Operation
Hej,
är så att jag ska in på sjukan och två veckor men de bad mig då att ta ut min piercing innan. Inga problem egentligen förutom att jag inte vet hur länge jag kommer vara sövd.
Min piercing är bara ca två månader gammal, och jag räknar med att jag inte kommer kunna ha min piercing mellan 2 och 4 timmar (man måste ju vakna med
). Kan det vara så att det blir svårt att få i smycket igen då?
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

vad är det för piercing?
Det går utmärkt med plaststav/ring om den inte sitter på något ställe som kan vara "ivägen".
Jag själv opererades för 2 månader sedan och hade plaststav i min läppiercing.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Har i läppen, en ring, men tänkte köpa en stav som är lättare att få av och på tills dess
Men nej, de ska inte operera i huvudet så kanske inte gör så mycket med en plast då?

det går nog bra då. i värsta fall så säger de till dig på plats om du måste ta ut plaststaven också.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jo, får be dom ha med den till uppvakningsrummen så jag kan stoppa i den på en gång då… Tack för hjälpen iaf 
Nej, men plast ska de väl ändå inte invända emot?
/Christine

Om det är det hygiensiska kanske dom har det
har ingen aning om hur det brukar vara, därför jag frågade 
Jag har fått för mig att det bara är metall som man inte får ha. Du kanske ska ringa och fråga för säkerhetsskull? Mina öronhål växte igen under en timme när de var några veckor gamla pga jag fick ta ut dom under en operation, och det vore ju tråkigt om det hände dig med.
/Christine

Jo, kostar ju en del att ta om hålet :/ Men ska ringa innan och höra hur det är med ett plastsmycke, annars får jag väll ta chansen att det växer igen… Inte mycket annat att göra
Problemet med orala piercing är om de måste intubera eller liknande.. Då är de ivägen.

Tack för svaret :) men jag ska fråga dom och se vad de säger, vill dom att jag tar bort piercingen får jag göra det, annars får den vara kvar. Slipper jag gissa med :P
Har haft denna disskution med sjukvården ett antal ggr senaste 4 åren.. har opererat mitt knä 5ggr på 4 år senast i Onsdags.. :)
Och jag har fått ha kvar mina plastsmycken utom septumen just med tanke på andningsvägar och intubering…
Men hör med dem så du e säker..

Jo, annars kan jag ju bara ha ett enkelt smycke som jag kan ta ut precis innan om de vill det :) men ska höra med dom.

ber du snällt annars o har en bra doktor så kanske han/hon kan sätta i staven efter att du opererats färdigt oxå, har för mig att någon hade fått det av en läkare=)
Annar så borde ju inte hålet växa igen helt på 4 timmar, litegrann kanske men de går nog att trycka igenom annars=)
Qui dormit, non peccat

Fundera på att be min kompis göra det åt mig om jag inte vakar på ett tag
Tror inte det växer igen helt, men kan ju växa igen en bit så hålet blir för litet för ett smycke
Det är väldigt individuellt hur länge det tar innan det läker igen. Jag och en kompis hade båda ute våran Tungpiercing i 2 timmar under en träning, och hennes läkte nästan igen, medan min var hur lätt som helst att få in.
Jag har även varit utan mitt läppsmycke i månader i taget utan att hålet läkt igen, vilket är konstigt.
Men det kan gå himla fort eller himla sakta.
Antagligen kommer det inte växa igen mer än att det lätt går att trycka hål igen. Min navelpiercing var iof äldre, men jag gick utan smycke i några veckor. Då hade det börjat växa igen, men det var bara att trycka på och vara extra noggrann med rengöringen tills det läkt ihop sig igen.
_No way! Yes way!