Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3541 ggr
Frasis
0

Vad ska man tänka på?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft en piercing i brosket i örat i ca 1½ år nu. Jag har varit i piercingstudion för att kolla varför den inte läker och han sa att den har flyttat på sig och har därav ärrvävnad som nu irriterar den.

Jag har satt slutdatum för min lilla piercing den sista juli men vill bara fråga er om det är något speciellt man ska tänka på när man ska låta ett hål växa igen.

Jag har lääänge velat ha en rook och efter att det här har läkt ihop ska jag nog skaffa mig en. Får bara hoppas att min kropp gillar den bättre än den jag har nu. Iof sitter denna väldigt jobbigt till så är inte konstigt kanske.

Tack på förhand :)

Aviendha
0

Trist att den vägrar läka. Tja, det brukar gå rätt fint av sig självt när hål växer igen, kanske kan ärrvävnaden bli ett problem men jag tror inte att du behöver oroa dig. Håll koll på det helt enkelt så ska det nog gå fint.

Jenahbella
0

hoppas den skärper till sig nu sista tiden då så du slipper ta ut den! den va skitsnygg! :)

Liss
0

Broskpiercingar är trixiga, dem tar ibland en himla tid på sig att läka. Man får hålla rent dem noggrannt etc. Desutom sover man på dem hela tiden så de slits endel.
Trist i alla fall att den inte ville funka alls. Angående att ta ur den, se bara till så att det är rent och fint medan det läker. Hål i brosket kan ta sin lilla tid att läka ihop också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆