Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4542 ggr
Polenta
0

Början till en idé - hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten idé som snurrar i mitt huvud .. men jag kommer inte riktigt fram till det ultimata. Den ena idén är klar och den andra är inte riktigt helt klart. Är riktigt sugen på att göra min första tattuering men har inte kommit fram till något som jag vill tattuera. Har dock ritat två bilder nu som är jag sugen på att tattuera .. men jag velar fram och tillbaka och vet inte vilken jag vill tattuera.

Den första
En drake, lika stor som ett A4 ungefär. Har ritat den, dock kollat på en bild. Känns inte som jag är så sugen på att tattuera denna som första tatuering. Pappa pratade med en tattuerare som inte tyckte vi skulle förminska den. Frågan är .. lämpligt ställe att ha denna drake på? Är sugen på att rita en drake som på något vis slingrar sig upp över höften, skulle det fungera med denna?

Den andra
Är ett öga på min underbara passhäst som betyder otroligt mycket för mig. När jag kom på tanken att tattuera ETT öga så tänker jag .. var kan den sitta? Jag vill tattuera på ett ställe som är lätt att dölja. Men då kom jag på tanken att jag kan ju tattuera TVÅ ögon så som man ser en häst framifrån ni vet? Jag bifogar bilder så att ni förhoppningsvis förstår vad jag menar :)

Så kom med förslag, tips och idéer nu! :)

Jag börjar med en bild på draken -- >

Polenta
0

En bild på ögat av min passhäst som jag ritat, antingen vill jag ha bara ett öga eller så två. Men denna är ju ritad lite som snett från sidan framifrån.

Var kan denna passa?

Polenta
0

Bifogar en bild på min ponny rakt framifrån för att visa hur jag menar med idén ang. två ögon.

Jag tänkte mig då att tattuera enbart två ögon som sitter ungefär ett hästhuvud brett. Skulle det bli snyggt? Vars passar de?

HolyFuck
0

I min tanke blev det en bild på båda ögonen framirån, och området runt och mellan ögonen bara är lite lätt skuggat. Så att det inte är helt tom yta. På bröstkorgen, sidan, ryggen eller armen är vad jag kommer att tänka på.

Gluskap
0

Eller sätt ögonen som min kompis gjort, i bakhuvudet, fast det är visserligen hans egna ögon som sitter där ;)

Polenta
0

#3 Det jag isf tänkte var ryggen isf.

#4 Haha .. bakhuvudet, njae .. :P

Inga fler förslag? =)

Moonchild89
0

Ska du ha 2 ögon tycker jag mellan skulderbladen eller i svanken. Ska du ha ett öga tycker jag på baksidan av vaden :) Draken skulle va snyggt att ha på armen (att drakhuvudet är på axeln och att resten av kroppen slingras runt armen)

/Moonchild89 👻

Polenta
0

#6 Det där med draken runt armen vore ju riktigt snyggt! Eller ögonen i svanken hm .. jag ska fila lite på dom här idéerna lite :)

Aviendha
0

Riktigt fina skisser!!

Polenta
0

#8 Tack! Du har inga idéer? :)

Aviendha
0

#9 Nja, inga som inte redan har kommit upp redan =) Jag hade nog bara gjort ett öga, och kanske satt den på insidan av överarmen. Draken kan även sitta på sidan av vaden så svansen ringlar sig ner mot/på foten.

Riktigt fin häst vill ja tillägga =)

Polenta
0

#10 Hm .. det där med draken var en spännande idé, jag ska spåna vidare lite! :) Tack, hon är min ögonsten :)