För tidigt?
Hallå :)
Piercade mig för snart 3 veckor sedan och nu börjar jag bli trött på att ha läksmycket i. Det fastnar i tänderna nästan hela tiden, speciellt när jag ska käka. Så nu funderar jag på att byta till ett av de smycken jag köpte för nån vecka sedan. Måste såklart koka smycket då i såna fall så alla bakterier dör. Men i alla fall, borde jag vänta i en vecka till eller är det okej att byta nu? Piercingen har för övrigt läkt bra. Kommer ju ut lite vätska ibland bara, men antar att det är rätt normalt. Orkar inte ha den här skiten längre =/
/Moonchild89 👻
Att koka ett smycke gör inte att alla bakterier dör. Då har du bara ett kokat, lite renare smycke. För att få det sterilt behövs en autoklav :)
Kila tillbaka till piercaren och låt den titta på din läpp. Det är det enda sättet att få ett ordentligt svar eftersom alla läker olika snabbt! Då får du även råd om vilken längd på stav du ska byta ner till osv.
(Förlåt om min svenska är lite bajsig, jag känner mig väldigt amerikansk idag.)
Okej, tack så mycket. Då vet jag :) Jo det är nog bättre om jag går till piercaren. Man vill ju vara säker. Haha, ingen fara!
/Moonchild89 👻
Bra val! ^^ Lycka till!

Jag har bytat till kortare stavar såfort det slutat ömma och inte är svullet. Så om staven känns för lång och fastnar i tänderna och du inte ömmar längre så tycker jag du ska byta, du kan skada tänderna om det vill sig illa… Men vilken längd du ska ha kan piercaren hjälpa dig att kolla!
Köp antispetic eller liknande och tvätta smycket med också, om det inte är sterilt. Blir lite bättre så i alla fall.
Annars, om hålet verkar läkt och inte ömmar över huvud taget - tycker jag du kan byta smycke om det är för långt. Om det är för långt blir det bara mer irriterat också så.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tack för era svar. Bytte smycke för en stund sen till en kortare labretstav och det blev mycket skönare. Nu kan jag äta igen :D yeeey! Försökte tvätta piercingsmycket någorlunda med antiseptic som jag fick av piercaren, men för säkerhetsskull kommer jag vara lite extra noga med rengöring av smycket och inuti munnen.
/Moonchild89 👻
Övertvätta det inte bara. Tvättar du för mycket blir det irriterat av det i stället :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Oj det vill man ju inte att det ska bli, så det ska jag absolut tänka på!
/Moonchild89 👻