Tatueringshjälp
Jag vill ha ett ankare tatuerat på min kropp. Ett ankare för att jag är ett vattentecken som också älskar havet, och för att ankare symboliserar trygghet.
Jag vet dock inte vars jag ska ha den. Inte på armarna, svanken eller höften/ljumsen (eller vad stället heter).
Har ni några tips på var jag kan ha den?
Sen så kan jag inte ha ett ankare, bara. Ser så tomt ut. Så funderar på att den ska vara ett ankare i en kedja, och kedjan och ankaret är täckt av alger (som att det legat under vatten länge) och så ska jag ha förgätmigej runt kedjan. För den blomman är jättespeciell för mig.
Vad tror ni om det?
Och vad ungefär skulle det kosta om hela tatueringen är cirka 4.5 * 6.5 cm?
Jag tycker det låter som en super fin idé. Ett ankare står även för hopp, vilket är himla fint :)
Om du ska ha den som i en kedja, kanske man kan göra kedjan efter kroppens linjer på ett snyggt vis. Vart man nu gör den. Tror det kan blir jätte fint.
Har även jag, en liknande tanke. I alla fall angående kedjan/bandet.. :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Placeringen är något du får fundera över, men du har ju foten, nacken, vaden, låret och ryggen om inte annat ;)
Kostnad, tja, det varierar från tatuerare till tatuerare. Det beror på tid, materialåtgång, detaljer och tatueraren i sig. En del tillämpar timpris, en del bedömer utifrån motivet och en del gör en slags kombination däremellan. Men ett så litet motiv lär inte gå på flera tusen iaf, men hör med dem så kan de nog ge ett kostnadsförslag.
I övrigt tycker jag att du har en fin idé =)
Paulina

höftkammen… lite bakåt eller lite framåt… vilket som är snyggt och du kan dölja eller visa det…
:) Hmm, får tänka vidare på placeringen. Kanske blir mellan skuldrorna eller på vaden. Vi får se.
Låter som om det kan bli en riktigt snygg tatuering!! Jag tycker nog mellan skuldrorna eller axeln. Det kan nog bli snyggt på vaden också! Ta det stället du tycker är bäst. Du får fundera lite.
Annars, om du är osäker kan du ju alltid be tatueraren om hjälp med placeringen. De brukar vara riktigt duktiga på sånt!
/Moonchild89 👻

jag rågade om råd om placeringen han har föreslagit perfekt ställe som jag inte tänkt på innan så prata med tatueraren de brukar kunna sinna saker
_____________________________________________________________________________________________________
Letar Ragdoll på foder
Jag får väl göra det. :)

om du vill ha den som ett "smycke" så sätt den runt ankeln liksom så får blommorna bli kedjan runt ankeln=)
Qui dormit, non peccat