Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5955 ggr
Moonchild89
2

Sterilisera smycken.

Hej!

Jag undrar hur man kan få piercingsmycken sterila. Har nämligen köpt fabriksnya smycken som måste rengöras så att alla bekterier dör. Jag undrar om det räcker med att koka upp dom eller om man måste rengöra dom med något speciellt medel. Och så undrar jag om alla material klarar av att kokas upp? Piercingsmyckena jag köpte är 316L Kirurgiskt stål och Blackline, (anodisering på rostfritt stål)

/Moonchild89 👻

skrellet
0

enda du kan göra för att få dem helt sterila är att köra de i autoklav. den finns det såklart spritlösningar som kan få de relativt rena.

kirurgiskt stål har en smältpunkt på 420 C, det kommer du aldrig komma upp i. vad anodiersingen klarar av vet jag inte, men jag har hört att den ska kunna blekna.

ChristineL
0

Koka eller tvätta av dom med klorin eller ytdesinfektion eller läkarsprit har jag hört ska döda det mesta. Men som sagt, för att ALLT ska dödas så krävs autoklav.

Moonchild89
0

Okej, tackar så mycket för svaren. Jag ska köpa ytdesinfektion samt koka dem, det borde räcka eftersom det mest lär vara bakterier på smyckena och eventuellt smuts som då borde försvinna.

/Moonchild89 👻