Fastnat på en storlek?
Har töjt mina öron sen februari.
Det högra örat är nu töjt till ca 3mm, och det verkar tagit helt stopp där. Har en spiral på 4mm i örat och nu kan jag knappt föra in den längre än ca 3.6mm (eller vad det kan va)
Annars har det gått kanonbra för mig att töja. Knappt gjort ont alls, och läkt bra. Men nu verkar det ha tagit stopp? Jag får knappt in den mer hur mycket jag våldar vilket jag finner mycket konstigt.
Har inte provat med det andra örat än. Undrar om detta är vanligt och om man ska sluta töja när sånt här sker, eller fortsätta kämpa?
Det är ganska vanligt att det tar stopp. Det har det gjort för mig med. Mitt ena öra har stannat på 3 mm medans det andra örat är uppe i 16 mm. Så mitt ena öra verkar vara lite svårare att töja än det andra, det är också rätt vanligt. Det enda man kan göra är att ha i den nuvarande storleken ett bra tag så att örat får tid att töja ut sig och läka.
Det är omöjligt att försöka töja allt med en gång. En annan sak som är viktigt är hur man töjer. Man ska aldrig töja så att det gör ont tex.
Du kan ju testa att försöka töja efter att du har dushat, då är huden mer elastisk. Sen kan du använda någon olja tex olivolja för att få in töjsmycket lättare i örat. Men som sagt, det tar tid. För en del går det jätte enkelt att töja och för en del tar det längre tid.
Men om du verkligen vill töja öronen så är det bara att fortsätta kämpa. Det blir så mycket snyggare resultat om man har tålamod.
Lycka till!
/Moonchild89 👻