Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettleva-med-body-modification
Läst 3678 ggr
OzzyochJag
0

Funderar på dermal anchor

Ska ta en vecka på mig att bestämma mig.
Är jätte sugen på det och håller på att läsa för fullt om detta. Där av hittade jag hit. :)
Får passa på att tack för en bra artikel, gav mycket.

Har tänkt att ha den på kindbenet, men har låtit bli att skaffa synliga piercingar eftersom jag är rädd att det ska påverka chanserna till jobb. Och en DA sitter ju där den sitter.

Är det någon som har opererats eller röntgas som har en DA som vet hur det går då?

Mycket nervöst funderande från Jenny. :)

[ANNiZO]
0

Jag svarar inte på din fråga nu, men läs på lite om skindivers också om du inte redan gjort det :) Kan vara bra att veta skillnaden mellan Dermal anchors och Skindivers serru^^

cj79
0

En DA el piercing i ansiktet är egentligen inte ett problem vid operation, om du inte ska opereras i ansiktet.

Det som kan vara ett problem vid operation är att diatermi (ett instrument som "bränner" dvs ström går genom kroppen) används. Du kan då få brännskador där det sitter metall. det beror dock lite på var metallen sitter, hur långt från op-område osv. Som sagt ansiktet är ganska avlägset… Dock får man tyvärr räkna med personal (inkl läkare) som för säkerhets skull vill ta bort dem för de vågar inte ta risken. Patienter med allehanda fastsittande smycken på kroppen är ju ett relativt nytt fenomen inom sjukvården. Man har nog inte forskat så mkt i detta.

En annan aspekt är hygienen, om smycket sitter olämpligt, precis där du ska opereras tex.

Röntgen får nån annan svara på.

Mvh en op-syrra :)

PS hoppas jag inte själv behöver op, då jag har 2 st DA, hehe…

OzzyochJag
0

Tackar för svaren. :)
Lutar mer och mer mot att jag ska göra det, jag vill så gärna ha den.
Får se om ett par veckor om jag kan visa upp en DA. :)

Gluskap
0

Du ska nog vänte tills efter sommaren, det är ju inte heller så värst långt till rötmånad nu!

Men DA är grymt snyggt!

mandariiin
0

fundera alltid 1411 gånger extra över en sån "permanent" piercing i ansiktet. jag var på väg att göra mina, sen fick jag jobb. pratade med cheferna efter jag blev anställd, och dom sa det att om jaghade haft dermals i ansiktet så hade jag aldrig blivit anställd. och det har jag hört på månag ställen. i dagsläget har jag bara hela öronen fulla och fem andra piercingar i ansiktet, men det är sånna jag kan plocka ur under arbetstid.

OzzyochJag
0

#5  Jo, som jag skrev i första inlägget så har jag ju till och med undvikit vanliga synliga piercingar. Har funderat på kindbenet eller nacken och vill ju gärna ha den på kindbenet.
Nu har jag egentligen redan bokat att göra den, men märker jag att det blir negativa effekter av det så får jag väl ta och flytta på den. :)
Känns ändå som att en några mm liten DA syns mindre än många andra piercingar i ansiktet gör.

Har två veckor till att backa ur på i alla fall.

Satmaran
0

Tror inte att en liten blingling på kindbenet kan störa någon arbetsgivare ;) Det syns ju inte att det är något som går igenom huden. Den skulle lika gärna kunna vara ditlimmad ;)

Kör så det ryker!!!

Glöm inte visa upp resultatet här :)

LinaIsabell
0

#7 Tror att det är ganska många arbetsgivare som blir "störda". :) De flesta är ju trots allt inte uppvuxna med piercingar och sånt och tycker att det är väldigt "nytt och skrämmande och bara onda människor har det". ;P

Mycket bättre med piercingar som kan tas ut eller iallafall gömmas, men det beror ju självklart på vad det är för jobb man vill ha. Tror det har mindre betydelse på smink-/klädaffärer än till exempel inom juridiken.