Svullen töjning!
Tja, har precis töjt klart mitt öra till 10mm, problemet är det att jag bytte från en plastspiral till en tunnel i förrgår, det gick jättebra, men imorse när jag vaknade så upptäckte jag att det är svullet runt själva töjningen.
Så jag tänkte höra med er, eftersom det är min första och enda töjning, ska jag bara låta den vara så går det ner, eller ska jag göra rent eller ta ut smycket?
Allt har gått bra med töjningen hittills :/
Ta ut smycket helt behöver du nog inte göra, risken är ju ändå då att den drar ihop sig rätt mycket så du får börja om sedan. Kanske kan du gå ner en storlek och vänta tills det lagt sig och liute till för att sedan gå upp försiktigt igen.
Hoppas det går bra!
Paulina

Det kanske är så att du inte tål materialet i tunneln?
- Medarbetare på studier.ifokus
Okej, då får jag sätta i spiralen igen :). Det är samma material som i spiralen, alltså plast :)

# Jaha, får hoppas det löser sig :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Gjorde du rent tunneln innan? Jag kan reagera lite på plast, men om jag tvättar den ordentligt först så är det nemas problemas :D Kolla noggrannt efter sår och sprickor i hålet också, så att du inte råkat spräcka.
Tog ut den igår och upptäckte vad som hade hänt! När jag hade skruvat på baksidan av tunneln så hade jag råkat klämma en liten bit av örat i också :/.
Nu har jag min 6mm spiral i och låter det läka i lugn och ro, ush, ingen vacker syn! Vaknade imorse, hade inget smycke alls i inatt, och när jag vaknade så hade det runnit var ända ner på min hals
Nog har jag lärt mig nått iallafall! Haha!
Oh, illa! Man måste vara jätteförsiktig när det gäller såna tunnlar.
Låter inte alls mysigt du. Har du någon piercare i närheten som kan kolla det? Kan ju vara bra att få lite mer konkreta råd liksom^^
Ajdå, inte konstigt att den svällde upp! Hoppas örat repar sig fort, och att vi alla kollar skruvmojängen lite extra innan =)
Paulina
ja ush! Svullnaden har gått ner helt nu och det läker fint! Nästa gång ska jag vara extra försiktig med tunneln! :'D
Åh, vad skönt att höra! =)
Paulina