Läkkött?
Hur får man reda på om man har bra läkkött lr inte? :)

tar det lång tid för dig i vanliga fall att läka om du får sår?
Jag vet inte, vet ju inte vad den normala "tiden" är.
Ja de märker du naturligtvis på om de går bra för dig att läka sår/piercings etc. Normaltid finns väl inte direkt, man brukar säga en viss tid för olika piercings men sen är de individuellt hur bra läkkött man har som sagt.
Så alltså, går de fort och smidigt så har du "bra" läkkött. Trilskas gärna piercings och dylikt, och möjligtivs stötts ut ur kroppen så kan de tyda på att man har "dåligare" läkkött. Men de märker man själv.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Okej, hehe, har inte gjort illa mig på ett tag, bara att vänta. :P
Sen finns det mycket annat som spelar in på läkningen. Har man en underliggande infektion eller sjukdom, kanske en man inte märker av tom. så tar det givetvis längre tid då immunförsvaret har "mer" att joba med. Hur din kost ser ut, genetiska anlag, miljö, stress, sömn, psykiskt mående. Ja, det mesta spelar in på hur bra vi kan läka ett sår.
Det vi kan göra är att se till att hålla oss friska, i bra kondition, äta riktigt, inte stressa och vara lyckliga ;)
Med detta menar jag att bara för att det inte gick fort/okomplicerat att läka ett litet sår en gång så betyder det nödvändigtvis inte att det kommer vara likadant nästa gång.
Paulina
Okej. :D
För mig tar alla piercings lång tid att läka. Bara öronen tar ca 1 år att läka ;/ Det är dåligt läkkött.. Min navel har stötts ut 2 gånger också, likaså ena bröstvårtan :P

håller med #5 helt och hållet… 
#7 Men om saker stöts ut borde ju man egentligen ha bra läkkött? Då gör ju kroppen något åt saken som helt plötsligt finns i huden.
Jag vet inte om jag har bra eller dåligt läkkött. Har aldrig haft problem med piercingar. I naveln har det varit en infektion, men då tog jag ut smycket, tryckt ut var och rengjorde med klorhexidinsprit och så var det bra nästa dag, men ärr tar 100 år innan de blir vita, och om jag sätter något i min hud så sitter det där. Kroppen skiter verkligen i alla främmande föremål. ;P
#9: Klorhexidinsprit torkar bara ut piercingen, använd koksaltlösning istället :)
#10 Jo, jag vet. Men när det är var och skit som det var då så brukar jag rengöra med klorhexidinsprit eftersom det går över fortare då. Det gick ju över på en dag så, så nu är min navelpiercing "läkt" och fin. (Läkt är den inte då den bara är 2 månader, men den utsöndrar inte läskiga vätskor eller var.)