Går inte att rädda :(
Har en tatuering i svanken som har ett par år på nacken, var inne hos en tatuerare igår och pratade lite om att fylla i den. Han sa att den inte går att rädda, att den inte skulle bli bra och att bläcket flutit ut för mycket för att kunna göra något.
Den är stor och i svart så den går inte att tatuera över, det känns tråkigt tycker jag. Hur hade ni löst det, försökt fixa ändå eller bara låta den vara?
Be a rainbow in someones cloud
Det här har jag aldrig hört talas om! Jag tycker inte det ser ut som att bläcket har flutit ut heller. Men det är klart att det ska gå att göra en cover-up.
/Christine

Jag hoppas att det går att göra något med den för den ska ju sitta livet ut, var inte kul att han tyckte det var hopplöst, får fråga någon annan tatuerare.

Gå till flera olika tatuerare och få deras åsikt!
Ja, jag tycker också att du ska gå till ett par andra och fråga.
/Christine

# 3 tror vi har ungefär 4 stycken här i Halmstad så jag får fråga vidare och hoppas på mer posetiva besked

Jag tycker att du ska åka till nån närliggande stad och höra dig för. Är själv i samma behov som dig. Men min går att fixa utan problem. Hoppas du hittar nån som är vettig och vill ta sig an din tatuering.

Jag har ju ganska nära till Helsingborg eller Göteborg och där finns det ju bra utbud så det blir väl en liten utflykt om jag inte hittar någon här
Om inte annat går det ju att bleka ner den med laser eller så för att lättare täcka den om det är svärtan som gör det omöjligt med en coverup.
Paulina
Ja, jag tänkte säga som aviendha. Om de inte går att göra något specifikt med den så kan man bleka med laser eller få bort den helt.
Men som sagts också, gå till fler tatuerare innan du ger upp. De finns många tatuerare som tänker helt olika.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

hmmm… det går ALLTID att fixa en tatuering…. oavsett hur den ser ut…. men de flesta tatuerare säger tvärtom för det tar mycket tid, många sittningar o är inte lönsamt för deras del….
Fyllde i min senaste igår (den tappa 90 % av färgen på 2 mån) och fick även justera lite där jag har en hudficka o det svarta blött ut….
Syns knappt alls…men det kräver 1 eller 2 ggr till för att vara borta helt. Hudfärg…. 

#10 det borde egentligen vara väldigt lönsamt för dem om de har grejer så att de kan ta bort den, däremot är det säkerligen tråkigare att sitta och ta bort en tatuering än att göra en ny. Men pengar får de ju fortfarande per timme och sittning så lönsamt är det säkerligen ;)

Den går att fixa! Antingen fylla i eller en coverup!
bestäm dej för vad du vill ha och gå till en tatuerare som orkar engagera sej, rita upp motiv mm.. Självklart måste du vara lite flexibel iom att den är bra stor och vadsomhelst går inte att lägga över! Men en erfaren tatuerare fixar den!! Lycka till!!

Ska fundera ut ett bra motiv, tack för alla råd och tips!

I Helsingborg finns en studio som erbjuder blekning innan coverup. Min syster kom dit med en tribal som hon ville göra coverup av men de sa att det inte skulle bli bra om hon inte bleker den först.

Det är helt riktigt att det inte går att göra en bra cover-up över den där. Den är alldeles för fet och svart. Fylla i den vore ju absolut inte så bra det heller! Men det är inte kört för det! Laser behandlingar har blivit mkt billigare bara senaste året och det kommer bara bli fler och fler behandlare så priserna kommer nog sjunka ännu mer. Var noga med att kolla upp vem du går till för det finns ingen reglering, vad gäller utbildning m.m, för laserbehandling av typen tat.blekning, hårborttagning och hudföryngring i Sverige ännu. Finns en riktigt bra och prisvärd laserbehandlare i Västerås som jag känner folk som vart och blekt tatueringar hos. Bor i Gbg och de åker härifrån och till honom för det är så pass billigt att det lönar sig ändå! Säker utrustning och utbildning har han också, samt ett mycket bra resultat. Har ett bra rykte bland tatuerare och har tydligen samarbete med några tat.studios i sthlms området. Kommer inte ihåg vad stället hette men kan kolla upp det om du vill. Googla annars. Kom ihåg att du behöver ju inte bleka bort den helt om du ska göra en cover-up, då behövs max 2-3 behandlingar. Lycka till.
//Miklo