Första töjningen! ge mig tips?
så, nu är det påbörjat, min första töjning..
mitt mål är 4-5 mm. till att börja med.. kanske ökar senare
hursomhelst.. hade tänkt köpa en 1.6mm töjning som man ska börja med..
men idag när jag va i stan så såg jag jätte snygga töjningar från 2mm och uppåt.
köpte en 2mm å satte i den. var det dumt av mig? skulle jag ha köpt en 1.6 iallafall? eller spelar det inte så stor roll?
satte i den långsamt, gjorde inte så ont, mest en lite behaglig smärta, inge blod eller nåt. det var snart 12 timmar sen, å det har inte svullnat, så det verkar som om allt gick bra..
nu undrar jag bara hur jag ska sköta om den? ska jag tvätta med koksalt? eller bara med vatten? eller nåt annat?
och hur länge ska jag vänta innan jag börjar töja den till 3mm?
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Gick det bra så gick det bra =)
Du kan ju tvätta den med koksalt för säkerhetens skull, den kan ju fortfarande drabbas av bakterier och liknande då den inte är läkt och huden är mycket tunnare eftersom den sträkts ut.
Vänta ett tag innan du fortsätter. Man brukar ge riktlingen 1mm/månad. Hellre sakta och säkert med ett snyggt resultat, än fort och riskera sprickor, blowouts, infektioner eller kattrumpor =)
Paulina
Kattrumpor? :S Det låter inte så trevligt
#2 Haha, nej det gör det inte ;) Det är att örat korvar riktigt mycket ihop sig när du tar ut smycket, och då ser ut som en katts anus 
Det är vanligt men påverkar oftast inte töjningen i sig, men det brukar sägas vara ett tecken på att man töjt för fort.
Paulina
Jaha! Det har min kompis
Jag trodde det skulle vara så. Hon har rätt stora med, 20 mm, och hon har töjt sina väldigt snabbt. Men hur ser det ut annars?
Gjorde det inte ont när du satte i den, och ingen svullnad uppstod så är det nog ingen fara. Man töjer efter hur man själv känner, riktlinjen är som sagt 1mm/månaden, men ibland har man bättre läkkött och ibland sämre. Man får helt enkelt lyssna väldigt noga till sin egen kropp. Så fort det gör ont så slutar man, eftersom töjning inte ska göra ont alls.
Mycket olja och varmvatten underlättar också, så man inte får sprickor. Du har också en artikel om saken -här-
Att ta det lugnt lönar sig i slutänden.
#4 Det är mer slätt, helt enkelt utan vecken som ger ett intryck av en kattrumpa.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

åååh jag vill töja upp till 3mm nu :P älskade känslan <3 orkar inte vänta längre XD
haha det har gått en vecka nu sen jag gjorde det.. det gör inte ont alls längre, å det såsar inte eller nåt..
betyder det att jag har bra läkkött å inte behöver vänta lika länge? eller ska jag vänta i en månad iaf innan jag töjer vidare?
undrar oxå om det finns nån som har 4-5mm å kan visa ungefär hur det ser ut, helst med OCH utan smycke
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Jag tycker det beror lite på hur mycket du ska upp till. Ska du bara ha 4-5 mm när du är klar så tror jag inte det är nån större fara om du kanske väntar bara 1 extra vecka. Men ska du upp ännu mer så skulle jag vänta :)
Har ju iochförsig 6 mm men det kanske duger bra med bilder på det också? :)
Med smycke.
- Medarbetare på studier.ifokus

Utan smycke.
Det krymper ihop rätt snabbt när man inte har smycke i..
- Medarbetare på studier.ifokus