var ett svepsjäl för mig att starta en ny tråd imorrn ;)

ChristineL
0

Jag håller på att du ska starta tråd imorron med ;)

Linn
0

Tja, Lisette, jag kommer om jag kan få mig till att göra det. Jag är egentligen väldigt blyg och inte så bra på situationer med folk jag inte direkt känner.

Linn

Telefonkontakt
0

fint det blev!

Jag ska nog ta ett snack med dem, de kan ju inte ta samma summa för mina två smketna små blommor som din "stora".

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

JMax
0

Ser läcker ut!! Å så måste man vänta tiss i morrn för att få se mer…Skrikandes

Liss
0

Jajamensan, kommer in senare sen. Ska iväg och dansa vid 17.30 och då ska jag be dem ta kort på den. Jag försökta nyss och de går verkligen inte själv. Får ju vrida hela handen ur led och sen försöka hålla kvar mobilen i handen med:P Neeh.. men sen ikväll så:)

Linn: Ja men, jag är faktiskt också väldigt blyg i början. Eller jag är den som alltid är väldigt lugn och känner in folk först. Men sen släpper jag hän och visar mig rätta sida. (Då springer folk;)) Men jag tycker absolut du kan komma, jag kan hålla dig i handen!:D

Lowe: Hehe jaa de tycker jag du ska! Fast de beror nog också på om dem räknar timåpris eller eftersom dem är mindre, typ detaljpris eller något sånt. Fast som sagt, mina fjärilar kosta ju typ 700:- styck, så dina rosor borde itne gå på så mycket ändå.

Johanna: Muhahhaha;) Neeh men som sagt, de kommer senare idag:) I en ny tråd dock.

Telefonkontakt
0

nja, så detaljrika är det inte.. finns bild i min tråd om att jag har bokat tid.. De ska inte kunna mjölka mig på hur mycket som hälst. :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Linn
0

#67 Släpar du dit mig också?  Skäms

Linn

Saga85
0

#69 Jag kan komma förbi och släpa med dig annars Flört

Liss
0

Mm.. bra, Saga släpar och jag håller hand ;)

Linn
0

Ja det är klart, Saga bor ju faktiskt lite närmare än dig Lisette :P Ska försöka ta mitt förnuft till fånga.

Linn

Liss
0

Haha, ja gör så! :D så ses vi då ;)