Plastsmycken
Hur tåliga är plastsmycken egentligen?
För jag tänkte byta ut mina stavar i cheeksen till ett par kortare. För nu slår dem i tänderna då och då. Och då tänke jag ha plaststavar för att minska risken att skada mina tänder. Men, jag tränar med hagelgevär och då slår geväret i kinden litegrann och det verkar inte vara så jättemysigt om staven skulle gå av inuti kinden
Så tror ni dem håller för det?
Annars är ju dem här stavarna ett alternativ Medilabs. Är det samma sak som om jag skulle ha plastsmycken i? För mina slår bara mot tänderna, det är aldrig så jag biter på dem eftersom dem är vinklade. Men jag vet inte om det är kanten på plattan eller själva plattan som slår i :/
Och ännu en sak, när jag byter till kortare stavar kommer jag kunna ha nått liggandes mot kinden utan att staven nuddar tänderna?
- Medarbetare på studier.ifokus

Ingen som vet? :)
Jag vet inte hur tåliga de är, men det kan ju vara värt att testa och se helt enkelt. Tror de tål en hel del, det är ju inte gladpack de är gjorda av ;) Skullle den mot all förmodan gå av inne i kinden så kan du ju få ut den och byta stav helt enkelt. Men med sådana hårda smällar så borde dina nuvarande bli halvt utslitna och ge rejäla infektioner skulle jag spontant gissa på.
Ang att ligga på sidan/kinden, jag har ingen piercing där men jag antar att det kommer hända att staven kan ta i dina tänder ifs ändå. Kinden pressas ju mot tänderna när man ligger på den.
Paulina

#2 Jag kanske överdrev hur hårt det slår mot kinden, men lite gör det ju. Jag lägger ett plåster över och lutar piercingen åt sidan och det funkar bra. Det varar lite extra när jag tar bort plåstret (inte mycket) men det är sånt jag kan ta :)
Men vad bra att dem inte var så känsliga som jag trodde, då vågar jag nog prova :D
Jag förstår inte riktigt vad det är för plast du menar? Men hårdplast kommer slita precis lika mycket som ett smycke i stål.
En dum fråga kanske? Men du har väl labret smycke i kinderna? Om du har rätt längd så ska det inte slita onödigt mycket. Fast i kinderna är nog risken stor att det gör det helt enkelt.
Min off center trycks in när jag sover, så ibland är jag öm i tandköttet. Men det är något man får leva med lite när man har piercings :)
Men i alla fall, så är plastsmycken tåliga. Dem ska klara av dem vanliga trycken man utsätts för. Och ett slag mot kinden borde dem uthärda också. Dock är det nog inte så bra för hålet över huvud taget.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#4 Det jag menar är bioplast, det är väl dem flesta piercingsmyckena som är i plast i? Jag trodde sånna var lite bättre för tänderna än dem i metall..
Jo jag har labretsmycken. Jag har inte bytt från läkstavarna än så dem slår i tänderna ibland, men det fixar nog sig när jag byter till kortare stavar. Men jag skulle vilja ha i plast för att vara extra säker :)
Men skönt att höra att dem är tåliga iallafall :)