Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3535 ggr
Moonchild89
0

Nypiercad =)

Hej hej!

Nu har jag äntligen piercat mig. Det blev en off center labret. Det gick jättebra, gjorde inte särskilt ont. Inte så ont som jag hade trott i alla fall. Så nu sitter man här med en svullen läpp och är j*vligt nöjd! ^^ Bild kommer!

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Just det! Jag kom på en fråga också. Om man vill ha en hästsko, en ring eller en labretstav. vilka mått ska man ha då? Har ju ett långt läksmycke nu som måste bytas ut mot ett vanligt smycke om 3-4 veckor beroende på läkning. Tänkte köpa lite smycken redan nu på nätet men vet inte riktigt vad det ska vara för mått. Hade tänkt köpa en ring, en hästsko och en vanlig stav.

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Moi :D

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Men åwh, så kommer man på en fråga till, nu när jag redan har skrivit ett inlägg med frågor. Men men :D hur är det med rökning, är det aja baja? eller går det bra om man sköljer munnen efteråt? Har hört så olika saker om det. Påverkar rökningen läkandet, eller vad är det som gör att vissa säger att man inte ska röka med nygjord piercing?

/Moonchild89 👻

ChristineL
0

Tjusigt, tjusigt! Jag skulle nog ta det försiktigt med rökandet ett tag, men det kanske går bra om man sköljer med vatten? Fast rökning är aldrig bra Flört

Moonchild89
0

Tackar :) jo jag tror att jag ska ta det lite försiktigt. Det är alltid bäst att vara försiktig i säkerhetsfall, man vet ju aldrig… :S nej det är så sant så ;)

/Moonchild89 👻

soetisen
0

Snyggt det blev! Jag tycker också att du ska vara lite försiktig med rökandet. Kanske dra ner på det och skölja efteråt som du sa (om du inte gör ett uppehåll).

Är själv riktigt sugen på att pierca mig, när kinderna är läkta så blir det mer :D

- Medarbetare på studier.ifokus

linhof
0

åh va bra du passade i det! toppen snyggt Skrattande

Liss
0

Jätte fint! :)

Angående mått, så i circular barbell/ring så är de vanliga 10 mm i omkretts. Jag har själv 10 mm och har rätt fyllig underläpp. Man får gå på hur man själv ser ut också.
En labret är svårt att säga hur lång du ska ha, jag har en som är 6 mm lång och den passar bra. Nästan lite kort. Men de beror på hur tjock din läpp är också :) Flumigt svar :)

Rökning, ja alltså en piercing läker bättre om man är hälsosam. Så är det ju med allt. Alkohol, rökning, allmän ovård av sig själv påverkar naturligtvis en piercing. Så att ta ett avbrott från det är bara bra, men kan man det inte så får man se till att hålla rent i munnen efteråt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Moonchild89
0

Tack för alla svar/kommentarer! Jag ska nog försöka hålla mig ifrån cigaretter så länge jag kan ;P inte det lättaste. Men ska försöka att ha uppehåll i en vecka åtminstone så får vi se hur det går med det :P

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

Grattis! Ser bra ut! När du börjar röka igen så skölj efteråt och tvätta händerna noga osv så mininskar du iaf lite risker.

LinnB
0

Passar dig otroligt bra!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Moonchild89
0

#10 Tackar! Okej, men räcker det om man sköljer med vatten, eller ska man skölja med nåt annat efter att man har rökt? Ska i alla fall försöka hålla mig ifrån det nu under första veckan så kanske det inte är någon fara. Jag förstår inte riktigt vad det är med rökning som kan vara farligt för piercingen. Men jag gissar på att röken kan irritera och därmed göra att det läker saktare kanske?

#11 Tack så mkt :)

/Moonchild89 👻

linhof
0

#12.. när ja piercade tungan så borstade jag tänderna varannan gång o sköljde me vatten varannan…. det räckte för mej Skrattande

Moonchild89
0

#13 Okej :) då borde det räcka för mig med. Och om man borstar efter nästan varje gång eller sköljer så är det nog ingen risk att det blir irriterat.

/Moonchild89 👻

Moonchild89
0

Nu när jag kollade på insidan av läppen så var den lite blå/lila i det piercade området, är det normalt?! Det gör inte ont eller nåt, blev bara lite fundersam eftersom det inte blev så på min förra piercing.

/Moonchild89 👻

linhof
0

#15 det låter som du fått ett litet blåmärke Flört det där kan nog vara olika från gång till gång, o piercare till piercare tror ja…

Moonchild89
0

#16 Okej :) då kanske det är rätt normalt med andra ord.

Men, jag måste bara fråga en till sak (ursäkta att jag är så nojjig :P)

Jag har ju fortfarande läksmycket i, men jag vet inte om jag kommer stå ut med att ha det där tills det har läkt, dels för att det skaver lite i tandköttet och dels för att "plattan" hakar i min tand när jag käkar och det gör riktigt ont. Jag antar att det inte kan vara så bra för läkningen.

Så nu till min fråga, är det okej om man sätter dit ett annat smycke om typ en vecka då det har läkt lite mer? Piercade mig för 2 dagar sen. hade tänkt köpa både ring och stav. Tänkte i såna fall sätta dit en stav tills det har läkt ordenkligt och sedan byta till ring. Eller är det fel?

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

Man bör ju inte byta förän det är läkt, men hakar den i tanden så irriteras den ju mycket och risken finns ju att läkningen fördröjs, precis som du själv säger. Ihakning har jag vart med om på min läkta, och då har den vart duktigt irriterad ett par dagar efteråt. Eftersom den är så ny så kan det vara så att du inte är riktigt van än. Avvakta så länge du "kan", men går det inte så kan det vara bättre att byta.

Moonchild89
0

#18 Okej, antar att jag får försöka härda ut lite till. Det är så jobbigt att man inte kan äta ordenkligt bara. Tar typ 5 min att käka upp en macka eftersom jag måste tugga så försiktigt hah :P men jag får se hur mycket jag står ut, svullnaden har lagt sig lite nu i alla fall.

Jag har i alla fall beställt lite piercingsmycken från Coal Creek nu i alla fall, men eftersom de flesta av deras smycken kommer direkt från fabriken så är risken stor att de inte är sterila (stod det på deras sida) någon som vet vilka material som kan autoklaveras?

Beställde 2 smycken i 316L Kirurgiskt stål och ett smycke i Blackline, anodisering på rostfritt stål. Hoppas bara jag fick rätt mått på smyckena också, är inte så haj på det där. På circular barbell/hästsko tog jag 8 mm, likaså CBR ringen. Labretstaven tog jag 6mm.

/Moonchild89 👻

Aviendha
0

De flesta traditionella material klarar en autoklavisering, har du en tillgänglig är det super =) Annars finns ju alkogel och kokning att tillgå. Mått är svårt, spec när man inte vet exakt vad man har sedan innan ;)

Kanske kan du gå till piercaren? Då kan de hjälpa dig med att byta (iofs inte så svårt), få rätt mått och sterilt smycke på en gång?

Moonchild89
0

#20 Jaha :) nej tyvärr har jag inte tillgång till det, undrade bara då jag har läst lite om autoklavisering. Då får jag kanske rengöra smyckena med alkogel, samt koka dom. Det funkar nog lika bra skulle jag tro. Alla bakterier lär ju försvinna då i alla fall.

Jo, jag ska till piercaren om 3 veckor igen för att kontrollera att piercingen ser bra ut, men jag får nog sätta dit ett annat smycke själv om det blir för jobbigt, piercade mig inte i denna staden jag bor i o åker inte så ofta dit jag piercade mig.

Men som sagt, ska försöka att låta det läka tills jag byter smycke. Och om jag byter så kommer jag byta till en stav, har hört att läpp-piercings läker bäst med just stavar, att ringar kan "vridas runt" och irritera.

/Moonchild89 👻

linhof
0

håller med #18

lite o.t men vill ändå berättafick ta ut min sons piercing i ögonbrynet i förrgår…. hans flickvän har fastnat ett par gånger (hur det nu gick till) så tillslut blev staven så tung så det läkte bakom o staven tyngde ner…. så det ville inte läka alls…

såg det för sent o bytte till en liiiten ring… men det var för sent…. huden var så tunn så det var bättre att ta ut den….Rynkar på näsan

Moonchild89
0

#22 Oki ^^ Ajj, det lät inget vidare alls. =S hur sjuttsingen kunde hon fastna i hans piercing =O Synd att det var för sent. =/ Inte alls kul när sånt händer. Extra tråkigt om man kanske inte har haft piercingen så länge dessutom.

/Moonchild89 👻

linhof
0

#23 fråga inte mej hur dem gjorde…ja tror inte jag vill veta heller…..

han har haft den sen i julas… fick den för han va så duktig när han brutit tummen…o de var tvugna att gipsa om o dra den rätt…han var en modig man då Flört han e ju bara 14…..o ja vet vad andra tycker om sånt….

Men han får en ny om han vill ha en Glad

Moonchild89
0

#24 Haha okej. Ja, det var verkligen modigt gjort tycker jag! :) Det var ju bra att han får en ny om han vill ha det, hoppas han är lite försiktigare då så att han kan ha den längre. Vet hur lätt det är med ögonbryns-piercingar.

Man kan tex fastna i handuken om man har tvättat ansiktet och ska torka sig mm så man får vara lite försiktig i början , i alla fall tills det har läkt, sen brukar det inte vara några probelm. Eller fastnar man i då så lär det i alla fall inte göra lika ont som det skulle göra om piercingen är oläkt.

/Moonchild89 👻

linhof
0

#25…. hehe… han höll på o svimma när vi gjorde den…men inte när den gjordes utan en stund efteråt Flört

nästa gång blir det ring från start…om det blir en nästa gång…

om du bara visste va snygg han va i det! Han passade verkligen i det

Karmatarerskanise
0

Man bör inte röka, eftersom nikotinet drar ihop blodkärlen. Det kan göra så att en piercing läker sämre.