Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 15438 ggr
Cakado
0

Tatuering i Danmark

Inget är bestämt än men jag kanske ska till Danmark i Augusti. Och det är ju 16 års gräns där så jag ska tatuera mig Glad

Så nu undrar jag om ni här inne vet några bra studios där man kommer in ifrån Helsingborg.

Karmatarerskanise
0

Det ska ligga en i Helsingör om jag inte har helt fel för mig. Fast vet inte vem som äger den nu, eller var i Helsingör den ligger. Så jag var inte till så mycket hjälp ;)

Men råder dig att vänta ett par år.

Asa-N
0

Håller helt med Hera, vänta några år annars är risken jättestor att du ångrar dig om just några år. Tänk på att en tatuering sitter där den sitter, det går inte att tvätta bort.

Cakado
5

Utan att låta arg/elak!!

Jag vet vad jag vill! Så det vorre as bra om folk visste bra salonger i danmark. Jag får för mina föräldrar och min kompis tatuerade sig för ett tag sen och är hur nöjd som helst!

TheaGianneschi
2

Självklart ska du dundra iväg och tatuera dig, jag var själv femton när jag gjorde min första är idag 40 och håller på än, har en man som snart är full och båda mina söner 16 och 17 är tatuerade.. Bry du dig inte om "tanterna" med sina goda råd hahaha och bra tatuerare i danmárk är lika bra som bra tatuerare i sverige kram

Karmatarerskanise
0

#4 Moget inlägg.

Det är lätt att tro att man vet vad man vill när man är 16. Tyvärr är det många som på senare år kommer på att dom gjort ett misstag, som inte går att ta bort.

På denna sajten är vi inte för studior som tatuerar minderåriga. Så enkelt är det.

[jenkass]
0

ja, sverige är sverige o danmark e danmark. det finns mycket som skiljer oss åt. bl.a. åldersgränser. men att det hänger på just studion var inte det jag tänkte på när jag läste tråden. En studio i danmark som följer sitt lands åldersgränser o hygien m.m. e lika bra som en i sverige som följer våra lagar. utan det jag reagerar på är just att man är under 18 år, man tror man vill så mycket.

mjioo
0

att din kompis tatuerade sig för ett tag sen och är nöjd spelar ingen som helst roll, det ska aldrig vara ett argument till varför du ska göra det. aldrig! alla är olika och din kompis är kanske ganska nytatuerad? vänta kanske 10, 20år och fråga igen. sen blir resultaten olika beroendes på olika studior.

under tonåren händer det mycket, jag vet för jag har själv vart där, så visst du kanske hittar ett motiv om du kanske gillar om många år men varför inte vänta två år till först för att se om du tycker om det då med?

det låter mer som att du gör det för att du får för dina föräldrar och att du har en kompis som har gjort det. det är ingen status med att tatuera sig under 18 däremot är det status om man kan vänta och sedan skaffa en grymt snyggt gjord tatuering.

dethär är en svensk sida därför rekomenderar vi efter hur det går till i sverige.

om du ber oss rekomendera en studio i danmark för att du ska kunna tatuera dig när du är 16 så kan du inte förvänta dig god respons, tyvärr.

ChristineL
0

Bra skrivet mjioo! Jag är inte så bra på att uttala mig i skrivt men du gjorde det alldeles utmärkt!

Asa-N
0

Mycket bra skrivet mjioo, du skrev precis vad jag tänkte.

Min egen 15-åriga dotter vill också tatuera sig. Jag har helt sonika talat om för henne att hennes vilja i detta avseendet hänger i talltoppen här utanför!! och att hon faktiskt får vänta tills hon blir 18 år. Annars lär det heta när hon blir äldre och klokare: "Mamma, varför lät du mig göra denna idiotiska och fula tatuering?"

Jag vill inte vara orsak till något som hon sedan får ångra hela livet eller betala dyra pengar för att bli av med.

Som ordspråket säger: Som du frågar får du svar….

Beafer
0

jag kan säga såhär, hade jag tatuerat in allt jag ville när jag var 16, och det är bara tre år sen, då hade jag ångrat mig så fruktansvärt mycket idag. som någon annan skrev så förändras man väldigt mycket under tonåren och det som är självklart nu kommer kanske inte alls att vara det om några år.

mjioo
0

#8 #9 tack. hoppas bara att det når ut till de jag vill att de ska nå ut till.

#9 min mamma lät mig piercamig när jag var 17 och ibland vill jag fråga henne varför sjutton hon lät mig göra det, jag har sån respekt för henne så om hon skulle sagt nej så skulle jag inte gjort det.

undviker dock att fråga henne det eftersom jag vet att hon kommer ta åt sig och må dåligt av det. tatuering fick jag snällt vänta med tills jag var 18 och det är jag väldigt tacksam för annars skulle jag, som Beafer skrev, tatuerat in sånt jag ångrat.

Mischa
0

#7 grymt inlägg, you read my mind.

≧◔◡◔≦

Asa-N
0

#11 Jag känner igen  mig i din mamma. Jag vill ju låta dottern göra allt hon vill, men ibland måste jag sätta ner foten och bromsa…. en evig balansgång är det.

peaches
0

Jag hade inte ens velat kolla på mina tatueringar om jag tatuerat det jag ville ha när jag var 16. Det hade lätt blivit några cover-ups :D

anaprincess
2

Om hon nu vill det så tror jag inte att det spelar nån roll vad andra här på internet säger. Ist för att säga emot och läxa upp så tycker jag att dom som vet av bra salonger kan tipsa om det så hon inte hamnar hos nån klåpare.

Liss
0

#13 Hehe jag tänker nog lite så om min mor. Hon tillät mig tatuera mig när jag var 15 år.. och den vart inte alls fin:) så nu är de lite "varför lät du mig mamma". Men jag får ju faktist stå för mina egna misstag:)

#15 Tycker inte folk läxar upp henne, utan just försöker hjälpa henne så att hon som du säger- faktist inte hamnar hos en klåpare. Vilket de ofta kan vara när man är mindreårig eftersom ingen seriös tatuerare antar jobbet. I danmark kanske, de kan jag inte svara för.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Asa-N
0

#15 det är absolut ingen som "läxar upp" henne, däremot försöker vi att förklara saken ur andra synvinklar så hon inte ska göra något som hon bittert kommer att ångra senare. Det är ju flera här som varit hos halvtaskiga studios och visat bilder på dem, var även en artikel i Aftonbladet om det häromdagen. Det handlar alltså om att vi inte vill att hon ska göra något dumt.

Bra studios tar inte emot personer under 18 år så enkelt är det. Det är aldrig för sent att göra en tatuering men däremot kan det vara för tidigt, så står det på en skylt hos Doc Forest och det är så sant som det är sagt.

Mischa
0

#15 anledningen till att folk avråder henne är för att dom inte kan rekomendera studios som tar sig an minderåriga.

Det är ju endå i allas intresse att hon får något välgjort.

≧◔◡◔≦

mjioo
0

#15 som jag skrev i ett tidigare inlägg så är dethär en svensk sida och därför håller vi oss till att rekomendera studior med 18årsgräns

om hon fortfarande känner att hon vill tatuera sig i danmark där de har andra åldersgränser och rekomendationer så håller jag tummarna för att hon kan hitta en dansk sida där de har koll på bra studior.

det vi skriver är tips och råd hon kan ta åt sig eller inte, hennes val. även hennes val om hon verkligen vill hitta en bra studio eller inte, google is your friend. tid också för den delen

turboliina
0

det är ingen dum idé att vänta.. vill du fortfarande ha samma motiv när du är 18 då känns det mer som att man kommer vilja det en längre tid också.. jag ritade själv upp en tatuering när jag var 13 som jag bara gick och väntade på att få tatuera dit.. och jag försökte på alla sätt och vis att få den tatuerad innan jag var 18, hos kompisars pappor som tatuerade mm. men det tog 8 år innan jag tillslut tatuerade den.. men jag är jätte nöjd och känner att jag kommer att fortsätta vara nöjd med den. dom där futtiga åren som är kvar är värda att vänta på.. sen ska du ha den för resten av dit liv…

Monbarn
0

#4 Var tatuerade du dig någonstans?

JossanH
0

Jag gjorde min första tattuering när jag var 18 och det är ändå bara 6,5 år sedan men den passar inte in med resten idag…

Håller med många andra- jisses om jag hade fått tattuera mig det jag ville ha när jag var 15-16.. Då skulle jag skämmas ihjäl idag ;)
Och då "visste jag minsann vad jag ville"…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
0

Även jag ville tattuera mig när jag var 15-16. Av alla de planer är det bara en som hängt kvar. Nu har jag en som jag aldrig någonsin kunnat tänka mig då, och jag ansåg mig ändå vara väldigt klok, eftertänksam och mogen för min ålder.

Känner flera som gjorde sina tattueringar då. Många har gjort coverups, många planerar att täcka dem och de övriga känner väl att idén var bra, men att den intevar helt genomtänkt, dvs. ingen större hit av de jag vet.

Ska du ändå gå så kolla upp studios, flera innan du gör något så du inte studsar in på första bästa dagen efter flytten ;) Personligen vet jag inga i Danmark, har inte ens vart där - än.

Satmaran
0

Jag har gjort mina första 3 i Köpenhamn. Alla 3 är gjorda innan jag fyllde 18 år. 

En av dem har kostat mig över 2000 kr att ta bort med laser. De andra sitter så diskret, så de får vara där de är ;)

Jag vet att man vill så mycket och att man känner att detta är jag och jag kommer aldrig att förändras, he he… Livet är långt, mycket ska hända, många tankar, förälskelser, ideal, tokigheter, djur eller männniskor man saknar, vackra bilder, modenycker….

Vem är jag att moralpredika?

Nej knappast, men om jag skulle få bestämma så skulle det vara lag på att alla tänkte sig för tills de var minst 25.

Urk! Sorry!, nu hatar ni mig förståss! Men ärligt, så tror jag inte att någon verkligen har en realistisk syn på bodyart, förrän då.

Piercingar är en barnlek i jämförelse, så det har jag inte så mycket att säga om. Små ärr, som lätt kan döljas. Men tatueringar sitter för livet. Ni som är unga och ändå väljer att tatuera er. Tänk på att den gröna färgen inte går att ta bort med laser!

Masamo
0

Så åldersgränsen är 16 år i Danmark? Min dotter ska få en liten en i födelsedagspresent.. Hellre det än en Tungpiercing. Har själv gjort en tattis i Helsingör, de är jätteduktiga! Men vad det stället hette - ja, det kommer jag inte ihåg.. Men finns det någon som vet?

Gluskap
0

Jag förstår inte det tankesättet… Så sa min mamma också.
En tatuering sitter där den sitter men en Tungpiercing går att ta ut och allt läker igen.

Karmatarerskanise
0

#25 Hellre en tatuering än en piercing? Hur tänker du då?

Masamo
0

Jag tror att det är större infektionsrisk med piercingen. Och personligen så tycker jag att det inte är speciellt snyggt eller praktiskt. Men en liten tatuering, det får inte vara vad som helst, är ett litet konstverk. Och om den sitter på ett ställe som går att dölja, t.ex benet, skuldran m.m. så stör den inte.

Gluskap
0

Infektionsrisken är exakt lika stor om du så låter henne pierca sig eller tatuera sig. När man är så ung så handlar (iaf för mig) piercingar om att testa och kunna ångra sig. En piercing är gratis att ta ut om man ångrar sig, en tatuering är dyr att ångra!

Och personligen tycker inte DU att det är snyggt och praktiskt? Det är väl inte DU som ska vara nöjd med den?

Varför tror du det är 18-års gräns på tatueringar i sverige?

Masamo
0

Vad jag förstår så är det mer en regel än åldersgräns på 18 år i Sverige? Och tjejen har nu en piercing i läppen. Har även haft i ögonbrynet, näsan och naveln. Det sistnämnda ser inte snyggt ut nu efteråt.. och det är bara att hoppas att det rättar till sig.

De piercingarna har jag varit med när hon gjort, så jag är inte helt emot sådana. Men när det kommer till tunga, bröst och könsorgan, då säger jag nej..

Nej, det är inte JAG som ska vara nöjd med piercing i tungan. Men JAG tycker iaf personligen att det inte är snyggt eller praktiskt. Det är iaf slemhinnorna som kan ta stryk och tänderna. Finns många skräckexempel på bilder..

Men nu skrev jag inte hit för att försvara mina åsikter, utan undrar fortfarande om någon vet vad stället heter i Helsingör?