Nypiercad!
Hej alla !
Idag är jag jätte glad, har äntligen tagit tummen ur rumpan och piercat andra tuttvårtan !
:D

Grattis!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Det är alltid kul med nya piercingar!
- Medarbetare på studier.ifokus

Tack ! Ja det är det verkligen :)
Ingen svullnad, inge vätska - typ och inget blod ! Den kommer nog läka fint ! Glad man blir när allt går smooth…
Nice! :D Jag vill också… Får bli senare isånafall.. :P
Hur skulle du beskriva smärtan?

#4 jag har ju inte så mycket känsla i tutten sådär, så jag tycker inte det gjorde så ont ! jag blir alltid så jätte jätte nervös jämt före piercingar, så när jag känner "sticket" så släpper nervositeten så det bara känns skönt ^^ Mycket hjälp jag var ;)
Jag har piercing i vänstra bröstvårtan, gjorde inte så farligt ont.
najs
Bara en fråga, hur är det om man ska amma senare i livet? Är det något som förstörs?
Man blir väl iaf tvungen att ta ur piercingen då?

#8 Om du inte vill att ungen ska på en piercing i munnen så låter det väl som en bra idé att ta ur den :P
Mvh Ellenfyrkant
#8 Man måste ta ut piercingen 3 månader innan födsel.

#10 detmåste man inte alls. man kan ta ur och sätta i vid varje ammningstillfälle,men oftast så orkar man inte.men ettmåsteär det definitivt inte.
vet extremtmånga som har tagit ut på bb,några dagar efter förlossning och andra har suttit och satt i och tagit ur hela tiden.
finns ingamåsten medpiercings och graviditet/ammning/förlossning/sjukvård.
vet även en som födde vaginalt med intimpiercing.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#11 Detta är vad jag hört av min piercare, det är inget jag hittat på själv och jag skulle inte heller säga det för att skämta.
Man lär sig något nytt varje dag.
#9: Hahaha, jo såklart :P
Nu frågade inte jag för mig själv liksom, ville bara veta hur man gör då :)

På tal om det där med ammning, vet inte alls ! men kan det inte vara så att bröstmjölk och sånt lätt kladdas runt piercingen ? Att det kan vara därför många väljer att ta ut den ?mer för hygienen skull !
Men har heller aldrig hört man måste ta ut den? låter konstigt ..
Sen bara personligt sådär, eftersom jag tänk mycket på det där med ammning ! - skulle kännas lite wierd om mitt barn sög på min piercing !
#14 …Och lite ont när barnet får tänder och tuggar på din piercing. :)

#15 haha ja det med ;)